۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اربعین امسال خانوادگی‌تر برگزار خواهد شد
کد خبر: ۳۶۴۳۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲ ساعت: ۱۵:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد اربعین استان قزوین:

اربعین امسال خانوادگی‌تر برگزار خواهد شد

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: امسال به دلیل تعطیلی مدارس، ترکیب جمعیت اربعین خانوادگی‌تر خواهد بود که این مهم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید حتما در خصوص اسکان مناسب بانوان و کودکان تمهیدات لازم را بیاندیشیم.

اربعین امسال خانوادگی‌تر برگزار خواهد شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ همایش اجرایی مواکب اربعین حسینی ظهر امروز در سالن جلسات باغستان جهادکشاورزی قزوین با حضور طاهرخانی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، محمد خورشیدی دبیر ستاد اربعین و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و جمعی از فعالین و موکب‌داران قزوینی برگزار شد.

محمد خورشیدی دبیر ستاد اربعین استان قزوین در این همایش با اشاره به افزایش احتمالی زائران اربعین در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته بعد از چند سال همه‌گیری بیماری کرونا شاهد افزایش جمعیت در ایام اربعین بودیم، امسال نیز با توجه تعطیل بودن مدارس انتظار بر این است که استقبال خانواده‌ها از این مغناطیس حسینی بیشتر شود.

وی ادامه داد: افزایش حضور زائران و در کنار آن افزایش دما موضوع ساماندهی مواکب به منظور خدمت‌رسانی بهتر را پر اهمیت‌تر خواهد کرد، لذا از موکب‌داران انتظار داریم بهترین همکاری را زائران و عوامل اجرایی ستاد داشته باشند.

دبیر ستاد اربعین تاکید کرد: ستاد اربعین در زمینه پشتیبانی و ساماندهی مواکب حسینی فعالیت خواهد کرد و بار اجرایی آن بر دوش مواکب است، امسال 17 کمیته تخصصی برای این منظور در نظر گرفته شده است که در زمینه بهداشت و درمان، حمل و نقل، مباحث فرهنگی، اسکان، اتباع خارجه، پشتیبانی و زیرساختی و غیره فعالیت خواهند کرد.

خورشیدی با بیان اینکه استان قزوین معین شهر مرزی مهران خواهد بود، گفت: مسائل کلان و کلی از مبدا قزوین تا مقصد  در این ستاد دنبال خواهد شد تا انشاالله اربعین امسال پرشورتر و بی‌نقص‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش‌از 60 هزار قزوینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند، تصریح کرد: زائران از سه‌شنبه سوم مرداد می‌تواند برای حضور در مراسم جهانی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: تاکنون 54 موکب برای خدمت‌رسانی در اربعین ثبت نام کرده و در حوزه گذرنامه نیز امسال خوشبختانه دولت امکان تهیه گذرنامه ویژه زیارت را فراهم کرده که با مراجعه به سامانه پلیس من و ثبت درخواست قابل دریافت است.

وی گفت: مواکب خط مقدم اربعین حسینی هستند، بار اصلی خدمت‌رسانی بردوش آنها خواهد بود، اجتماعی که مانند خاری به چشم دشمنان بوده و آنان از هر حربه‌ای برای ضربه زدن و یا به چالش کشاندن آن استفاده خواهند کرد، لذا باید ما خادمین باید با چشم و گوش باز ضمن خدمت‌رسانی خالصانه، راه را برای توطئه و نفوذ دشمنان و بدخواهان این اجتماع حسینی ببندیم.

خورشیدی بیان کرد: امسال به دلیل تعطیلی مدارس، ترکیب جمعیت اربعین خانوادگی‌تر خواهد بود که این مهم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید حتما در خصوص اسکان مناسب بانوان و کودکان تمهیدات لازم را بیاندیشیم، همچنین لزوم بهداشت و پذیرایی برای این قشر را فراهم کنیم.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین یادآور شد: سال گذشته 80هزار بطری آب تهیه و در اختیار مواکب قرار دادیم، امسال به دلیل گرمای هوا باید به خوبی موضوع آب را ساماندهی کرده تا خدای ناکرده در تامین آن دچار مشکل نشویم.

وی بیان کرد: در اربعین امسال کالاهای اساسی مانند گوشت، روغن، شکر و غیره به قیمت مصوب دولتی در اختیار موکب‌ها قرار گرفته که البته با توجه به نوع کارکرد مواکب سهمیه‌بندی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره نوع سهمیه‌بندی آرد خاطرنشان کرد: موضوع آرد یک مسئله کشوری که به دلیل سوء استفاده صورت‌ گرفته در سال‌های گذشته موضوع سهمیه‌بندی آن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: در ستاد اربعین مقرر شده است که آرد به قیمت مصوب دولتی تنها در اختیار موکب‌هایی که نانوایی دارند قرار گرفته و فروش و واگذاری آرد و دیگر کالاهای اساسی به هر دلیلی ممنوع است.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان