۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین قرارگاه تامین مسکن نیروهای مسلح قزوین دایر شد
کد خبر: ۳۶۴۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۸ ساعت: ۲۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

قرارگاه تامین مسکن نیروهای مسلح قزوین دایر شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: قرارگاه استانی تامین مسکن نیروهای مسلح فاقد مسکن در قزوین بر پاشد.

قرارگاه تامین مسکن نیروهای مسلح قزوین دایر شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ علی هاشمی در جلسه شورای تأمین مسکن استان که عصر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تأمین مسکن یکی از فرمان‌های مقام معظم رهبری است که ما در تلاش هستیم برای رفع مشکلات این حوزه راهکارهای درست را به کار ببندیم.

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن گفت: نیروهای مسلح استان در این طرح به تعداد یک هزار و ۴۸۸ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد به ۶۲۶ نفر تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: تاکنون ۱۰۴ نفر افتتاح حساب داشتند و تعدادی هم در انتظار بررسی استعلام سامانه هستند که از این تعداد ۳۳۷ نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن نبودند.

این مسئول بیان کرد: در حوزه نیروهای مسلح استان به ترتیست در آجا ۵۶ درصد، سپاه۳۴ درصد، فراجا۶۴درصد فاقد مسکن هستند.

هاشمی ادامه داد: نرخ سهم مسکن در سبد معیشت خانوار ایرانی به طور میانگین حدود ۷۰درصد و میانگین این شاخص در جهان ۱۸درصد است.

وی اذعان کرد: در سال یک هزار و ۴۰۰ نفر بالغ بر ۵۲ درصد از جمعیت کشور توانایی برطرف کردن نیاز مسکن خود را ندارند.

هاشمی در رابطه با قیمت مسکن اظهار کرد: بالاترین قیمت مسکن در کشور به طور میانگین در تهران متری ۴۵ میلیون تومان بوده و پایین‌ترین قیمت در کهگیلویه و بویراحمد است و قیمت مسکن در قزوین بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان گفت: سازمان‌های نیروهای مسلح مجازند در راستای کاهش قیمت تمام شده حداکثر ۳۰درصد قیمت یک واحد مسکونی را در قالب امکانات، تجهیزات فنی و مهندسی و نیروی انسانی خود را مشروط به عدم لطمه به توان رزم، بدون دریافت هزینه در پروژه‌های مسکونی استفاده نماید.

انتهای خبر/ 2005

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان