۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فیلم «امروز» به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی خواهد شد
کد خبر: ۳۶۴۷۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

هیئت انتخاب فیلم ایرانی:

فیلم «امروز» به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی خواهد شد

هیئت انتخاب فیلم‌های ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (اسکار) فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی را که برای سومین بار فیلمی از وی به اسکار معرفی می شود به عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب کرد.

 فیلم «امروز» به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی خواهد شد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، فیلم «امروز» به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی خواهد شد.
پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی بازیگران اصلی این فیلم هستند.
«امروز» داستان یک راننده تاکسی میانسال است که با زنی حامله و تنها که به او پناه آورده مواجه شده و تصمیم می‌گیرد او را به بیمارستان برساند.
هیئت انتخاب فیلم‌های ایرانی برای معرفی فیلمی از ایران به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (اسکار)، نهایتا از میان ده فیلمی که به مرحله نهایی رسیده بودند، فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی را که برای سومین بار فیلمی از وی به اسکار معرفی می شود به عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب کرد.
امیر اسفندیاری، سخنگوی این هیئت گفت:" «امروز» به عنوان فیلمی ساخته یکی از کارگردانان شاخص نسل میانه پس از اکران موفق در ایران، در نمایش افتتاحیه بین المللی در جشنواره تورنتو نیز بازخوردهایی قابل تامل داشته است.
.
.
که در نهایت اعضای هیئت با بررسی تمام جوانب، از میان گزینه‌های مذکور، فیلم امروز را برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی برگزیدند.
" index سال 1356 فیلم «دایره مینا» ساخته داریوش مهرجویی، نخستین نماینده سینمای ایران بود که به آکادمی معرفی شد.
تا کنون در سال های گذشته فیلم های زیر درختان زیتون، بادکنک سفید، گبه، بچه های آسمان، رنگ خدا، زمانی برای مستی اسبها، باران، من ترانه ۱۵ سال دارم، نفس عمیق، لاک پشت ها پرواز می کنند، خیلی دور خیلی نزدیک، کافه ترانزیت، میم مثل مادر، آواز گنجشک ها، درباره الی، بدرود بغداد، جدایی نادر از سیمین و گذشته به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (اسکار)، معرفی شدند.
سه سال پیش فیلم «جدایی نادر از سیمین»، ساخته اصغر فرهادی به عنوان اولین فیلم ایرانی توانست نخستین اسکار را در بخش بهترین فیلم غیر زبان انگلیسی برای سینمای ایران به ارمغان آورد که قبل از آن در سال 1377 فیلم بچه های آسمان به کارگردانی مجید مجیدی به جمع پنج فیلم نهایی برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیر زبان انگلیسی راه یافته بود.
هیئت انتخاب فیلم‌های ایرانی ۵۸ فیلم به نمایش در آمده در بازه زمانی ۹ مهر ۹۲ تا هشت مهر ۹۳ را ارزیابی و در مرحله اول ده فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «سر به مهر»، «برف»، «چ»، «تنهای تنهای تنها»، «خط ویژه»، «خسته نباشید»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «استرداد» و «امروز» را برگزید که نهایتا از این بین، فیلم «امروز» برای معرفی به اسکار انتخاب شد.
انتهای پیام/8002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان