۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین بیش‌از ۱۰۰ پروژه هوشمندسازی برای شهر قزوین تایید شد
کد خبر: ۳۶۳۸۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۳۰ ساعت: ۱۴:۳۶ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای راهبردی شهر هوشمند شهرداری قزوین:

بیش‌از ۱۰۰ پروژه هوشمندسازی برای شهر قزوین تایید شد

عضو شورای شهر هوشمند شهرداری قزوین گفت: ۴۰۰ پروژه هوشمندسازی از معاونت‌های مرتبط شهرداری احصاء و در جلسات کمیسیون بررسی شد و در نهایت با بهره‌گیری از نظرات دانشگاهیان و نخبگان ۱۱۰ سرویس که امکان خدمت‌رسانی داشت، مورد تأیید قرار گرفت که در حال حاضر ۱۰ پروژه بزرگ و ۴۰ پروژه زیرمجموعه افتتاح می‌شود.

بیش‌از ۱۰۰ پروژه هوشمندسازی برای شهر قزوین تایید شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مهدی مهدیخانی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات شهرداری قزوین که در سالن قائم منطقه دو شهرداری با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: گسترش پروژه‌های کمربندی، ساخت و ساز مناطق کمتر توسعه یافته و بسیاری از اقدامات دیگر از جمله رویکردهای مثبت مدیریت شهری و شهرداری است و شهرداری با دقت و حساسیت به دنبال حل مشکلات در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: فعالیت‌های دیگری از جمله خرید تجهیزات آتش‌نشانی، تفکیک زباله از مبدا، تصفیه فاضلاب توسط شرکت دانش‌بنیان و خرید اتوبوس‌های جدید از جمله فعالیت‌های شهرداری بوده اما این فعالیت‌ها به معنی غفلت از حوزه هوشمندسازی نیست زیرا شعار مدیریت شهری «قزوین آینده، قزوین هوشمند» است.

عضو شورای راهبردی شهر هوشمند شهرداری قزوین بیان کرد: طرح «قزوین آینده، قزوین هوشمند» را شروع کرده و اصرار داریم حفظ امنیت در تمامی بسترهای هوشمند اتفاق بیافتد و مردم به این سامانه‌ها اعتماد کنند.

وی ادامه داد: حفظ محرمانه اطلاعات شهروندان در تمام سامانه‌ها، خدمت‌های بدون محدودیت زمان، خدمات بدون واسطه و هزینه اضافی و شفاف سازی از موارد مورد تأکید در این طرح است.

هوشمندسازی اثرات قابل توجهی در مدیریت یکپارچه دارد

مهدیخانی ادامه داد: این آمادگی در شهرداری وجود دارد تا در بستر باز اطلاعات لازم در اختیار نخبگان و پژوهشگران قرار بگیرد و اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کنند.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی در حوزه مدیریت یکپارچه اثرات مناسبی به همراه دارد که شهرداری قزوین در این عرصه پیشرو خواهد بود و به سایر شهرداری‌های استان هم در این زمینه کمک خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: 400 پروژه هوشمندسازی از معاونت‌های مرتبط شهرداری احصاء و در جلسات کمیسیون بررسی شد و در نهایت با بهره‌گیری از نظرات دانشگاهیان و نخبگان 110 سرویس که امکان خدمت رسانی داشت، مورد تأیید قرار گرفت که در حال حاضر 10 پروژه بزرگ و 40 پروژه زیرمجموعه افتتاح می‌شود.

مهدیخانی در پایان یادآور شد: سوپر اپلیکیشن «قزوین من» مهم‌ترین اتفاق و ابر پروژه است که امروز افتتاح می‌شود؛ پروژه‌های متعدد دیگری مانند نرم‌افزارهای جایگزین شهرداری، بلیط‌های تک سفره، شارژ کارت بلیط در حوزه هوشمندسازی تعریف شده است.

هوشمندسازی قزوین مطالبه جدی مدیریت شهری است

محسن اسفندیاری در ادامه این مراسم اظهار کرد: هوشمندسازی قزوین، مطالبه جدی مدیریت شهری بوده و براین اساس در سال گذشته تلاش کردیم زیرساخت‌ها را فراهم و اتفافات خوبی را رقم بزنیم.

وی افزود: در شهر هوشمند، مؤلفه‌های شهر هوشمند مانند محیط زیست، حمل و نقل، مردم، سرمایه اجتماعی و اقتصاد هوشمند مطرح و از اهمیت بالایی برخوردار بوده که برای قزوین هفت مولفه در آن مطرح است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین بیان کرد: سند شهر هوشمند تدوین شده و کمیته‌های تخصصی و دبیرخانه آن در سال گذشته شکل گرفت و 400 پروژه براساس این مدل شناسایی شد.

اسفندیاری ادامه داد: مجموع پروژه‌های احصا شده شامل ۴۰۰ پروژه بود که در نهایت اجرای آن برای 4 سال بعد برنامه‌ریزی شد و 10 پروژه امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

تجمیع خدمات شهرداری در سوپر اپلیکیشن «قزوین من»

وی اضافه کرد: سوپر اپلیکیشن «قزوین من» در حال حاضر طراحی شده و خدمات شهرداری در آن تجمیع شده است؛ این نرم‌افزار۴۰ خدمت را ارائه می‌دهد که قابلیت نصب آن در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید و ios قابلیت نصب را دارند.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر نرم‌افزار قزوین من، کیف پول شهروندی، سامانه حمل و نقل بار و مسافر، پرداخت الکترونیکی کرایه‌های تاکسی، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، سامانه 137، راه‌اندازی شبکه اینترنت پرسرعت خانگی از جمله پروژه‌هایی است که امروز افتتاح می‌شود.

اسفندیاری در پایان گفت: از سایر نرم‌افزارهای مدیریت هوشمند شهری می‌توان به شهروند سپاری، اپلیکیشن بهروب « با هدف تفکیک زباله از مبدا» و الکترونیکی کردن بخش قابل توجهی از خدمات اشاره کرد.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان