۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین بهره‌مندی هزار و ۳۰۰ قزوینی از خدمات رایگان دندان‌پزشکی
کد خبر: ۳۶۴۵۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۷ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین خبر داد:

بهره‌مندی هزار و ۳۰۰ قزوینی از خدمات رایگان دندان‌پزشکی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین گفت: در پویش لبخند احسان با هدف ارائه خدمات رایگان دندان‌پزشکی با مشارکت دندان‌پزشکان جهادی در مناطق محروم به بیش از یک‌ هزار و ۳۰۰ نفر در سه مرحله ارائه خدمت شده است.

بهره‌مندی هزار و ۳۰۰ قزوینی از خدمات رایگان دندان‌پزشکی
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین، نشست خبری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به مناسبت هفته خبرنگار صبح امروز در دفتر این ستاد در قزوین برگزار شد.

سیدعلی ابراهیمی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین در این نشست اظهار کرد: در بنیاد برکت در طول فعالیت بنگاه محوری که در استان قزوین، تعداد چهار طرح به ارزش سرمایه‌گذاری بالغ بر یکهزار و 90 میلیارد ریال داشته است که که موجب اشتغال یک‌هزار و 390 شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماع محور این بنیاد بیان کرد: سه‌ هزار و 912 طرح با ارزش ریالی بالغ بر هفت‌ هزار و 615 میلیارد ریال با اشتغال 11 هزار و 736 نفر در استان قزوین اجرایی شده است.

ابراهیمی ادامه داد: در قسمت تسهیلات محور 15 طرح با سرمایه‌گذاری 888 میلیارد ریال با اشتغال 468 نفر به صورت متناوب در طول فعالیت بنیاد در این استان انجام شده است.

مشارکت در ساخت 20 مدرسه

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد بیان کرد: بنیاد برکت در ساخت 20 مدرسه در استان قزوین مشارکت است، تعهد بنیاد در این مشارکت 85 میلیارد ریال برای 134 کلاس درس بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین ادامه داد: این بنیاد در ساخت هشت مسجد و تعداد هفت پروژه در امور متفرقه مشارکت داشته، همچنین در ساخت 51 طرح مسکن معلولین بالغ بر هفت میلیارد ریال داشته است و پروژه‌های در حال اجرای این بنیاد شامل سه مدرسه 9 کلاسه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از اقدامات آتی ما برای مناطق روستایی بیمه برکت برای 50 هزار واحد روستایی است که آنان را در برابر حوادث روستایی، طبیعی و آتش‌سوزی و غیره بیمه خواهد کرد.

ابراهیمی عمده فعالیت بنیاد احسان را کمک در رفع سریع محرومیت و نیاز در جامعه دانست و گفت: این فعالیت‌ها از طریق تهیه بسته‌های معیشتی، نوشت افزار، جهیزیه، پویش احسان غدیر، پویش لبخند احسان و غیره به مردم محروم استان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در سال 1400 در مرحله اول بیش از هفت هزار و 384 بسته معیشتی و در مرحله دوم بیش از ده هزار و 500 بسته بین نقاط محروم توزیع و در سال 1401 در وهله اول سه هزار و 780 بسته و در مرحله دوم 27 هزار و 750 بسته معیشتی بین ولی نعمتان توزیع شد.

ابراهیمی همچنین ادامه داد: در سال جاری نیز تاکنون بیش از چهار هزار و 500 بسته معیشتی با ارزش بالغ بر 29 میلیارد ریال در مرحله اول توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در سال 1400 بیش از چهار هزار و 400 بسته نوشت افزار، در سال 1401 چهار هزار و 590 بسته نوشت افزار بین جامعه هدف توزیع شده که سهمیه استان برای سال جاری شهریورماه مشخص می‌شود.

ابراهیمی به اهدای 160، 90 و 16سری جهیزیه در سال‌های 1399 و 1400 و 1401 اشاره کرد و گفت: برای سال جاری در نظر داریم نزدیک 160 سری جهیزیه را با مشارکت خیرین به نیازمندان پرداخت کنیم.

 
مشارکت در طبخ بیش از 69 هزار غذا در پویش غدیر

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین با اشاره به پویش غدیر بیان کرد: پویش غدیر در استان قزوین از طریق مشارکت در پخت و توزیع 69 هزار و 650 پرس غذا ارائه خدمات کرده است.

 وی افزود: در پویش لبخند احسان با هدف ارائه خدمات رایگان دندان‌پزشکی با مشارکت دندان‌پزشکان جهادی در مناطق محروم است به بیش از یک‌هزار و 300 نفر در سه مرحله ارائه خدمت شده است.

ابراهیمی بیان کرد: تاکنون عمده فعالیت پویش لبخند احسان در بوئیین زهرا انجام شده که در نظر داریم این خدمات را درمناطق آوج و الموت نیز اجرایی کنیم تا نیازمندان از انواع خدمات دندان‌پزشکی بهره ببرند.

این مسئول بیان کرد: در سال‌های 1401-1402 تعداد 233 وسیله گرمایشی و 221 دستگاه سرمایشی توسط بنیاد احسان بین نیازمندان توزیع شده است.
 
وی با بیان اینکه بنیاد پانزده خرداد یکی از نهادهای خدماتی زیر نظر ستاد فرمان امام است، گفت: عمده فعالیت این نهاد در حوزه جمعیت و سلامت است و تاکنون 165 بسته لبخند مادری به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند و 167 فقره تسهیلات ایران به زوج‌های دانشگاهی که صاحب فرزند شدند اعطا کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: این بنیاد همچنین در جهت کم کردن هزینه درمان از 18 بیمار مبتلی به سرطان، 10 کودک کم شنوا و بیش از 91 زوج نابارور حمایت کرده و به 39 نفر نیز وام اعطا کرده و برای 57 کودک کمک هزینه عینک اهدا کرده است.
 
در سال آتی 120 هزار هکتار در استان زیر کشت دیم خواهد رفت

وی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در استان قزوین اشاره کرد و افزود: در قزوین 12 محله کم‌برخوردار را تحت پوشش قرار داده و خدماتی نظیر مسابقات ورزشی، فعالیت‌های فرهنگی، جشن‌های محله‌ای و غیره ارائه می‌دهیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین بیان کرد: با توجه اهمیت امنیت غذایی و تاکیدات رهبری معظم، این ستاد با همکاری جهاد کشاورزی، موضوع افزایش تولید و بهره‌وری دیم را در دستور کار دارد که در سال زراعی جاری بیش از 72 هزار هکتار از اراضی مشمول این طرح شده‌‌اند.

وی ادامه داد: در سال زارعی آتی نیز در نظر داریم 120 هزار هکتار مشمول این طرح شده تا ثمرات آن را در آینده ببینیم.

این مسئول مشارکت در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان قزوین برشمرد و اظهار کرد: شرکت توسعه‌گران عمران سازندگی در حال ساخت و تکمیل یک هزار و 282 واحد مسکونی در پنج فاز است.

ابراهیمی در پایان گفت: در بخش اول 212 واحد مسکونی، بخش دوم 224 واحد، بخش سوم 216 واحد ، بخش چهارم 336 و در بخش پنجم 294 در مهرگان در حال احداث است که اکثر واحدها آماده بهره‌برداری بوده تنها از حیث انشعابات هنوز تکمیل نشده که مقدمات آن را در حال رایزنی است.

 انتهای خبر/2001
 
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان