۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین از اعلام کاندیداتوری تا فشار برای برکناری برخی مدیران در قزوین
کد خبر: ۳۶۴۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۹ ساعت: ۱:۴ ↗ لینک کوتاه

در نشست خبری محمدبیگی چه گذشت؟

از اعلام کاندیداتوری تا فشار برای برکناری برخی مدیران در قزوین

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در یک نشست چند ساعته به سوالات خبرنگاران استان پاسخ داد.

از اعلام کاندیداتوری تا فشار برای برکناری برخی مدیران در قزوین
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که شامگاه یکشنبه در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با بیان اینکه امروز نمایندگان باید بدانند که پاسخگوی افکار عمومی باشند، اظهار کرد: نه تنها نمایندگان بلکه قوای سه‌گانه باید خود را در معرض شفافیت قرار دهند؛ از مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهم که هر چه زودتر تکلیف قانون شفافیت را روشن کنند.

وی افزود: یک بام و دو هوا در رابطه با قانون شفافیت امکان‌پذیر نیست و نمی‌شود که مجلس شفاف باشد اما دولت سایر قوا شفاف نباشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: امروز بیش‌از 730 هزار پدر در کشور بالغ بر هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری دریافت کردند و بیش‌از 400 هزار مادر وام خودرو ثبت‌نام کردند که نیمی از آنها یا دریافت کردند یا در حال دریافت هستند.

محمدبیگی ادامه داد: استان قزوین امسال دومین استان با پایین‌ترین میزان بیکاری در کشور شناخته شد که حاصل هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و نخبگان در استان است.

هزینه‌های مردم در سبد سلامت سنگین است

این مسئول عنوان کرد: یکی از هزینه‌های سنگین مردم در سبد سلامت است و متاسفانه هزینه‌کرد مردم در سلامت از جیب قرار بود در دولت سیزدهم از 60درصد به نصف کاهش یابد اما متاسفانه علی‌رغم برنامه‌های زیادی که در کمیسیون داشتیم و باوجود اینکه 105 همت برای ارز ترجیحی دارو خواسته بودیم، دولت 69 همت آن را قبول کرد و 36 همت کمبود داریم.

وی بیان کرد: معتقدم دولت و قوه‌قضائیه در ارائه لایحه عفاف و حجاب ضعیف عمل کردند چون بسیار تک بُعدی دیده شده و نقش مردم و سایر نهادها و ارگان‌ها در آن دیده نشده است و بیشتر نگاه سلبی دارد و نگاه ایجابی در آن در نظر گرفته نشده و دسته‌بندی مخاطبان در آن دیده نشده است.

محمدبیگی گفت: در حال حاضر لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضائی است که پیشنهاد دادم یک کمیسیون مشترک تشکیل شود تا ما هم بتوانیم نظر قطعی دهیم چون اکنون فقط می‌توانیم پیشنهاد دهیم.

وی اذعان کرد: مجلس به مدت سه سال است که درگیر مسئله خودرو بوده و متاسفانه با مافیای خودرو در کشور مواجه هستیم که بسیار هم با قدرت کار می‌کند و سرمایه‌های چندین هزار نفر از مردم در این شرکت‌های لیزینگی با سرنوشت نامعلومی مواجه شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: ما در برخوردها همیشه سمت مردم را گرفتیم و مجلس محکم و قاطع است؛ همان مجلسی که 220 نماینده آن نامه می‌نویسند و آیت‌الله رئیسی می‌خواهند که برای ریاست جمهوری بیاید، همان مجلس هم وزرای ضعیف را کنار می‌گذارد و در گرفتن حق مردم با هیچکس و خانواده‌های خود هم مماشات نداریم.

دلایل پایین بودن بودجه قزوین

محمدبیگی اذعان کرد: من خودرو لوکس دریافت نکردم و هنوز هم آقای بیگی نتوانسته سند مستندی را برای اثبات دریافت خودرو توسط برخی نمایندگان را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل پایین بودن بودجه قزوین عدم استفاده دستگاه‌ها از ردیف‌های ملی بودجه است اما از سال گذشته توانستیم با قرار گرفتن پروژه‌های استان در ردیف‌های ملی این مسئله را جبران کنیم به طوری که امروز قزوین پایتخت پروژه‌های سلامت در کشور است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: 80 پروژه عمرانی سلامت با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در استان قزوین رقم می‌خورد که بسیاری از آنها حاصل رایزنی‌ و تلاش همه مدیران و نمایندگان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: برای اولین هزار و 500 کیلومتر راه روستایی و شهری در استان قزوین آسفالت می‌شود و امروز طی طرح‌های جهش مسکن و مسکن ملی نیز 23 هزار واحد مسکونی به تنهایی در استان ساخته می‌شود.

وی افزود: در حال سقوط به سیاهچاله جمعیتی هستیم و می‌توانیم شدت و شیب سقوط را کم کنیم که با اقدامات دولت در حال حاضر تولد فرزندان سوم و چهارم 15 درصد افزایش، فرزند دوم بیش از 2 درصد افزایش یافته و اما تولد فرزند اول همچنان کاهشی است.

محمدبیگی یادآور شد: با اینکه کلنگ خوابگاه‌های متاهلی بر زمین زده شده اما برنامه و بودجه از آن حمایت نکرده و همچنان برزمین مانده است که به شدت آن را پیگیری می‌کنم.

مخالف استیضاح وزیر کشور هستم

این مسئول تصریح کرد: به هیچ عنوان با استیضاح وزیر کشور موافق نیستم چون ما انتخابات بسیار مهم را در پیش داریم که باید صلابت و سلامت برگزار شود و وزیر کشور باید این اتفاقا را با قدرت به سرانجام برساند بنابراین در حال حاضر طرح هر گونه استیضاح به صلاح کشور نیست.

وی ادامه داد: درباره نامه معاون وزیر کشور انتقاد دارم چون کم‌لطفی به نمایندگان بود و نباید حیثیت مجلس را به خاطر اینکه تعداد معدودی تخلفاتی دارند، خدشه‌دار کرد و این اشتباه اساسی از سوی آقای غلامرضا بود که باید پاسخگو باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یادآور شد: اخیرا مجمع نمایندگان در استان، چهار مدیر را خواستیم و از آنها توضیح گرفتیم که شامل اداره راهداری، جهاد کشاورزی، تامین اجتماعی و تشکل‌های کارگری بود.

محمدبیگی گفت: در بحث مسائل محیط زیستی متاسفانه کمتر دیده شده و از 11 بندی که ما دنبال می‌کردیم فقط 5 بند دیده شده که این موضوع ما را نگران‌تر می‌کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه از آنجایی که بهداشت و درمان جزو اولویت یازدهم سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته طبیعتا نمی‌توانیم شاهد خدمات چشمگیر در استان‌ها باشیم.

این مسئول درباره ارتباط با استاندار گفت: ما ارتباط خیلی خوب و سازنده‌ای با استاندار داریم و تقریبا برای همه مسائل استان جلسه داریم اما با بعضی مدیران مشکل داریم چون برخی مدیران وقعا کارآمد نیستند و بارها اعلام کردم و مواضعم شفاف است و از استاندار خواستیم که برخی مدیران که کفایت لازم ندارند نیز برکنار شوند و در این رابطه با وزرای مرتبط هم صحبت کردم.

مدیران اجرایی استان دعواهای سیاسی را کنار بگذارند

وی درمورد کاندیداتوری برای انتخابات پیش روی مجلس گفت: در حالی که از سایر حوزه‌ها و شهرستان‌ها پیشنهاد شده اما من از حوزه خودم در انتخابات شرکت خواهم کرد و امیدواریم رقابت و مشارکت خوبی را در انتخابات شاهد باشیم.
این مسئول ابراز کرد: حضور فعال در شورای ائتلاف داریم و شورا هم تغییراتی را در سازوکار اتخاذ کرده است که باید ببینیم این تغییرات چه خواهد بود.

محمدبیگی با اشاره به ارزیابی تیم مدیریتی حاکم بر استان گفت: تیم مدیریتی متنوع است و بعضی از مدیران بسیار انقلابی، متدین به روز و پرکار هستند اما برخی همچنان بر مدار سنت‌های قدیم و ریاست گذشته کار می‌کنند که مورد نظر ما نیستند که تقاضای برکناری آنها و براساس نقش نظارتی که مجلس دارد حتی فشار برای برکناریشان را داریم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که گزینه‌های کارآمد برای خدمت به مردم بر سر کار بیایند اما هنوز جوابی از وزراء مربوطه نشنیدیم و در این زمینه هم سوالاتی را از وزراء طرح کردیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: اگر امروز ساماندهی هادی آباد و مناطق فرسوده دیگر قزوین بر زمین مانده به دلیل اختلافات بین مدیریت شهری و مدیران دستگاه‌ها بوده و من همه مسئولین استانی را به وحدت دعوت می‌کنم.

این مسئول گفت: مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند و از همینجا همه همکاران خودم در مجمع و در حوزه اجرایی را به مصالحه و وحدت دعوت می‌کنم.‌

 
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان