۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین دانشجویان قزوینی عازم مسابقات بین‌المللی ربوکاپ می‌شوند
کد خبر: ۳۶۴۰۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۲ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین:

دانشجویان قزوینی عازم مسابقات بین‌المللی ربوکاپ می‌شوند

مدیر مرکز تحقیقات مکاترونیک (MRL) دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از اعزام یک تیم سه نفره شبیه‌ساز امداد به بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ خبر داد.

دانشجویان قزوینی عازم مسابقات بین‌المللی ربوکاپ می‌شوند
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ ربوکاپ مسابقات بین‌المللی در زمینه روباتیک و هوش مصنوعی است که به صورت سالیانه توسط فدراسیون بین‌المللی ربوکاپ در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

برگزاری این رقابت‌ها در حال حاضر در لیگ‌های فراتر از لیگ فوتبال در راستای ایجاد شادابی و شور و نشاط علمی، توان افزایی مهارتی دانشجویان و دانش‌آموزان در سطح کشور و جریان سازی علمی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، مکاترونیک و بینایی ماشین در شاخه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی صورت می‌گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با دارا بودن ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه رباتیک توانسته سالیان متعددی را در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ شرکت و مقام‌هایی را کسب کند که از نمونه آن می‌توان به درخشش تیم مرکز تحقیقات مکاترونیک آن با کسب مقام قهرمانی، دو مقام نایب قهرمانی و یک عنوان پنجمی در مسابقات جهانی ربوکاپ 2021 فرانسه اشاره کرد.

کسب رتبه‌های برتر تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه بین‌المللی

در مسابقات جهانی ربوکاپ 2021 فرانسه، تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین که با شبیه سازی عملکرد ربات در فضای سه بعدی مأموریت محول شده را انجام می‌داد، موفق شد در لیگ ربات امدادگر این رقابت‌ها با شکست تیم‌های مطرحی از کشورهای امریکا و آلمان با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

همچنین در لیگ شبیه ساز امداد، تیم MRL توانست در حضور تیم‌های مطرح جهان از کشورهای چین و ژاپن عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد؛ در لیگ ربات انسان‌نما نیز این تیم موفق شد در رقابت با کشورهای مطرحی از جهان مانند کانادا، آلمان، ژاپن، روسیه، برزیل، اندونزی، چین و استرالیا به مقام نایب قهرمانی دست یابد.

تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین هر سال با کسب چندین عنوان برتر مسابقات جهانی ربوکاپ به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی و یکی از پرآوازه‌ترین تیم‌ها در سطح جهان مطرح بوده و موجب اهتزاز پرچم پرافتخار کشور در صحنه‌های علمی جهان می‌شود.

اعزام یک تیم از قزوین به مسابقات ربوکاپ بین‌المللی

بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ در آینده‌ای نزدیک برگزار و یک تیم از استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه آن اعزام می‌شود.

محمد نوروزی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ اظهار کرد: همزمان با آغاز بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ، یک تیم سه نفره شبیه‌ساز امداد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اعزام می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ فرانسه 2023 از روز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه سال جاری به مدت یک هفته پیش‌بینی شده است.

مدیر مرکز تحقیقات مکاترونیک (MRL) دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین عنوان کرد: مسابقات ربوکاپ هر سال برگزار و سطح علمی تیم‌ها ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان