۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین قزوین بستر لازم برای اجرای هوشمندسازی و طرح دیجیتال را دارد
کد خبر: ۳۶۴۷۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲۸ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین:

قزوین بستر لازم برای اجرای هوشمندسازی و طرح دیجیتال را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: هوشمندسازی می‌تواند در زمینه شفافیت و افزایش بهره‌وری صنایع، تولید محتوی دیجیتال، کشاورزی نوین و غیره کمک شایانی به ما داشته باشد.

قزوین بستر لازم برای اجرای هوشمندسازی و طرح دیجیتال را دارد
محمدمهدی رجحانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین، با اشاره به موضوع هوشمندسازی و پروژه‌ تحول دیجیتال در استان قزوین اظهار کرد: از زمستان 1400 کارگروهی را برای شناسایی نخبگان در حوزه هوشمندسازی و یا تحول دیجیتال در استان تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در کارگروه تحول دیجیتال استان قزوین با حضور افراد توانمند در این حوزه چارچوب‌های اصلی را مشخص کردیم و در ادامه به این نتیجه رسیدیم ما برای انجام کارهای اساسی نیاز داریم با یک شریک مناسب در حوزه دیجیتال مشارکت داشته باشیم که در سال 1401 با شرکت ایرانسل به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال کشور به توافق همکاری دست پیدا کردیم.

رجحانی تصریح کرد: اردیبهشت‌ماه امسال تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری قزوین و شرکت ایرانسل برای همکاری‌های حوزه هوشمندسازی و تحول دیجیتال به امضا رسید.

وی افزود: بعد از امضای این تفاهمنامه بار دیگر کارگروه تحول دیجیتال در استان شکل گرفت که در ذیل آن چند زیرگروه بهداشت و درمان، حمل و نقل، آموزش و چند موضوع دیگر زیرگروه مرتبط با تحول دیجیتال شکل گرفت و پروژه‌بندی شد.

معرفی قزوین به عنوان پایلوت هوشمندسازی 

رئیس کارگروه تحول دیجیتال استان قزوین بیان کرد: با توجه به تعامل خوب بین مشاورین کارگروه استان و شرکت ایرانسل و آماده بودن بستر استان برای تحول دیجیتال، استان قزوین به عنوان پایلوت کشوری در زمینه هوشمندسازی معرفی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه تا به امروز نشانه‌های خوبی از به ثمر رسیدن تلاش‌های یکسال و اندی در حوزه هوشمندسازی دریافت کردیم، افزود: شرکت ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجتیال کشور پذیرفته است که قزوین بستر مناسبی برای رشد و تحول دیجیتال دارد که امیدواریم این روند در آینده نیز به خوبی پیش رود تا اتفاقات مبارکی در استان رقم بخورد.

رجحانی تصریح کرد: هوشمندسازی می‌تواند در زمینه شفافیت و افزایش بهره‌وری صنایع، تولید محتوی دیجیتال، کشاورزی نوین و غیره کمک شایانی به ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح تحول دیجیتال باید مزیت‌ها و نیازهای استان به خوبی احصا شود، گفت: معضلاتی چون بحران آب و انرژی، مسئله کنترل ترافیک جاده‌ای از جمله مسائلی است که برای حل آن می توانیم از حوزه هوشمندسازی بهره ببریم.

وی با اشاره به مزیت‌های بزرگ استان در حوزه صنعت و کشاورزی ادامه داد: استان قزوین استانی صنعتی است و واحدهای صنعتی متعدد و زیادی دارد و می‌توانیم پایلوت بسیاری از راهکارهای دیجیتال حوزه صنعت باشیم، همچنین در حوزه کشاورزی و مصرف انرژی به خوبی می‌توانیم از مزیت هوشمندسازی بهره ببریم.

رجحانی با اشاره به لزوم آشنا کردن مردم با مزیت‌های حوزه دیجیتال، تاکید کرد: اگر مردم بدانند چه امکاناتی را می‌توانند از دنیای دیجیتال بگیرند، خود مطالبه‌گر خواهند شد و اگر این مهم اتفاق بیافتد حرکت ما به سمت توسعه دیجیتالی هموارتر خواهد شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال طی جلسه‌ای که هفته گذشته در خصوص سازماندهی سرویس مدارس و موضوع نگرانی و اطلاع والدین از فضای داخل سرویس داشتیم، دستور داده شد این موضوع در کارگروه تحول دیجتیال مورد بررسی قرار گیرد.

شفافیت، حاصل هوشمندسازی است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با این امکان والدین می‌توانند از لحظه‌ای که دانش‌آموز وارد خودرو می‌شود، مسیر حرکت سرویس را کنترل کرده و همچنین از اتفاقات فضای داخل خودرو نیز با خبر بشوند که این خود از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری خواهد کرد و حس امنیت را به دانش‌آموزان والدین منتقل خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه رویکرد هوشمندسازی این حد از شفافیت را به بار خواهد آورد، تصریح کرد: جلسات اختصاصی مشترکی بین سازمان جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی، راهداری، اداره‌کل گردشگری و مدیریت بحران استان تشکیل دادیم تا مدیران نیازهای روزمره سازمان خود را با ابزارهای دیجیتال انطباق دهند تا مبنای طرح‌ها و اقداماتی شود که در بستر این تفاهم‌نامه ایجاد خواهیم کرد.

رجحانی در پایان گفت: یکی دیگر از سرفصل‌های تفاهم‌نامه بین استانداری قزوین و ایرانسل تدوین برنامه جامع شهر هوشمند برای شهرداری‌های استان قزوین است که با اولویت‌بندی از مرکز استان قزوین این طرح هوشمندسازی مدیریت شهری را در هر 28 شهر استان پیش ببریم.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان