۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین رقابت بیش‌از ۱۵ هزار داوطلب قزوینی در نوبت دوم آزمون سراسری
کد خبر: ۳۶۴۰۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۳ ساعت: ۱۳:۳۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین خبر داد:

رقابت بیش‌از ۱۵ هزار داوطلب قزوینی در نوبت دوم آزمون سراسری

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین با اشاره به آمار داوطلبان ثبت‌نامی در نوبت دوم آزمون سراسری گفت: ۱۵ هزار و ۷۲۴ داوطلب در استان قزوین ثبت‌نام کرده‌اند که از این آمار هزار و ۷۲۳ نفر مربوط به گروه آزمایشی ریاضی، پنج هزار و ۲۷۶ نفر علوم انسانی، ۷۰۸ نفر هنر، ۶ هزار و ۹۰۱ نفر علوم تجربی و هزار و ۱۱۶ نفر زبان‌های خارجی است.

رقابت بیش‌از ۱۵ هزار داوطلب قزوینی در نوبت دوم آزمون سراسری
محمد مولوی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ با اشاره به آمار ثبت‌نام داوطلبان قزوینی در نوبت دوم آزمون سراسری سال جاری اظهار کرد: 15 هزار و 724 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این آمار هزار و 723 نفر مربوط به گروه آزمایشی ریاضی، پنج هزار و 276 نفر علوم انسانی، 708 نفر هنر، 6 هزار و 901 نفر علوم تجربی و هزار و 116 نفر زبان‌های خارجی است.

وی با بیان اینکه نوبت دوم آزمون سراسری در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 14 و 15 تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح و گروه هنر در بعدازظهر روز چهارشنبه 14 تیرماه، گروه علوم تجربی در نوبت صبح و گروه زبان‌های خارجی در بعدازظهر پنج‌شنبه 15 تیرماه پیش‌بینی شده است.

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین گفت: در مجموع هفت حوزه امتحانی در استان قزوین پیش‌بینی شده است که دو حوزه در شهر قزوین و مابقی در سایر شهرستان‌ها از جمله دانشگاه غیاث‌الدین جمشید کاشانی آبیک، آزاد اسلامی واحد تاکستان، آموزش عالی کار شهرستان البرز، علوم و فنون شهر محمدیه، آزاد اسلامی واحد بوئین‌‎زهرا، آزاد اسلامی واحد قزوین و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین میزبان داوطلبان آزمون سراسری خواهند بود.

62 درصد داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری بانوان هستند

مولوی به آمار داوطلبان خانم و آقا در نوبت دوم آزمون سراسری سال جاری پرداخت و تصریح کرد: بیش‌از 62 درصد داوطلبان در این مرحله زن بوده و در مجموع 9 هزار و 811 نفر داوطلب خانم در مرحله دوم کنکور سال جاری داریم که نسبت به مرحله نخست همین آزمون رشد 35 درصدی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین 5 هزار و 904 نفر از داوطلبان مرحله دوم در استان قزوین مرد هستند که تعداد آنها نسبت به مرحله قبل تقریبا 6 درصد افزایش یافته است؛ بنابراین تعداد داوطلبان زن از داوطلبان مرد سه هزار و 907 نفر بیشتر است.

این مسئول یادآور شد: یکهزار و 41 داوطلب آقا و 682 داوطلب خانم در رشته ریاضی، سه هزار و 234 داوطلب خانم و دو هزار و 42 داوطلب آقا در رشته علوم انسانی، 534 داوطلب خانم و 374 داوطلب آقا در رشته هنر، چهار هزار و 588 داوطلب خانم و دو هزار و 313 داوطلب آقا در رشته علوم تجربی، 778 داوطلب خانم و 338 داوطلب آقا در رشته زبان‌های خارجی نوبت دوم آزمون سراسری سال‌ جاری شرکت کردند.

آمار داوطلبان در سال جاری افزایش یافت

مولوی در مقایسه آماری داوطلبان آزمون سراسری سال‌جاری نسبت به سال گذشته گفت: آمار داوطلبان در سال 1402 نسبت به سال گذشته افزایشی است زیرا 21 هزار و 326 داوطلب در آزمون سراسری تیرماه سال گذشته شرکت کردند؛ در سال جاری به دلیل برگزاری آزمون در دو مرحله دی و تیرماه، آمارها متغیر شد و میزان شرکت کنندگان در دی ماه 13 هزار و 546 نفر و تیرماه سال جاری شامل 15 هزار و 724 نفر است.

وی تصریح کرد: در نوبت دوم آزمون سراسری سال جاری برخلاف سال‌های گذشته ثبت‌نام جدید، تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی و دفترچه اضافی وجود ندارد.

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین با اشاره به وضعیت شبکه اینترنت در روزهای برگزاری آزمون سراسری در استان قزوین گفت: در این ایام قطعی اینترنت در استان را نخواهیم داشت اما در حوزه‌های برگزاری آزمون اینترنت به طور کامل قطع می‌شود.

مولوی با اشاره به فرآیند آزمون ابراز کرد: آزمون در نوبت صبح از ساعت 8 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر و سالم‌تر آزمون سراسری

وی اذعان کرد: نتایج اولیه نوبت دوم آزمون سراسری در مردادماه و نتایج نهایی آن در شهریورماه سال‌ جاری اعلام می‌شود و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند نسبت به مشاهده نتایج اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به تمهیدات پیش‌‎بینی شده برای برگزاری هرچه بهتر و سالم‌تر آزمون در استان اظهار کرد: تمام هماهنگی‌های درون استانی با سازمان‌های مرتبط مانند نیروی انتظامی، استانداری، اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر انجام شده و نامه‌هایی مکتوب به آنها ارسال شده و آمادگی کامل برای برگزاری هرچه بهتر آزمون وجود دارد.

مولوی در پایان یادآور شد: ناظران در حوزه‌های امتحانی مستقر می‌شوند و بررسی‌های لازم برای سیستم گرمایشی و سرمایشی، ورودی نزدیک به سالن و شرایط تردد داوطلبان از امروز در تمامی مراکز آزمون انجام می‌شود.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان