۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین پرداخت چهار هزار میلیارد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان
کد خبر: ۳۶۴۷۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲۸ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار قزوین:

پرداخت چهار هزار میلیارد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: میزان مصوبه پرداخت تسهیلات در سفر رئیس جمهور به استان قزوین ۱۰ میلیارد تومان بوده که چهار هزار میلیارد تومان پرداخت قطعی شده است.

پرداخت چهار هزار میلیارد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ علی رحمانی ظهر امروز در جلسه شورای بانک‌های استان که در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین اظهار کرد: قزوین جزو استان‌هایی بوده که بیشترین مصوبات را در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان دارد.

وی افزود: میزان مصوبه پرداخت تسهیلات در سفر رئیس جمهور به استان قزوین 10 میلیارد تومان بوده که چهار هزار میلیارد تومان پرداخت قطعی شده است؛ مراحل پرداخت پروژه‌‍‌های دیگر در حال انجام است که به پرداخت هفت هزار میلیارد تومان خواهیم رسید.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری تمام تعهدات سفر ریاست جمهوری به استان را پوشش بدهیم زیرا همکاری مناسبی در این بین از سوی بانک‌ها صورت گرفته است.

رحمانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پیگیری پرداخت مطالبات بانک‌ها اضافه کرد: مطالبات غیرجاری بانک‌های دولتی استان تقریبا یک‌ هزار و 700 میلیارد تومان و در مجموع مطالبات غیرجاری بانک‌ها بالغ بر 6/2 درصد کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها است که این عدد، میزان قابل توجهی نیست.

رشد 36 درصدی منابع قزوین از سال گذشته تا به امروز

وی اضافه کرد: مانده منابع استان قزوین از سال گذشته تا به امروز، 36 درصد رشد داشته و بانک‌ها توانستند منابع بیشتری را جذب کنند و رشد نسبتا قابل قبولی داشته باشند؛ مطالبات غیرجاری نیز به همین میزان رشد کرده است.

این مسئول گفت: از بانک‌ها انتظار داریم بتوانند مطالبات خود را دریافت کنند که برای تحقق آنها دسته‌بندی صورت گرفته است؛ دسته‌ای از مطالبات مربوط به آمار زیاد و مربوط به جمعی مانند کشاورزان و دسته‌ای مربوط به متقاضیانی بوده که پرداخت آنها به تعویق افتاده است.

رحمانی اذعان کرد: تصمیم‌گیری به منظور بررسی جداگانه دو دسته انجام شده است و به این نتجیه رسیدیم که بعضی از آنها را می‌توان امحال کرد و پرداخت بعضی هم به روش‌های قانونی و سیستمی انجام شود؛ و بعضی هم مربوط به شرکت‌هایی است که باید تملّک شوند.

وی در پایان یادآور شد: تصمیمات مناسبی برای شرکت‌هایی که باید به تملّک بانک‌ها دربیایند، گرفته شد تا مشکل مربوطه در ستاد تسهیل به صورت تخصصی با حضور بانک و متقاضی حل شود.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان