۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۷۰ هزار نفر از خدمات جهاد دانشگاهی قزوین بهره‌مند شدند
کد خبر: ۳۶۴۵۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۵ ساعت: ۱۷:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

بیش از ۷۰هزار نفر از خدمات جهاد دانشگاهی قزوین بهره‌مند شدند

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: سال گذشته بیش از ۷۰هزار نفر از خدمات درمانی، سلامت و آموزشی، فرهنگی، پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین بهره‌مند شدند.

بیش از ۷۰ هزار نفر از خدمات جهاد دانشگاهی قزوین بهره‌مند شدند
به گزارش خبرنگار علم و فنلاوری پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین، فرشاد پیله‌چی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت چهل و سومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی که در سالن جلسات این نهاد در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب اسلامی است که به فرموده مقام معظم رهبری از ستون‌های اصلی انقلاب شمرده می‌شود و همواره به دنبال رفع نیازهای جامعه و کارهای زمین مانده است.
 
وی افزود: در تمام 43 سال عمری که از تاسیس جهاد دانشگاهی می‌گذرد، همواره تلاش شده با توجه به مأموریت‌های خود در سراسر کشور خدماتی متناسب با نیز جامعه ارائه دهیم و در این میان دنبال کارهای فاخر هستیم.
 
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اشاره چهار ماموریتی که مجلس شورای اسلامی برای جهاد دانشگاهی در نظر گرفته یادآور شد: این ماموریت‌ها شامل: ارائه دانش فنی برای ساخت قطارهای برقی در کشور، ژن‌درمانی و موضوع سلول‌های بنیادی، موضوع آب شیرین‌کن‌ها و مولدسازی معادن است.
 
پیله‌چی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهاد دانشگاهی در استان قزوین طی یکسال اخیر بیان کرد: جهاد دانشگاهی در چهار حوزه فرهنگی، آموزش و کارآفرینی، پژوهشی و عمرانی با به کارگیری 100 جهادگر به طور مستقیم و 400 نفر غیر مستقیم خدمت‌رسانی می‌کند.
 
وی ادامه داد: در حوزه پژوهش و فناوری در دو محور سلامت و درمان و تجاری‎سازی فناوری اقدامات خوبی صورت گرفته است، که محور سلامت و درمان در پنج بخش درمان ناباروری، آزمایشگاه نیمه دولتی پاتوبیولوژی، مرکز جامع توانبخشی، شیمی درمانی و تزریق و همچنین بانک خون بندناف ارائه خدمت می‌کند.



بیش از هزار نوزاد توسط مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی متولد شدند

پیله‌چی بیان کرد: سال گذشته بیش از 39هزار نفر از خدمات سلامت و درمان جهاد دانشگاهی استفاده کردند که امید است این خدمات را توسعه دهیم.
 
وی افزود: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در حال تکمیل خدمات خود به مردم است و تا به امروز بیش از یک هزار نوزاد از طریق خدمات این مرکز متولد شده‌اند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است تعرفه‌های اعمال شده در مرکز پاتوبیولوژی و آزمایشگاه خون با امکانات به‌روز و مجهز ۶۰ درصد تعرفه‌های مراکز خصوصی است.
 
رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین با اشاره به موضوع تجاری‌سازی فناوری گفت: کشورهای پیشرفته  در دنیای امروز واحدهای تحقیق و توسعه خود را به واحدهای فن‌آور و افراد نخبه می‌سپارند، اگر ایران هم به دنبال پیشرفت است باید از سرمایه‌های انسانی و نخبگان خود حمایت کند.
 
وی ادامه داد: باید شرایطی را ایجاد کنیم که نخبگان ما احساس امنیت کرده و نبوغ آنان به کار گرفته شود تا احساس کارآمدی بیشتری کنند که این مهم با گفتمان نوآوری و استارآپ‌های کارآفرینی و شناسایی و به کارگیری نخبگان عملی خواهد شد.
 
این مسئول یادآور شد: در همین راستا سال گذشته اولین نمایشگاه «دانش بنیان‌سازی تولید» در سطح کشور در آبان ماه توسط جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد که با وجود تمام مشکلات، شرکت‌های دانش بنیان از بیش از ۱۱ استان در این نمایشگاه حضور داشتند.
 
پیله‌چی بیان کرد: امسال وارد فاز جدیدی شده و بر اساس سند آمایش استانی ابتدا اولویت‌ها و نیازهای استان را احصا کرده و بر صنایع مادر که در کشور حرفی برای گفتن داشتند تمرکز کردیم، واحدهای فناور و مجموعه‌های دانش‌بنیان را با این صنایع بزرگ مرتبط داده تا از این طریق صنایع بزرگ بتوانند نیازهای مجموعه خود را از طریق دانش‌بنیان‌ها مرتفع کنند.
 
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در ادامه با اشاره به ماموریت واحد آموزش و کارآفرینی خود اظهار کرد: ما در آموزش‌های خود به دنبال افزایش بهره‌بری بوده، چرا که رشد تولید با افزایش بهره‌بری امکان‌پذیر است.
 
وی ادامه داد: بر همین اساس این نهاد دوره‌های آموزشی مهارت محور و اشتغال‌زایی را در بیش از ۱۱ گروه آموزشی اعم از پزشکی، فنی، مهندسی و صنعت برگزار می‌کند.



بهره‌مندی 24هزار نفر از  خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی

پیله‌چی با بیان اینکه اصالت کار جهاد دانشگاهی مهارت‌گرایی است نه مدرک‌گرایی تصریح کرد: در تلاشیم تا خدمات ارزنده‌ای را به مخاطبان خود ارائه کنیم و در همین راستا در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار نفر از خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین استفاده کرده‌اند.
 
وی با اشاره فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: در معاونت فرهنگی کارهای مختلفی چون نشر بیش از 100 عنوان کتاب در سال اخیر، انتشار بیش از 36هزار خبر در خبرگزاری ایسنا و ایکنا، فعالیت مرکز افکار سنجی و سازمان دانشجویان و اجرای طرح شهر دانشجو صورت گرفته است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش‌های بلند مدت خود به دنبال آن است که دانشجویانی را فارغ‌التحصیل کند که علاوه بر مهارت و توانایی اشتغال‌آفرینی را داشته و به رشد فردی و اجتماعی نیز برسد.
 
پیله‌چی با اشاره به احداث مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان قزوین به وسعت بیش از ۱۰ هزار مترمربع بیان کرد: با تکمیل این مجتمع که فاز اول آن تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، می‌توان خدمات ارزشمندی را در حوزه سرطان، درمان ناباروری و پیشگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی ارائه داد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی تنها در مرحله «آی یو آی» و «تزریق درون رحمی» خدمات ارائه می‌دهد که امیدواریم با گسترش خدمات افراد بیشتری از هم استانی‌ها و متقاضیان استان‌های همجوار را تحت پوشش خدمات درمانی خود قرار دهیم.
 
رئیس جهاددانشگاهی قزوین همچنین بیان کرد: مرکز تخصصی هنر و معماری این نهاد کارهای مطالعاتی و اجرایی را در چندین پروژه مهم چون مرمت خانه ابوترابی و مسجد جامع عتیق انجام داده و در بیش از هشت استان نیز خدمت‌سانی کرده است.

پیله‌چی در پایان گفت: نگارش سند آمایش علم و فناوری، سند توسعه فرهنگی و سند توسعه گردشگری استان قزوین از دیگر اقدامات خوب جهاد دانشگاهی برای شناخت نیاز و استفاده از این پتانسیل‌های استان قزوین برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم است که طی چند سال گذشته انجام شده است.
 
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان