۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین تناقض در حقوق بشر امریکایی با حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران
کد خبر: ۳۶۳۹۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۲ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در قزوین:

تناقض در حقوق بشر امریکایی با حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: آمریکا و دیگر مستکبران جهان همواره به دنبال جنگ‌افروزی بوده و از کشورهای متجاوز به حقوق دیگر کشورها حمایت کردند، هرچند در این حمایت‌ها نیز همواره تنها به فکر منافع خود بودند و بس.

تناقض در حقوق بشر امریکایی با حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ یکی از وقایع تلخی که استکبار جهانی به طور مستقیم دست به جنایت علیه مردم ایران زده حمله موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی در آب‌های نیلگون خلیج فارس در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی بود که منجر به کشته شدن 290 نفر از سرنشینان این هوایپما شد.

این حادثه در کنار دیگر جنایات آمریکا مانند لکه ننگی بر دامن آنان خودنمایی کرده و به خوبی بی‌صداقتی مقامات این کشور را در زمینه حقوق بشر نشان می‌دهد.

احمد خورگامی دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین با اشاره به جنایات امریکا طی چند دهه اخیر علیه ملت‌های مسلمان جهان و دیگر کشورها اظهار کرد: هر آن‌کس که اندکی آگاهی داشته و تاریخ را مطالعه کرده باشد به این نتیجه خواهد رسید که ادعای امریکا در خصوص حقوق بشر ادعایی پوچ است، چرا که تاریخ هموراه گواه جنگ‌افروزی سردمداران آمریکا علیه مردم کشورهایی همچون عراق، افغانستان، یمن و لبنان بوده است.

وی افزود: اگر سلاح آمریکایی نبود بسیاری از جنایات بشری رخ نمی‌داد، کشوری که ادعای حقوق بشر دارد، ولی خود به ساخت و تجهیز بزرگترین و خطرناک‌ترین گروه تروریستی جهان «داعش» اعتراف می‌کند.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: نه تنها بسیاری از گروه‌های تروریستی جهان دست پروده نظام آمریکایی بوده، بلکه آمریکا این گروه‌های جنایتکار را با سلاح‌های جنگ‌افروز خود تقویت می‌‎کند، سلاح‌هایی که منجر به کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه در سوریه و عراق شده است.

خورگامی خاطرنشان کرد: زنان ایزدی به اسارت گرفته و ربوده شده توسط همین گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا، هم‌اکنون در آمریکا و سایر کشورهای اروپایی مدعی حقوق زنان و آزادی به عنوان برده جنسی معامله می‌شوند.

وی با اشاره به ادعای دروغین آمریکا در خصوص حقوق بشر، یادآور شد: حمله ناجوانمردانه ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی یکی از همین تناقضات رفتاری آمریکا علیه حقوق بشر است، اتفاق تلخی که بنا به اذعان مقامات آمریکا سهوا رقم خورد و جان صدها ایرانی را گرفت.

این فعال سیاسی قزوین بیان کرد: باید سوال کرد اگر این حمله سهوا اتفاق افتاده است؛ چرا حدود دو سال بعد فرمانده این عملیات نشان لیاقت خود را از دستان جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، به‌ خاطر « رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته بین تاریخ آوریل ۱۹۸۷ تا مهٔ ۱۹۸۹ به‌عنوان افسر فرمانده ناو وینسنس» دریافت می‌کند.

روابط امریکا با کشورها براساس سیاست منفعت‌طلبی است

وی ادامه داد: آمریکا و دیگر مستکبران جهان همواره به دنبال جنگ‌افروزی بوده و از کشورهای متجاوز به حقوق دیگر کشورها حمایت کردند، هرچند در این حمایت‌ها نیز همواره تنها به فکر منافع خود بودند.

خورگامی تاکید کرد: در جنگ هشت ساله ایران و عراق، صدام چه به لحاظ معنوی و چه به لحاظ تجهیز نظامی تحت حمایت بی‌چون و چرای آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر جهان بود، اما وقتی به عنوان مهره سوخته تاریخ مصرفش تمام شد مانند یک دستمال کاغذی با آن رفتار کردند.

وی با بیان اینکه شیوه و سیاست‌های آمریکا برای برقراری ارتباط با دیگر کشورها براساس منافع خود است، تصریح کرد: اگر روابط آمریکا با کشوری خوب بشود، به حتم به دنبال کسب منفعتی از آن خواهد بود، اینکه آمریکا چه زمانی که تصمیم می‌گیرد از کشوری حمایت کند و چه زمانی که هیچ پشتیبانی از آن به عمل نمی‌آورد کاملا به منافع این کشور بستگی دارد.

این فعال سیاسی افزود: آنچه به اصطلاح حمایت آمریکا از مسائل قومی، دینی، حقوق بشر، دموکراسی و آزادی خوانده می‌شود چیزی جز ابزار آمریکا برای مداخله در امور داخلی سایر کشورها نیست.

خورگامی در پایان گفت: یکی‌ دیگر از اهداف امریکا برای ارتباط با کشورهای متحد و تنش با سایر کشورها، ایجاد بازار برای فروش تسلیحات نظامی و سلاح جنگ‌افروزی خود به سایر کشورها است که نشان کاملی از نقض حقوق بشر است.

 انتهای پیام/2001
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان