۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تدفین ۱۰۰ شهید تازه‌تفحص‌شده تا دهه محرم در سراسر کشور/ کشف پیکر شهدای لشکر بدر عراق طی عملیات تفحص
کد خبر: ۳۶۴۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سردار باقرزاده خبر داد:

تدفین ۱۰۰ شهید تازه‌تفحص‌شده تا دهه محرم در سراسر کشور/ کشف پیکر شهدای لشکر بدر عراق طی عملیات تفحص

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: مجموعاً ۱۰۰ شهید در جریان تفحص پیدا کرده‌ایم که تا دهه ماه محرم در سراسر کشور تدفین می‌شوند، پیکر ۵ شهید نیز در یک هفته اخیر کشف شده‌اند.

تدفین ۱۰۰ شهید تازه‌تفحص‌شده تا دهه محرم در سراسر کشور/ کشف پیکر شهدای لشکر بدر عراق طی عملیات تفحص
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در تهران صبح امروز (پنج‌شنبه) 3 مهرماه 93 گفت: طی ماه‌های اخیر پیکر مطهر 70 شهید دفاع مقدس را در یک مقطع به کشور آوردیم و 29 شهید دیگر در مقطع دیگر از کردستان عراق تفحص و وارد کشور شدند.
یک شهید هم در داخل کشور و در منطقه عملیاتی رمضان پیدا کردیم و مجموعاً 100 شهید را پیدا کردیم که اینها تا دهه ماه محرم در سراسر کشور تدفین می‌شوند.
وی افزود: الآن شهدا برای شناسایی و قرنطینه هستند امادر روزهای اخیر 5 شهید را در ارتفاعات حاج‌عمران، بیست و پنج نوزده در شمال غرب در داخل خاک عراق پیدا کردیم که جالب است بدانید بعضی از این شهدا از بچه‌های لشکر بدر عراق و از مجاهدین عراقی هستند که در دوران دفاع مقدس کنار ما می‌جنگیدند.
سردار باقرزاده با اشاره به اینکه خط دفاع مقدس هنوز هم ادامه دارد گفت: همین الآن ما کنار مردم عراق هستیم و در دوران مقدس نیز مردم عراق با ما بودند و جوانان رشید لشکر بدر عراق مقابل صدام می‌جنگیدند.
لشکر بدر در آن زمان در مقابله با صدام 700 شهید داد و هم اکنون برخی پیکرها را ما در جریان تفحص پیدا می‌کنیم، چند پیکر نیز در روزهای اخیر پیدا شده است.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: تفحص در خاک عراق هم در مجنون، هم فاو، شرق دجله، و ان‌شاءالله آن‌طور که در دستور کار قرار گرفته است در العماره ادامه دارد و همچنین در منطقه کردستان عراق اعم از پنجوین، منطقه عمومی دربندی‌خان، شاخ شمیران، ماووت و منطقه حاج‌عمران در دستور کار است و آخرین خبر هم اینکه 5 شهید طی همین یک هفته اخیر در جریان تفحص پیدا شده‌اند.
منبع: تسنیم انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان