۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین تکاپوی قزوین برای میزبانی لیگ برتر
کد خبر: ۳۶۴۱۳۶ نویسنده: نفیسه مهرداد تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۱ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

تکاپوی قزوین برای میزبانی لیگ برتر/ ورزش استان جان گرفت

شهر قزوین نزدیک به یک ماه دیگر میزبان تیم‌های لیگ برتری خواهد بود و مسئولین در تکاپوی آماده‌سازی زیرساخت‌های استادیوم سردار آزادگان و فراهم‌سازی امکانات لازم هستند.

تکاپوی قزوین برای میزبانی لیگ برتر
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین، کمتر از یک ماه تا آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده و تیم‌ها در حال تکمیل کادر فنی و بازیکنان خود هستند، در این بین تیم شمس آذر قزوین به عنوان قهرمان لیگ آزادگان برای بار اول طعم رقابت در سطح اول فوتبال ایران را خواهد چشید، تیمی که با ارائه بازی‌های جذاب و تماشایی در فصل گذشته رقابت‌های لیگ یک در اتفاقی تاریخی در بین ۱۰ تیم برتر فوتبال ایران قرار گرفت.

با وجود حواشی پیش آمده در خصوص کارت پایان خدمت یکی از بازیکنان تیم شمس آذر و اعلام رای کمیته انضباطی با عنوان جریمه یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی باشگاه و کسر سه امتیاز از تیم شمس آذر در آغاز فصل جدید لیگ برتر، اما چشم امید هزاران قزوینی به این تیم و بازیکنانش است که علاوه‌بر تثبیت جایگاه خود در لیگ برتر، شاهد عملکرد خوبی از سعید دقیقی مربی محبوب و پرتلاش تیم و شاگردانش باشند.

شهر قزوین نزدیک به یک ماه دیگر میزبان تیم‌های لیگ برتری خواهد بود و من‌بعد باید علاوه‌بر فراهم کردن شرایط تیم‌داری از نماینده خود در لیگ برتر، شرایط لازم را برای پذیرش میهمان و میزبانی از دیگر تیم‌های لیگ برتری مهیا کند، شرایطی از جمله استانداردسازی و مهیا کردن زمین مناسب برای تمرین و برگزاری مسابقه، اسکان مناسب بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها، آماده‌سازی و بهسازی ورزشگاه 16 هزار نفری سردار آزادگان، تجهیزات ورزشی، ایجاد فضا برای پارکینگ خودرو برای تماشاگران و غیره که لازم است زیرساخت‌های آن هرچه سریع‌تر فراهم شود.

رفع نواقص و استانداردسازی ورزشگاه سردار آزادگان در حال انجام است

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان قزوین در گفتگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: جلسات مختلفی با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار کردیم و هفته گذشته نیز برای حل نواقص و کمبودهای ورزشگاه سردار آزادگان و تامین اعتبارات مورد نیاز نشستی در سازمان برنامه و بودجه داشتیم.

علایی مقدم  با بیان اینکه رفع نواقص ورزشگاه سردار آزادگان برای میزبانی شایسته قزوین در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مورد تاکید و حمایت مقامات ارشد استانی به ویژه استاندار قرار دارد، افزود: مقرر شد تا تعمیر اسکوربرد، بهسازی نور، آب‌بندی زمین و اصلاح تارت‌های کناره زمین و نصب آسانسور از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی انجام شود.

وی ادامه داد: تعمیرات صندلی‌ها و رختکن به همراه جایگاه ویژه وی آی پی، فنس‌کشی، ساماندهی ورودی و نصب گیت نیز باید از سوی اداره کل ورزش و جوانان قزوین دنبال شود که در این زمینه تاکنون برای نصب 10 گیت وروردی الکترونیک رایزنی انجام و سفارشات صورت گرفته است.



علایی همچنین تاکید کرد: در خصوص فنس و راه‌بندها نیز جلسات متعددی با پیمانکاران صورت گرفته و کارها در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین اظهار کرد: برخی کارها که از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کلید خورده و با انتخاب پیمانکار طی روزهای آینده کار بهسازی و رفع نواقص دیگر مکان‌های ورزشگاه سردار آزادگان نیز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا تمرکز اصلی ما بر رفع نواقص ورزشگاه سردار آزادگان است، افزود: همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا ورزشگاه سردار آزادگان در موعد مقرر و تا قبل از آغاز مسابقات لیگ برتر آماده شود و همچنین زمین چمن ورزشگاه شهید رجایی برای تمرین تیم شمس آذر در نظر گرفته شده است که نیاز به بهسازی و بازسازی دارد.

علایی‌مقدم در پایان ضمن تشکر از همکاری و همراهی دستگاه‌های خدمت‌رسان برای آمادگی لازم جهت میزبانی از تیم‌های لیگ برتری خاطرنشان کرد: همه مسئولین از استانداری و معاونت‌های عمرانی و سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، یگان‌های ویژه و نیروی انتظامی استان ، اداره کل راهداری، اداره کل مسکن، راه و شهرسازی استان، از شهرداری قزوین و معاونت‌های زیرمجموعه آن پای کار هستند تا بتوانیم شرایط میزبانی را به خوبی مهیا کرده و حمایت شایسته‌ای از تیم شمس آذر داشته باشیم.


ره‌آورد لیگ برتری شدن، رشد و توسعه فوتبال استان است

حسین باجیوند رئیس هیئت فوتبال استان قزوین و عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال ایران در خصوص میزان آمادگی استان قزوین برای میزبانی از تیم‌های لیگ برتری فوتبال به خبرنگار صبح قزوین گفت: بدون شک حضور تیم شمس آذر قزوین در بین تیم‌‌های لیگ برتری و برگزاری مسابقات در این سطح در این استان می‌تواند آورده‌های بسیاری را برای هم‌استانی‌ها به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: معرفی شهر قزوین و رونق صنعت گردشگری و توریسم آن، در کنار رشد و توسعه ورزش فوتبال و استقبال هرچه بیشتر جوانان از این ورزش می‌تواند از آورده‌های این اتفاق مهم باشد.

باجیوند تاکید کرد: خوشبختانه بیشتر مسئولین پای کار هستند تا شرایط را به لحاظ زیرساختی برای میزبانی تیم‌های لیگ برتری آماده کرده و مشکلات و کمبودها را در این زمینه برطرف کنند.

رئیس هیئت فوتبال قزوین بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که بازی‌های خانگی خارج از استان برگزار نشده و تماما از ظرفیت خود استان قزوین استفاده شود، لذا در مرحله اول حداقل‌های استانداردسازی را ایجاد کرده و امید داریم با تثبیت شدن شرایط دیگر امکانات و زیرساخت‌ها نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: بهسازی رختکن‌ها، تونل ورودی، جایگاه سکوهای تماشاگران، تعمیرات صندلی‌ها و گیت‌های ورودی در حال انجام است.

باجیوند ادامه داد: تارت‌های فرسوده کناره زمین چمن هم اکنون جمع آوری شده و تارت جدید جای‌گذاری خواهد شد و چمن تازه کشت شده و زمین ورزشگاه سردار آزادگان از مرغوبیت مطلوب برخوردار است.

رئيس هیئت فوتبال استان قزوین تصریح کرد: علاوه‌بر آماده‌سازی ورزشگاه سردار آزادگان نیاز به فراهم کردن شرایط بازی در ورزشگاه دوم را داریم که تا برای تمرین یا به عنوان زمین جایگزین در شرایط اضطراری از آن بهره ببریم که زمین چمن ورزشگاه شهید رجایی بدین منظور استانداردسازی خواهد شد.



وی افزود: تیم شمس آذر قزوین علاوه‌بر دو زمین چمن ورزشگاه شهید رجایی و سردار آزادگان، زمین چمن مصنوعی باشگاه خود را برای تمرین در اختیار دارد که امید است به حمایت‌های مسئولین و هواداران بتواند نماینده خوبی برای فوتبال استان و مردم قزوین باشد.

باجیوند با اشاره به حرکت رو به رشد فوتبال استان در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: در فصل گذشته علاوه‌بر تیم شمس آذر، تیم کراپ الوند نماینده خوب ما در لیگ برتر فوتسال عملکرد بسیار مطلوبی داشته و امید است در فصل آتی شاهد قهرمانی این تیم در مسابقات لیگ باشیم.

وی ادامه داد: در فصل گذشته همچنین تیم امید شمس آذرقزوین لیگ برتری شد و در بانوان تیم فوتسال گلبرگ تاکستان به لیگ برتر صعود کرد، تیم‌های شهروند و وارسته قزوین در رده جوانان فوتسال هم لیگ برتری شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال ایران بیان کرد: نتایج حاصل شده نشان می‌دهد فوتبال و فوتسال استان در تمام سطوح و رده به جایگاه خوبی دست پیدا کرده است و در چندسال آینده حرف‌های خوبی برای زدن دارد.

باجیوند در پایان با اشاره به وجود بازیکنان بومی قزوینی که در تیم‌های مختلف توپ می‌زنند، تاکید کرد: نماینده ما اکنون در ابتدای راه قرار دارد، تیم شمس آذر برای ثبیت جایگاه خود در لیگ برتر نیاز به بازیکنان قوی و کادری با تجربه دارد، اما بدون شک در ادامه راه با رشد و پرورش فوتبالیست‌های ارزشمند از دل جوانان بومی استان، از حضور و تخصص آنان در تیم بهره خواهیم برد.
 
حضور و مقابله تیم شمس آذر به عنوان نماینده قزوین، در بین تیم‌های بزرگی همچون استقلال و پرسپولیس اتفاقی شیرین و دلچسب است که بدون شک حلاوت آن با عملکرد خوب شاگردان سعید دقیقی دو چندان خواهد شد و برای همیشه در ذهن و قلب شهروندان قزوینی باقی می‌ماند، لذا امید است با ایجاد شرایطی مناسب و در شان بازیکنان این تیم و سایر تیم‌های لیگ برتری و تلاش در جهت استانداردسازی و بهسازی زیرساخت‌ها و حمایت‌های معنوی هر چه زودتر راه را برای پیمودن مسیر موفقیت نماینده قزوین در سطح اول فوتبال ایران هموار کنیم.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان