۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین عظمت راهپیمایی اربعین خاری به چشم دشمنان اسلام است
کد خبر: ۳۶۴۸۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۱ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در قزوین:

عظمت راهپیمایی اربعین خاری به چشم دشمنان اسلام است

دبیر حزب وفاداران انقلاب اسلامی قزوین گفت: بزرگترین تجمع آزادی‌خواهان جهان در اربعین اتفاق می‌افتد و میلیون‌ها انسان از سراسر جهان به صورت پیاده به سمت حرم امام حسین (ع) حرکت کرده و در تامین آب و غذا، اقامت و اسکان هیچ مشکلی ندارند، دشمن تاب و توان دیدن این عظمت را ندارد.

عظمت راهپیمایی اربعین خاری به چشم دشمنان اسلام است
احمد خورگامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین اظهار کرد: حماسه اربعین بزرگترین و اثرگذارترین رویداد فرهنگی در عصر حاضر است.

وی افزود: شاید این رویداد برای افرادی که این فضا را درک نکرده و یا از نزدیک ندیده‌اند، موضوع عجیبی باشد، کسانی مدام به دنبال پاسخ به این سوال هستند که این همه زائر در شرایط گرمای هوا دنبال چه بوده و برای چه هرسال خود را به این سختی می‌اندازند.

دبیر حزب وفاداران انقلاب اسلامی در استان قزوین تصریح کرد: مانند کسی که چون فوتبال را دنبال نمی‌کند، تعصب و احساسی یک فرد خیلی علاقه‌مند به فوتبال است را درک نکند، آنان که این راهپیمایی را به چشم ندیده و با این عشق خو نگرفته‌اند، هرگز نمی‌توانند حس و حال او را درک کنند.

خورگامی با بیان اینکه فضای اربعین غیرقابل توصیف است، افزود: من از همه کسانی که به این فضا انتقاد دارند دعوت می‌کنم برای یک بار آن هم به قصد تفریح و سیاحت خود را به خیل زائران اربعین برسانند، با چشم ببینند که هر آنچه در این فضا وجود دارد، تنها خوبی و فضیلت است.

وی ادامه داد: قدم به قدمی که زائران به سمت حرم امام حسین (ع) حرکت می‌کنند همه زیباییست، حتی خستگی‌ها، درد و رنج پاهای تاول زده، گرمای هوا نیز به چشم نمی‌آید.

دبیر حزب وفاداران انقلاب اسلامی در استان قزوین با اشاره به مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم عراق، بیان کرد: مردم عراق برای زائران امام حسین (ع) سنگ‌تمام می‌گذارند و هر آنچه دارند در طبق اخلاص قرار می‌دهند، آنان درب منازل خود را برای پذیرایی از مهمان‌های امام حسین(ع) باز می‌گذارند تا زوار از هر چه می‌خواهند استفاده کنند.

خورگامی بیان کرد: اینها همه از نشانه‌های ظهور است؛ آنچه که در روایات از عصر ظهور برای ما توصیف کردند در راهپیمایی اربعین به عینه اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در سفر اربعین همه چیز رنگ معنویت می‌گیرد، مادیات اثر خود را از دست خواهد داد، لحظه به لحظه این سفر جز معنویت و نزدیکی به خدا چیز دیگری نیست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال این است که با درست کردن حاشیه نکات مثبت و خارق‌العاده اربعین را کمرنگ جلوه دهد، خاطرنشان کرد: گاهی دشمنان با اتفاقات ناگواری از جمله بمب‌گذاری و انفجار به دنبال ناامن کردن فضا بوده و گاهی با ایجاد تفرقه‌افکنی و شبهه به دنبال دلسرد کردن و حضور کمرنگ مردم هستند.

وی تصریح کرد: بزرگترین اجتماع نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه بزرگترین تجمع آزادی‌خواهان جهان در اربعین اتفاق می‌افتد و میلیون‌ها انسان از سراسر جهان به صورت پیاده به سمت حرم امام حسین حرکت کرده و هیچ مشکلی نه در تامین آب و غذا و نه اقامت و اسکان ندارند.

خورگامی ادامه داد: دشمن تاب و توان دیدن این عظمت را ندارد و می‌خواهد به هر طریقی این بزرگی را به حاشیه ببرد تا از دید جهانیان مغفول بماند.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در استان قزوین تاکید کرد: مکتب امام حسین (ع) روح انسان‌های آزاده را از سراسر دنیا با هر دین و مسلکی به سمت کربلا و حرم سیدالشهدا (ع) می‌کشاند.

وی افزود: در مسیر راهپیمایی اربعین به کرات موکب‌هایی از مسیحیان و ارامنه و آشوری‌ها دیده می‌شود که برای میزبانی از زائران حسینی آماده و از آنان پذیرایی می‌کنند، قلب انسان آزاده این مناظر را می‌بیند و جذب این محبت می‌شود، لذا دشمن هم برای این خوبی‌ها برنامه دارد و به دنبال توطئه چینی است.

خورگامی در پایان با اشاره به لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان، گفت: دشمن تلاش می‌کند با کارشکنی و ایجاد حاشیه و میان ایران وعراق، شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند، اما با وجود اختلافات فرهنگی و بومی هیچ چیز مانع ارادت قلبی مردم دو کشور ایران و عراق به هم نخواهد شد.

 انتهای خبر/2001
 
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان