۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مشکل ۱۰ ساله پرداخت عوارضی غیر فعال محمدیه و مهرگان برطرف شد
کد خبر: ۳۶۳۹۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۹ ساعت: ۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

با ورود دادستانی استان قزوین؛

مشکل ۱۰ ساله پرداخت عوارضی غیر فعال محمدیه و مهرگان برطرف شد

مشکل چندین ساله فعال بودن دوربین‌های عوارضی که جمع شده و ۱۰ سال متوالی دامنگیر بخش اعظمی از جمعیت مردم شهر محمدیه و مهرگان بود، با ورود قاطع دادگستری کل و دادستانی استان قزوین برای همیشه حل شد.

مشکل ۱۰ ساله پرداخت عوارضی غیر فعال محمدیه و مهرگان برطرف شد
به گزارش حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ شهر محمدیه و مهرگان با بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان البرز استان قزوین و در مجاورت آزاده راه «قزوین-تهران» واقع شده است.
 
قرار گرفتن در کنار آزاد راه هر چند فرصت مغتنمی برای این شهر‌ها تلقی می‌شود، اما استقرار ایستگاه عوارضی معضلی بود که بیش از ۱۰ سال دامنگیر اهالی شهرک مهرگان و شهر محمدیه شده بود.
 
مردمی که عمدتا از قشر کم برخوردار و کارگر جامعه بوده و شاید در روز بار‌ها مجبور به تردد در این مسیر هستند، که هزینه اضافه در سبد خانواد آن‌ها ایجاد می‌کرد و موجب نارضایتی آنها شده بود.
 
با مطالبه چندین ساله مردم جهت مکان‌یابی مناسب برای ایستگاه عوارضی بار‌ها در سطح ملی و استانی از سوی نمایندگان مردم و مسئولان وقت مورد پیگیری قرار گرفت و در نتیجه در سال ۱۳۹۹ با تصویب در شورای تامین مقرر شد ایستگاه عوارضی از محل فعلی جابجا شد اما دوربین‌های عوارضی هنوز فعال بودند و برخلاف دستور وزیر راه و شهرسازی وقت همچنان موضوع بلاتکلیف و مردم منطقه سردرگم و ناراضی ماندند تا اینکه با ورود دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در اقدامی انقلابی و جهادی با اجرای مصوب شورای تامین مبنی بر حذف اخذ عوارض با خاموش کردن دوربین‌ها به مشکل چندین ساله مردم این منطقه پایان داد.
 
خاموشی دوربین عوارضی در راستای احیای حقوق عامه صورت گرفت
 
حسین رجبی در خصوص خاموشی دوربین عوارضی اظهارکرد: مردم این مناطق برای اشتغال و امورات روزانه مکرراً به شهر قزوین مراجعت می‌کنند، اما کوتاهی دستگاه‌های متولی در انتقال محل استقرار دوربین‌های موصوف و پرداخت کامل عوارض آزادراه سال‌ها موجب نارضایتی این شهروندان شده بود.
 
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای تأمین استان قزوین، محل استقرار دوربین‌های اخذ عوارض الکترونیکی باید جابجا و به بعد از شهرک صنعتی کاسپین منتقل می‌شد که نظارت بر اجرای آن به دادستان استان محول شده بود.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه بیان کرد: دادستانی قزوین در راستای احیای حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق مردم بخش محمدیه و شهرک مهرگان، در مکاتباتی با دستگاه‌های متولی خواستار جابجایی محل استقرار دوربین‌های اخذ عوارض آزادراه «قزوین- کرج» و یا خاموش شدن دوربین‌ها شد، که در نتیجه اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به خاموش کردن این دوربین‌ها اقدام کرد.
 
رجبی همچنین اعلام کرد: در بازدید سرزده اطمینان حاصل شد، که با قطع برق دوربین‌ها در این مسیر از مردم شهر محمدیه، ناحیه شهری مهرگان هیچ عوارضی دریافت نمی‌شود.
 
ورود قاطع دادستانی قزوین پایانی بر مشکل ۱۰ ساله
 
حجت الاسلام و المسلمین بهاءالدین آقا حسینی نیز در این خصوص گفت: مشکل دوربین‌های اخذ عوارضی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم منطقه بود که در ۱۰ سال گذشته روی زمین مانده بود.
 
وی ادامه داد: به همین منظور پی گیری‌هایی برای حل این معضل صورت گرفت و وعده‌هایی نیز توسط مسئولان وقت داده شد، اما مشکل همچنان دامنگیر مردم بود.
 
امام جمعه شهر محمدیه افزود: با ورود دستگاه قضایی استان به موضوع در راستای تحقق حقوق عامه و پاسخگویی به خواسته‌های مردم در مدت زمان کوتاه نسبت به قطع برق و خاموش کردن دوربین‌ها اقدام شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین آقا حسینی گفت: اعتماد مردم به قوه قضاییه با عملکرد به موقع و قاطع مجموعه قضایی استان افزایش یافت چرا که بدون اقدامات عاجل دادستانی قزوین قطعا این مشکل همچنان استمرار داشت.
 
وی ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه قضایی استان قزوین در حل معضل ایستگاه عوارض «قزوین-تهران» گفت: مردم منطقه قدردان پی گیری‌ها و زحمات دستگاه قضا هستند چرا که بعد از خاموشی دوربین‌ها، ایستگاه عوارضی نیز با جدیت دادستان جابجا شد.
 
قدردان دادستان و مجموعه قضایی هستیم
 
همچنین یکی از شهروندان محمدیه در خصوص ورود دادستانی استان قزوین برای خاموش کردن دوربین‌های عوارضی گفت: بسیاری از مردم شهرک مهرگان از اقشار کم درآمد هستند که به صورت آزاد در شهر قزوین و شهر‌های مجاور شاغل بوده و مجبور هستند روزانه چندین بار از ایستگاه عوارضی تردد کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های مستمر عوارضی که می‌توانست برای امرار معاش خانواده‌ها صرف شود مبلغ زیادی در ماه به خانوار‌ها تحمیل می‌شد.
 
این نیروی فعال کارگری ضمن تقدیر از ورود به موقع دستگاه قضا اضافه کرد: پس از مطالبه عمومی مردم این موضوع با درایت و اقدام انقلابی دادستان استان قزوین حل شد و موجی از خوشحالی را در بین شهروندان مهرگان ایجاد کرد.
 
با ورود دستگاه قضا و پی گیری‌های جدی دادستان استان قزوین مشکل چندین ساله جمعیت کثیری در منطقه حل شد
 
شهروند دیگر شهر محمدیه نیز گفت: معضل ایستگاه عوارضی محمدیه و مهرگان بیش از ۱۰ سال برای مردم هزینه‌های اضافی به همراه داشت، مدیران و مسئولان زیادی هم وعده حل این مشکل را داده بودند حتی وزیر هم دستور جابجایی ایستگاه عوارضی را صادر کرده بود، اما این دستورعملی نشد.
 
این شهروند که در شهر قزوین اشتغال دارد، تصریح کرد: با ورد دستگاه قضا و پی گیری‌های جدی دادستان استان قزوین مشکل چندین ساله جمعیت کثیری در منطقه حل شد و هم اینک مردم شهر محمدیه و مهرگان از پرداخت عوارض معاف شده و ایستگاه عوارضی نیز جابجا شده است.
 
همچنین با ورود مجموعه قضایی استان به عنوان مدعی العلوم علاوه بر اینکه دوربین‌ها با قطع برق خاموش شد، طرح بخشودگی عوارضی شامل تمامی خودرو‌های پلاک قزوین که از سال ۱۳۹۹ به پرداخت عوارضی در محور قزوین به کرج می‌کردند نیز اجرا شد.
 
علاوه بر این دادستان عمومی و انقلاب قزوین با همراهی دادستان محمدیه جهت اطمینان از اجرای دستور، مجددا با حضور در محل استقرار دوربین‌های اخذ عوارض «آزادراه قزوین- کرج» از خاموش بودن این دوربین‌ها اطمینان حاصل کردند تا مردم با آسودگی خیال از این مسیر تردد کنند.
 
این اقدام با تلاش‌های مجموعه قضایی استان قزوین منجر به جابجایی این عوارضی به شهرک کاسپین نیز شد.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان