۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین طرح‌های حمایتی از ایثارگران در برنامه هفتم ناقص است
کد خبر: ۳۶۴۰۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۴ ساعت: ۱۳:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

طرح‌های حمایتی از ایثارگران در برنامه هفتم ناقص است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: از نوع تدوین برنامه هفتم گلایه‌مندیم زیرا براساس آن تعداد اقلام پوشش داروها، ارائه خدمات بیمه‌ها به خانواده‌های ایثار و بیماران سرپایی کاهش یافته است؛ این موضوع را در کمیسیون بهداشت پیگیری و جلساتی را با رئیس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران برگزار کردیم، اتفاقات خوبی قرار است شکل بگیرد.

طرح‌های حمایتی از ایثارگران در برنامه هفتم ناقص است
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی ظهر امروز در همایش ملی تشکل‌های شاهد و ایثارگر که با حضور مسئولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مجلس چندین فراکسیون از جمله ایثار و شهادت و فرزندان شاهد و ایثارگر را به خود اختصاص می‌دهد و هدف این فراکسیون‌ها و تشکل‌های مربوط به آنها، احقاق حقوق خانواده ایثار و شاهد است.

وی افزود: اولویت‌های ما در مجلس شورای اسلامی، توجه به خدمات خانواده ایثار، شاهد و جانباز در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه سلامت و بیماری‌ها و درمان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: از نوع تدوین برنامه هفتم گلایه‌مندیم زیرا براساس آن تعداد اقلام پوشش داروها، ارائه خدمات بیمه‌ها به خانواده‌های ایثار و بیماران سرپایی کاهش یافته است؛ این موضوع را در کمیسیون بهداشت پیگیری و جلساتی را با رئیس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران برگزار کردیم، اتفاقات خوبی قرار است شکل بگیرد.

برنامه هفتم توسعه با نقایصی همراه است

محمدبیگی بیان کرد: اجرای طرح تبدیل وضعیت ایثارگران باعث شد فرزندان آنها وارد مشاغل استخدامی کشور شوند اما در ادامه، برنامه هفتم شاکله خوبی پیدا نکرد و با نقایصی همراه بود زیرا خانواده‌ها رضایت مناسبی از تبدیل وضعیت نداشتند.

وی گفت: نواقص زیادی در حمایت از خانواده ایثارگر در برنامه هفتم وجود دارد؛ برای نمونه ارائه خدمات به خانواده جانبازان بعد از شهادت آنها به پایان می‌رسد.

عضو کمیسیون بهداشت و مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مراجعات و گلایه‌های زیادی برای کاهش خدمات بنیاد شهید و عدم اشتغال فرزندان توسط خانواده شاهد به ما گزارش می‌شود؛ از سوی دیگر مشکلاتی در قانون تحویل خودرو به جانباز و مسکن جانبازان وجود دارد.

تعداد تشکل‌های ایثار و شاهد در قزوین افزایش یابد

محمدبیگی خطاب به مسئولان کشوری و ملی و تاکید به خدمت بی‌منت اذعان کرد: اگر شهدا نبودند من و شما روی صندلی خدمت نمی‌نشستیم و این جایگاه با خدمت به مردم ارزشمند می‌شود.

وی ابراز کرد: ارائه خدمت به مردم جزو سنت الهی و وظیفه ما است؛ باید برای رفاه خانواده ایثار فعالیت ویژه کنیم و اگر دولت نتواند لایحه ایثار و شاهد را اجرا کند دچار نقص خواهد بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعداد تشکل‌های ایثار و شاهد کشور محدود بوده و لازم است افزایش یابد زیرا جامعه ایثارگر بسیار ارزشمند، الگو و امید بخش هستند و برای ترویج ایثار و شهادت می‌تواند از ظرفیت تشکل‌ها استفاده کرد.

ارتباط خانواده شهدا با بدنه مردم افزایش یابد

محمدبیگی گفت: گسترش تشکل‌ها باید با حمایت و پشتیبانی همراه باشد و معاونت اجتماعی استانداری پیگیری افزایش تعداد تشکل‌ها در استان قزوین باشد تا بتوان با برنامه جنگ ترکیبی دنیا مقابله کرد.

وی اضافه کرد: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با دارا بودن روحیه نشاط و انقلابی برنامه‌های خوبی را در حوزه ایثار و شهادت دارند و این فرهنگ در عموم جامعه و استان قابل مشهود است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قزوین در تعداد به کارگیری فرزندان شهدا نسبت به سایر استان‌های کشور رکورددار است و وضعیت مناسبی را در حوزه استخدام فرزندان ایثار و شاهد در دستگاه‌ها دارد.

محمدبیگی ادامه داد: ارتباط خانواده شهدا با بدنه مردم باید بیشتر باشد زیرا می‌تواند به عنوان نقشه راهی برای حیات انسان باشد؛ غالب وصیت‌نامه شهدا بر محور حجاب و پیروی از ولایت فقیه است با این اوصاف شرایط کنونی جامعه براساس وصیت شهدا نیست و چنین شرایطی، وظیفه امروز ما را در جامعه سنگین‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: نسل جدید به بازیابی هویت نیاز دارد و این امر با فعالیت تشکل‌ها محقق می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در پایان ضمن گلایه از بی‌توجهی به خانه شهدا یادآور شد: بسیاری از منازل شهدای کشور از جمله قزوین در حال تخریب است، برای نمونه هم‌اکنون منزل شهید رجایی در اختیار افاغنه قرار دارد؛ آیا رواست شرایط شهدای استان ما چنین باشد؟

سمیه اسمعیلی در این برنامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر اهمیت تشکل‌های مردم نهاد و نقش آنها در پیشبرد گام دوم انقلاب تاکید داشته و در خصوص اهمیت تشکل‌های مردم نهاد فرمودند که این تشکل‌ها باید براساس ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی عمل کنند و به ترویج ارزش‌ها در جامعه بپردازند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال ۹۵ با صراحت بیان کردند، «برای من تشکل‌های انقلابی با تشکل‌هایی که نسبت به مسایل انقلابی بی‌تفاوتند یکسان نیستند؛ تشکل‌های انقلابی را باید تقویت و کمک کرد و قدر دانست، آینده کشور را اینها می‌سازند و انقلاب را تضمین می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، تشکل‌های مردم نهاد به‌ ویژه شاهد و ایثارگر می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را با تبیین سیره و منش شهدا و به تصویر کشیدن سبک زندگی آنها برای مردم و نسل جوان الگوسازی کنند.

برون‌سپاری و واگذاری فعالیت‌های فرهنگی در راستای مردمی سازی است

اسمعیلی گفت: یکی از چشم‌اندازهای سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مردمی‌سازی کارها و برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف به ‌ویژه مسائل فرهنگی، کمک به ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری است که باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط خود ایثارگران، تعامل و هماهنگی بین مردم و دولت و پیشبرد امور می‌شود.

وی افزود: همچنین برون‌سپاری و واگذاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی، برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌ها، نشست‌ها و سمینارها و تشکل‌های مردم نهاد در راستای این مردمی‌سازی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان گفت: مردم با شرکت در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به فعالیت‌های فرهنگی، احساس مالکیت و مسئولیت در قبال فرهنگ و جامعه دارند و همین آثار و برکات فراوانی در حوزه ترویج ارزش‌ها که نیاز امروز جامعه به‌ ویژه نسل جوان با توجه به جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های اقتصادی، اعتقادی و فرهنگی دشمن است، را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان