۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین فضای دانشجویی کانون تولید محتوا است
کد خبر: ۳۶۴۱۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۵ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

فضای دانشجویی کانون تولید محتوا است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: جریان‌سازی و گفتمان سازی یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه است که دانشگاه باید مرجع آن در جامعه باشد.

فضای دانشجویی کانون تولید محتوا است
به گزارش حوزه دانشگاه صبح قزوین؛ علی قاسم‌زاده در مراسم افتتاحیه نشست آموزشی و بیستمین دوره انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، که در سالن اجتماعات پژوهشکده آینده پژوهی برگزار شد، اظهار کرد: برای دانشگاه امام (ره) طبق مصوبه مجلس ماموریت ویژه‌ای تعریف شده است که باتوجه به حوزه فعالیت بین‌المللی، امیدواریم این دانشگاه در دولت سیزدهم به ریل اصلی خود بازگردد و در سطح جهانی نماد و مظهر آموزش عالی، پیشرفت و توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تاکید براینکه ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف توانایی و استعدادهای ایران را به جهان معرفی کنیم، بیان کرد: شهر قزوین شهر متمدنی است ‌و در قلمروهای جغرافیایی و فرهنگی ایران اسلامی بیشترین اثرگذاری را در دوران مختلف تاریخ به ویژه پس از انقلاب دارد.

وی افزود: قزوین با دارا بودن تمدن‌های مختلف ایران اسلامی در واقع ایران کوچکی است که در آن اسطوره‌هایی تربیت یافته‌اند که در حوزه‌های مختلف از جمله حکمت و عرفان خوش درخشیدند.

نماینده عالی وزارت عتف در استان مطرح کرد: جریان‌سازی و گفتمان سازی یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه است که دانشگاه باید مرجع آن در جامعه باشد.

وی ادامه داد: قطعا یکی از حلقه‌های اساسی این گفتمان‌سازی دانشجویان هستند که در حوزه‌های فرهنگی، ایثارگرانه پا به میدان گذاشته و با ارائه مطالب علمی و با رویکرد آکادمیک جامعه را به سوی سوددهی و حقایق موجود در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هدایت می‌کنند.

رئیس دانشگاه معین استان تاکید کرد: اعتقاد داریم دانشجو قشر روشنفکر و آگاهی است که بر آن است تا صادقانه با مسائل مواجه شود. قطعا شما مدیران مسئول و سردبیران نشریات بیش از پیش می‌توانید در این حوزه نقش آفرینی کنید.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر انقلاب جهاد تبیین یک واجب ضروری، فوری و عینی به ویژه برای جوامع دانشگاهی است و ما برای گفتمان‌سازی و جریان سازی به کمک شما جوانان نیازمندیم.

قاسم زاده تشریح کرد: از شما می‌خواهیم آخرین دستاوردهای علمی را در انجمن‌های علمی به عرصه ظهور برسانید و این دستاوردها را به جهان ابلاغ کنید همچنین در حوزه سیاسی، دستاوردها و پیشرفت‌هایی را که مایه عزت ما در دنیا هستند در معرض دید اذهان عمومی قرار دهید.

وی در ادامه مطرح کرد: ایران در حوزه علمی و سرعت رشد علمی در جایگاه نخست قرار دارد و در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه فناوری نیز پیشگام بوده که تمام این مسائل به همت دانشگاهیان رقم خورده است.

این مسئول تاکید کرد: ما باید در رسانه‌های تبلیغاتی دستاوردهای خود را عرضه کرده و دانشمندان بین المللی خود را معرفی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید هویت دانشگاهی خود را بروز داده و ارتقا دهیم مطرح کرد: اعتقاد ما این است که به کمک شما دانشجویان می‌توانیم در قالب جهاد تبیین دستاوردها را توسط نشریات علمی، در محیط دانشگاهی به جامعه منتقل کرده و مردم را از دستاوردها مطلع کنیم.

رئیس دانشگاه امام(ره) گفت: پیشرفت‌ها و توانمندی‌های نخبگان، جوانان و دانشگاهیان باید در نشریات دانشجویی و علمی مطرح شود. شما دانشجویان مرجعیت علمی جامعه را به عهده دارید و مورد اعتماد جامعه بوده و باید اسباب توسعه فرهنگی را فراهم کنید.

وی در ادامه تاکید کرد: توسعه فرهنگی باید در دانشگاه ایجاد شود، ما عرصه فعالیت دانشجویی را عرصه‌ای برای مشارکت جمعی دانشجویان و تمرینی برای ورود به عرصه‌های کلان می‌دانیم.

قاسم زاده بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا عرصه را برای نقش‌آفرینی و فعالیت دانشجویان فراهم کنیم. همچنین برآنیم تا بتوانیم رویکرد انتقادی و علمی که در عرصه دانشگاه ایجاد شده به جامعه منتقل کنیم.

وی در پایان گفت: بی‌شک شما پس از اتمام تحصیلات در حوزه توسعه فرهنگی نقش آفرینی کرده و می‌توانید از این تجارب در عرصه فعالیت خود استفاده کنید و در توسعه همه جانبه فرهنگی و میراث تمدنِ ایرانی اسلامی اثرگذار باشید.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان