۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین خدمات رسانی ۶۰ موکب قزوینی به زائران اربعین
کد خبر: ۳۶۴۸۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲ ساعت: ۸:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده مواکب استان قزوین اعلام کرد:

خدمات رسانی ۶۰ موکب قزوینی به زائران اربعین

نماینده مواکب استان قزوین گفت: امسال ۶۰ موکب استان قزوین در ایران و عراق به زوار اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

خدمات رسانی ۶۰ موکب قزوینی به زائران اربعین
هادی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ در خصوص فعالیت مواکب اربعین استان قزوین اظهار کرد: امسال ۶۰ موکب استان قزوین برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در ایران و عراق اعلام آمادگی کردند و در حال انجام مقدمات جهت برپایی مواکب هستند.

وی افزود: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مواکب استان قزوین در ۴ قرارگاه اصلی شامل کربلا، نجف، طریق الحسین، مسیب و ۲ قرارگاه فرعی سامرا و مرز مهران جهت خدمات رسانی به زائران در بخش‌های مختلف فرهنگی، پزشکی، اسکان و تغذیه استقرار خواهند یافت.

مسئول مواکب استان قزوین تصریح کرد: از ۶۰ موکب استان، ۵ موکب در ایران برپا خواهد شد بدین ترتیب موکب ابا عبدالله الحسین(ع) در خیابان سپه قزوین، موکب شهید سیاهکالی محمودآباد در عوارضی زنجان، موکب ابن الرضا(ع) در سه راهی شامی شاپ تاکستان، موکب سیدالشهدای شهرستان آوج در بلوار امام حسین(ع) روبروی شهرک صنعتی و موکب محبان امام رضا(ع) در مرز مهران آماده ارائه خدمت خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ موکب استان قزوین در قرارگاه مسیب حرم طفلان مسلم(ع)، ۸ موکب در طریق الحسین و مسیر نجف به کربلا، ۶ موکب در نجف اشرف، ۲۸ موکب در کربلا و یک موکب در سامرا فعالیت خواهند کرد.

فعالیت ۵۵ موکب استان قزوین در کشور عراق

عسگری بیان کرد: ۵۵ موکب استان قزوین در کشور عراق فعالیت خواهند داشت که از این تعداد ۴ موکب در زمینه ارائه خدمات پزشکی فعال خواهد بود ضمن اینکه امدادگران و کادر درمان جمعیت هلال احمر استان قزوین در عمود ۹۴۰ طریق الحسین(ع) به زائران اربعین حسینی (ع) خدمات رسانی می‌کنند.

مسئول قرارگاه طریق الحسین(ع) ستاد مردمی اربعین استان قزوین عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا تمهیداتی اندیشیده شده تا زمینه برای خدمات رسانی بهتر به زائران مهیا باشد به طوریکه موکب اداره اوقاف استان جهت تولید یخ و تامین آب خنک مورد نیاز شرکت کنندگان در پیاده‌روی اربعین، دستگاه یخ ساز تدارک دیده و سایر مواکب هم یخچال‌هایی جهت تامین و نگهداری آب مورد نیاز تهیه کردند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۹۰ درصد هزینه‌‌های انجام شده در مواکب جهت تهیه مقدمات برای پذیرایی یا ارائه سایر خدمات به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام به صورت مردمی است و در موضوعاتی که از توان مردمی خارج است نهادهای دولتی ورود پیدا کردند.

عسگری در ادامه گفت: اولین موکب متعلق به اداره کل اوقاف استان قزوین روز یکشنبه هفته جاری از مرز خسروی خارج شد و امسال خروج خودروهای مواکب از مرز خسروی خواهد بود.

این مسئول در پایان تصریح کرد: تعدادی از مواکب تا روز اربعین به ارائه خدمات خواهند پرداخت و تعدادی دیگر هم تا چند روز پس از اربعین برای خدمت رسانی زائران حسینی در عراق باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان