۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین سالی که نکوست از بهارش پیداست
کد خبر: ۳۶۴۰۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۷ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

واکاوی حواشی روزهای اخیر استقلال؛

سالی که نکوست از بهارش پیداست

کمتر از چهار هفته تا آغاز رسمی لیگ بیست‌وسوم باقی مانده و در حالی که تمام تیم‌های لیگ برتری، مشغول نقل و انتقالات تابستانی هستند و آماده حضور قدرتمند در لیگ بیست‌و‌سوم می‌شوند، شرایط باشگاه استقلال نابسامان به نظر می‌رسد.

سالی که نکوست از بهارش پیداست
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از شهروندآنلاین ؛ اگرچه انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال، ابتدا با چالش‌هایی همراه شد، اما در نهایت مطابق خواسته هواداران این تیم، حجت کریمی موفق شد توافقات لازم را با این مربی انجام دهد و حدود دو هفته قبل، او رسما به عنوان سرمربی آبی‌های پایتخت معرفی شد. بدین ترتیب، استقلال از نخستین تیم‌هایی بود که تمریناتش رسما آغاز شد. اما نخستین تمرین این تیم با حضور جمعی از اراذل پایتخت و درگیری فیزیکی آنان با هواداران، با حواشی بسیاری همراه شد. علت درگیری هم اعتراض هواداران این تیم به مدیریت باشگاه بود که با واکنش تند «هانی کُرده» و دوستانش همراه شد. اگرچه دخالت به‌موقع وزارت ورزش و نهادهای قضائی، موجب بازداشت این افراد شرور شد و در نهایت هم جواد نکونام به همراه برخی از اعضای کادر فنی استقلال از چند هوادار این تیم که مورد بی‌احترامی قرار گرفته بودند، حضوری عذرخواهی کردند.
بیرانوند؛ نمایش یاغی‌گری به ضرر استقلال تمام شد
یکی از خبرهای عجیب فصل نقل و انتقالات تابستانی، مربوط به انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند به استقلال بود که با حواشی زیادی همراه شد. دروازه‌بان سال‌های اخیر پرسپولیس و تیم ملی، در اقدامی عجیب قرارداد خود را با سرخپوشان پایتخت فسخ کرد و علت این اتفاق هم بدهی مالی عنوان شد. بعد از فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با باشگاه پرسپولیس، خبر مذاکره این دروازه‌بان ملی‌پوش با باشگاه استقلال سر و صدای زیادی به پا کرد و هواداران هر دو تیم در مقابل باشگاه‌های خود تجمع کردند. ماجرای انتقال بیرانوند به استقلال یا بازگشت دوباره این بازیکن به جمع پرسپولیسی‌ها، چند روزی فضای مجازی را ملتهب کرد و از او به عنوان پرحاشیه‌ترین یاغی فوتبال ایران‌ نیز نام برده می‌شد. در نهایت بعد از چند روز کش و قوس، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی به مدت دو سال دیگر قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید کرد. اما در طول این چند روز، حجت کریمی به عنوان مدیرعامل استقلال، تمام تمرکز خود را برای جذب این دروازه‌بان به کار گرفت؛ به‌طوری که این باشگاه با هیچ بازیکن دیگری مذاکره نمی‌کرد و طی همین روزها هم ستاره‌های مدنظر جواد نکونام مانند رضا اسدی، مسعود ریگی و… به باشگاه‌های دیگر پیوستند تا بدین‌ترتیب نمایش یاغی‌گری علیرضا بیرانوند نه تنها منجر به ثبت قراردادی جنجالی با استقلال نشود، بلکه این تیم را از رقبایش عقب هم بیندازد.
ماجرای بابای مسعود و استعفای مدیران استقلال
در حالی که هواداران استقلال امید زیادی به آبی‌پوش شدن دروازه‌بان سرخ‌پوشان داشتند، امیری به‌عنوان معاون باشگاه استقلال، در تله رسانه‌ای گیر افتاد و در حالی که مشغول مکالمه با چند هوادار استقلال بود، از الفاظ ناشایستی در صحبت از برادر جواد نکونام، «مسعود»، و پدر آنها استفاده کرد. اما دقایقی بعد صدای ضبط‌شده‌ای از مکالمه امیری لو رفت و بدین ترتیب او هم که عرصه را برای خود تنگ می‌دیدید، مجبور به استعفا شد. ساعاتی بعد از استعفای امیری بود که تمدید قرارداد بیرانوند با پرسپولیس هم قطعی شد و حجت کریمی نیز مانند معاون خود، رسما از سرپرستی مدیرعاملی استقلال استعفا کرد.
قربان‌زاده: استقلال با بازیکن 2 میلیاردی، 22 میلیارد قرارداد بسته است!
بعد از استعفای حجت کریمی، حسین قربان‌زاده (رئیس سازمان خصوصی‌سازی) با انتشار استوری اینستاگرامی، عکسی از جمع‌بندی نتیجه نهایی صلاحیت متقاضیان مدیریت در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس منتشر کرد که بر اساس آن جدول، رضا درویش، مدیرعامل حال حاضر سرخ‌پوشان، در جایگاه دوم قرار داشت و حجت کریمی در جایگاه بیست‌ودوم! قربان‌زاده که چندی قبل هم علیه علی فتح‌الله‌زاده دست به افشاگری زده بود، در ادامه با انتشار استوری اینستاگرامی دیگری مدعی شد که در فصل گذشته مدیران استقلال با بازیکن 2 میلیاردی، قرارداد 22 میلیاردی امضا کردند و همین ریخت و پاش‌ها منجر به خالی‌شدن حساب استقلالی‌ها شده است.
نکونام: هواداران استقلال مظلوم هستند
بعد از این رخدادها، در حاشیه تمرین روز پنجشنبه استقلال، جواد نکونام با گلایه درباره اتفاقات پیش‌آمده به حواشی روزهای اخیر استقلال واکنش نشان داد. او در بخشی از این گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: « از روز اول شروع کنیم که من سر تمرین آمدم. آن همه مردم و این همه هوادار سر تمرین آمدند و من شرمنده همه آنها هستم که برای حمایت استقلال و تیم آمدند. ولی دیدید که چه اتفاقاتی را روی سکوها رقم زدند که آن جمعیت و مردمی که آمده بودند، زیر سایه آن اتفاق بد قرار گرفت و متاسفانه باعث ناراحتی کل تیم شد.» سرمربی استقلال درباره جذب بیرانوند و اینکه او با این بازیکن صحبت کرده است، افزود: «روز اولی که صحبت شده بود، من هرگز در جریان این موضوع نبودم و اعتقاد داشتم که این انتقال صورت نمی‌‌گیرد، چون نمی‌گذارند. بعد از اینکه اتفاق افتاد و مذاکره شد، با بیرانوند صحبت کردم و قرار شد که بیاید. می‌دانستم که 3، 4 روز یا یک هفته وقت را از دست می‌دهیم و همه زیر این نقل و انتقال قایم می‌شوند و مشکلات ما بیرون می‌زند.» نکونام در واکنش به این موضوع که بحث استعفای او از سرمربیگری استقلال مطرح شده بود، بیان کرد: «نه، این هم کار همان‌هایی است که دوست ندارند ما اینجا باشیم. در فوتبالی که تا امروز در آن هستم، هر زمانی که در استقلال بودم، بازی انجام دادم و موقعی هم که نبودم، هیچ حاشیه‌‌ای نداشتم که خودم باشم تا استقلال موفق شود. هیچ موقع این‌طور نبوده است. وقتی قرار بود به اینجا بیایم هواداران آنقدر به من لطف داشتند که اگر یک نفر هم اینجا طرفدار من باشد، جانم را برای هوادار می‌گذارم تا دشمن‌شاد نشویم و سعی می‌‌کنیم کاری انجام دهیم که برای باشگاه و تیم خوب باشد.» او در پاسخ به این سوال که آیا به جز بیرانوند، بازیکنی مدنظر او بوده که به تیم دیگری منتقل شده باشد، گفت: «بله، برای مثال یکی از آنها عارف آقاسی بود. اسم نمی‌آورم، اما سه تا از بازیکنانی که می‌خواستم، رفتند و قطعا هم با پول خوب رفتند. مهم نیست و نوش جان‌شان. ما فقط می‌گوییم باید بتوانیم یک تیم قوی ببندیم.»
محمدرضا مهرانفر: بیرانوند مشغول بازارگرمی بود و مدیران استقلال فریب خوردند
قرارداد بازیکنان متر و معیار ندارد!
محمدرضا مهرانفر، هافبک سال‌های نه‌چندان دور باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با «شهروند» درباره حواشی این روزهای استقلال و فصل سختی که این باشگاه پیش رو خواهد داشت، صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.
ملاک قرارداد بازیکنان مشخص نیست
معتقدم فوتبالیست‌ها هر رقمی دریافت کنند، نوش جان‌شان و حق‌شان است، اما حرفم این است که رقم قرارداد آنها باید با عملکردشان همخوانی داشته باشد و عملکرد هم با نتایجی که می‌گیرند قابل ارزیابی است. اینکه یک روز باشگاه استقلال می‌گوید به بیرانوند 100 میلیارد خواهیم داد، در آینده تبعات سنگینی خواهد داشت؛ چون شما نمی‌دانید فصل بعدی باید چه رقم سنگین‌تری به این بازیکنان پرداخت کنید. به همین دلیل است که می‌گویم در فوتبال ما اصلا متر و معیار و ملاک مشخصی برای ارقام قرارداد بازیکنان وجود ندارد.
بیرانوند مدیریت استقلال را فریب داد و نمایش تبلیغاتی راه انداخت
به عقیده من، علیرضا بیرانوند به دنبال مانور تبلیغاتی و بالا بردن رقم قراردادش در باشگاه پرسپولیس بود و هر کسی می‌توانست متوجه این موضوع  بشود، اما اینکه چرا مدیران استقلال فریب او را خوردند، جای تعجب دارد. علت هم البته به تجربه این مدیران برمی‌گردد و سابقه حضورشان در فوتبال. حالا هم در حساس‌ترین و مهم‌ترین برهه از فصل، این تیم مدیر ندارد و مشخص نیست چه کسی باید با بازیکنان لیست آقای نکونام مذاکره کند. اردوی تمرینات تیم هم به چالش کشیده شده است که علت این هم ضعف مدیریت است. از نظر من، باید مدیری توانمند که از نظر مالی هم بتواند شرایط استقلال را بهبود ببخشد به استقلال بیاید.
قربان‌زاده حرف‌های درستی می‌زند که شاید هواداران استقلال را ناراحت کند
قربان‌زاده بی‌دلیل و اصطلاحا روی هوا حرف نمی‌زند. حتما بر اساس آمار صحبت‌ می‌کند. مدیران استقلال با هزینه‌های بی‌رویه بودجه این تیم را تمام کردند و آقای قربان‌زاده در این مورد حرف‌های درستی می‌زند که البته هواداران این حرف‌ها را نمی‌پذیرند. هواداران استقلال هم بدانند که فوتبال ورزش مبارزه کردن است و ناامید نشوند. امیدوارم بیش از این با احساسات آنها بازی نشود و امسال شاهد قهرمانی تیم محبوب خود باشند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان