۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین فرانسه، اولین حریف سرسخت سروقامتان
کد خبر: ۳۶۴۰۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۳ ساعت: ۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

بررسی شرایط تیم‌ملی والیبال ایران را در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌ها ؛

فرانسه، اولین حریف سرسخت سروقامتان

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی از هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها به مصاف فرانسه خواهد رفت.

فرانسه، اولین حریف سرسخت سروقامتان
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛ هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های 2023 از سه‌شنبه 13 تیرماه آغاز شد و تیم‌ملی والیبال ایران امروز در نخستین مسابقه خود به مصاف فرانسه، قهرمان المپیک می‌رود. این مرحله از مسابقات با حضور 16 تیم در گروه مردان پیگیری می‌شود. هفته نخست این رقابت‌ها به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از 16 تا 21 خرداد پیگیری شد و تیم‌های شرکت‌کننده هفته دوم نیز در شهرهای روتردام هلند و اورلئان فرانسه از 30خرداد تا 4تیر به مصاف یکدیگر رفتند. هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های 2023 از 13 تا 19تیرماه با 32 مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا هفت تیم صعودکننده به مرحله نهایی مشخص شوند. لهستان به عنوان میزبان حضورش در مرحله نهایی قطعی است. به این ترتیب، شهر آناهایم آمریکا میزبان گروه پنجم مسابقات است و تیم‌های آمریکا، ایران، آرژانتین، بلغارستان، فرانسه، آلمان، صربستان و کوبا به مصاف یکدیگر خواهند رفت و هشت تیم ژاپن، لهستان، چین، ایتالیا، اسلوونی، هلند، برزیل و کانادا نیز در قالب گروه ششم در شهر پاسای فیلیپین مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.
شاگردان بهروز عطایی در هفته نخست این رقابت‌ها که به میزبانی ژاپن برگزار شد، عملکرد خوبی از خود نشان ندادند و تنها با کسب یک پیروزی و یک امتیاز برابر لهستان، با اندوخته چهار امتیازی این کشور را به مقصد هلند ترک کردند. در هفته دوم نیز علی‌رغم شروع خوب شاگردان عطایی برابر آلمان و پیروزی 3 بر صفر برابر این تیم، سروقامتان کشورمان در سه دیدار بعدی موفق نبودند و مانند هفته نخست، تنها موفق به کسب چهار امتیاز شدند و تا بعد از گذشت دو هفته از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2023، با هشت امتیاز در جایگاه یازدهم این جدول 16 تیمی قرار بگیرند.
اما یکی از مهم‌ترین مسائل روزهای اخیر که حول محور تیم‌ملی والیبال مطرح می‌شد، بحث عدم صدور ویزای برخی از بازیکنان و کادرفنی تیم‌ملی برای حضور در هفته سوم رقابت‌ها توسط آمریکا بود. همین مسئله حواشی بسیاری برای تیم‌ملی والیبال ایران ایجاد کرد و فدراسیون جهانی والیبال نیز در حمایت از تیم‌ملی ایران عنوان کرد که در صورت درخواست فدراسیون ایران، نتایج هفته سوم در رنکینگ جهانی ایران تاثیرگذار نخواهد بود. بعد از صدور این بیانیه توسط فدراسیون جهانی والیبال، فدراسیون ایران نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد تا به این ترتیب برای نخستین‌بار در تاریخ این ورزش، چنین قانونی وضع شود.
این درحالی بود که از چندین ماه قبل و بعد از مشخص‌شدن میزبانی آمریکا از هفته سوم لیگ ملت‌ها، اعضای تیم‌ملی به‌دنبال دریافت ویزای خود بودند، اما حالا سه بازیکن و برخی از اعضای کادرفنی نتوانستند ویزای خود را دریافت کنند. امین اسماعیل‌نژاد، آرمان صالحی و محمد طاهر وادی، سه بازیکنی هستند که به دلیل عدم صدور ویزا از سوی آمریکایی‌ها به‌طور قطعی تیم‌ملی والیبال کشورمان را همراهی نخواهند کرد و به ایران بازگشتند. حضور بهروز عطایی، مصطفی کارخانه، حسین خوریانی، محمد ولی‌زاده و شهروز همانفرمنش نیز هنوز قطعی نشده است و این نفرات همچنان در فرانکفورت حضور دارند تا در صورت صدور ویزا به تیم‌ملی ملحق شوند.
گفتنی است که تیم‌ملی کشورمان در نخستین بازی از هفته سوم خود، امروز از ساعت سه بامداد به مصاف فرانسه خواهد رفت.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان