۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین دور شدن از اصل انسانیت با بمباران شیمیایی سردشت
کد خبر: ۳۶۳۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۷ ساعت: ۱۵:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد:

دور شدن از اصل انسانیت با بمباران شیمیایی سردشت

مدیر حوزه علمیه خوهران استان قزوین گفت: صدام با بمباران سردشت از اصل انسانیت به دور ماند زیرا از نظر دینی به هیچ وجه حق نداریم حتی شهرهای مشرکان را مسموم کنیم،این نشانه ضعف دشمن است که گاهی آب و هوا را مسموم می‌کند.

دور شدن از اصل انسانیت با بمباران شیمیایی سردشت
حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی سردشت اظهار کرد: تیرماه با حوادث مختلفی از جمله ترور مقام معظم رهبری، ترور شهید بهشتی و 72 تن از یارانش و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در تقویم همراه بوده که این مناسبت‌ها یادآور سختی‌های کشور است.

وی افزود: انسان‌ در زمان قدرت برای مقابله با رقیبش از موضع مواجهه مستقیم و حضور در میدان جنگ اقدام کرده و به هیچ عنوان فرار نمی‌کند و این نشانه شجاعت است.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: مقابله مستقیم با دشمن از مکاتب امام علی (ع) بوده اما جایی که انسان ضعیف شد برای پیشبرد اهدافش در برابر رقیب خود به ابعاد پنهان روی می‌آورد که ترور شهید بهشتی نمونه آن است.

کاظم‌لو عنوان کرد: در شرایطی که انسان ضعیف شد برای شکست رقیبش حتی به قیمت کشتار جمعی به کسی دل نمی‌سوزاند در حالی که دین برای سلاح‌های کشتار جمعی حتی در مواردی که استفاده آن برای حیوانات متضرر باشد، محدودیت قائل است.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) به نقل از پیامبر (ص) می‌فرمایند: «پیامبر ما را از انداختن سم در شهرهای مشرکان نهی کرد»؛ تأمل در این بیان نشان دهنده نگاهی بالاتر از نگاه دشمنان است که به هر بهانه‌ای به استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشتار مردم در سردشت روی می‌آوردند.

این مسئول بیان کرد: چگونه ممکن است کشوری که خود را مسلمان می‌‎داند شهرهای ایران مانند سردشت را بدون هیچ ملاحظه منطقه‌ای و نظامی و غیرنظامی چنان مورد حمله شیمیایی قرار می‌دهد که وجود انسانیت را می‌لرزاند؟ قطعا این امر خارج از انسانیت است.

کاظم‌لو در پایان یادآور شد: صدام با بمباران سردشت از اصل انسانیت به دور ماند زیرا از نظر دینی به هیچ وجه حق نداریم حتی شهرهای مشرکان را مسموم کنیم،این نشانه ضعف دشمن است که گاهی آب و هوا را مسموم می‌کند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان