۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین افتتاح مرکز سنجش برخط طی هفته مهارت در قزوین
کد خبر: ۳۶۴۳۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۳ ساعت: ۱۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

سرپرست آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان قزوین خبر داد:

افتتاح مرکز سنجش برخط طی هفته مهارت در قزوین

سرپرست آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان قزوین گفت: مرکز سنجش برخط با اعتبارات تخصیص یافته ملی و استانی به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف به ویژه بانوان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح مرکز سنجش برخط طی هفته مهارت در قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین؛ علی طاهرخانی ظهر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران در محل مرکز شهید چمران محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: هفته ملی مهارت و ترویج مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای از ششم الی سیزدهم مرداد ماه سال‌ جاری نامگذاری شده است.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی در طول هفته ملی مهارت از جمله افتتاح مرکز سنجش برخط پیش‌بینی شده است؛ شهرستان قزوین فاقد مرکز یاد شده بود و با اعتبارات تخصیص یافته ملی و استانی به مبلغ 600 میلیون تومان به منظور ارائه خدمات به جامعه هدف به ویژه بانوان در طبقه همکف اداره‌کل استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین گفت: طرح ملی تابستانه مهارت از 15 تیرالی 15 شهریورماه سال‌جاری برای نوجوانان و جوانان 12 الی 18 سال ارائه می‌شود و به مدت سه سال متوالی ادامه خواهد داشت.

تعریف 79 حرفه در طرح ملی مهارت تابستانه

طاهرخانی اذعان کرد: بخش عمده‌ای از خروجی‌ کارگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای و مهارت آموختگان از دو نظر خود اشتغالی و کمک کار صنایع به حوزه اشتغال وارد می‌شوند، این افتخاری برای ما است.

وی با اشاره به دوره‌های طرح ملی تابستانه مهارت ادامه داد: برای این دوره در ۷۹ حرفه تعریف و ثبت کارآموز شده و متفاوت با طرح‌های آموزشگاه‌های دیگر فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول گفت: با همکاری آموزش و پرورش، آموزش مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در اولویت بود و براین اساس در بخش نخست طرح تابستانه شرکت کردند؛ طرح  برخلاف سایر دوره‌ها، به هیچ عنوان هزینه‌ای را برای مخاطبان به همراه ندارد.



افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای سرباز در پادگان شهید جوادنیا

طاهرخانی با بیان اینکه طرح ملی تابستانه برای نخستین بار در قزوین اجرا می‌شود، اضافه کرد: احصاء نیاز رشته‌ها از طریق کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی انجام شده است و در 79 حرفه ثبت شده، بالغ بر ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته مهارت تصریح کرد: افتتاح کارگاه آموزش تعمیر خودروهای دوگانه‌سوز (سی.ان.جی) در مرکز شهرستان قزوین در شهرک دانش را در فاز نخست برای تعدادی صنوف و در فازهای بعدی برای تمام صنوف در نظر داریم.

سرپرست آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین بیان کرد: همچنین افتتاح مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای سرباز متشکل از کارگاه‌های برق صنعتی، ساختمان و خیاطی در پادگان شهید جوادنیا آبیک با تزریق اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که به شکل مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای برای سربازان فعالیت خواهد کرد.

کسب رتبه نخست قزوین در سامانه رصد اشتغال

طاهرخانی ادامه داد: کارگاه آموزشی کشتکار شهرستان آوج و کارگاه آموزش آشپزی در مرکز فنی و حرفه‌ای تاکستان، راه‌اندازی مانیتورینگ با اعتبار ششصد میلیون تومان برای رصد و کنترل سایت‌های آزمون‌های برخط این اداره‌کل از سایر طرح‌ها محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی دوباره کارگاه درودگری برادران البرز از برنامه‌های دیگر هفته مهارت بوده و اعتباری که به تازگی تزریق شده بالغ بر یک میلیارد تومان برای تکمیل آموزش‌ها است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اذعان کرد: تجلیل از پیشکسوتان و مربیان نمونه استانی از برنامه‌های پیش‌بینی هفته مهارت و فنی‌ و حرفه‌ای است.

طاهرخانی تصریح کرد: استان قزوین رتبه نخست را در سامانه رصد اشتغال کسب کرده و زمینه اشتغال سایر دستگاه‌ها را نیروی ماهر تأمین می‌کند.

فعالیت 290 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قزوین

وی ابراز کرد: مرحله شهرستانی مسابقات آزاد زندانیان قزوین توسط اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین در راستای توانمندسازی آنها برای عدم بازگشت به جرم بعد از آزادی برگزار شد و مرحله استانی در یازدهم و دوازدهم مردادماه برای 27 نفر در هفت رشته برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در مردادماه سال جاری در سطح استانی برگزار می‌شود.



وی تصریح کرد: مرکز سنجش مینودر قزوین در حال حاضر ۴۰ درصد رشد فیزیکی دارد؛ از اعتبارات سفر رئیس جمهور ۶۰ میلیارد تومان در نظر شده گرفته بود که سه میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین عنوان کرد: 12 هزار نفر کارگر ساختمانی در قزوین داریم که چهار هزار نفر گواهی فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

وی گفت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای فعال استان در گذشته 285 مورد بوده که با افتتاح پنج آموزشگاه دیگر در حال حاضر 290 آموزشگاه داریم.

طاهرخانی عنوان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری 491 هزار و 778 نفر ساعت با تعداد سه هزار و 30 نفر دوره کارآموز در کارگاه‌ها دوره دیدند.

این مسئول در پایان یادآور شد: 45 مرکز جوار کارگاهی در استان نیز فعال بوده و در چهار ماه نخست سال جاری، 216 هزار و 337 نفر ساعت و یکهزار و 394 نفر کارآموز در این مراکز دوره گذرانده‌اند.

گفتنی است در این نشست خبرنگاران از کارگاه‌های مختلف مرکز شهیدچمران محمدیه بازدید کردند.

پایان خبر/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان