۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین رشد قابل توجه بودجه و اعتبارات قزوین در سال جاری
کد خبر: ۳۶۳۷۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۲۸ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین اعلام کرد:

رشد قابل توجه بودجه و اعتبارات قزوین در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: از نظر رشد افزایش بودجه و اعتبارات استانی، جزو استان‌های اول کشور هستیم و این مهم به بهتر شدن وضعیت بودجه‌ای استان کمک خواهد کرد.

رشد قابل توجه بودجه و اعتبارات قزوین در سال جاری
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین، در دیدار استاندار با معتمدین شهر قزوین که روز گذشته در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: درآمد استان قزوین در سال 1401، هفت و نیم همت معادل هفت هزار و 500 میلیارد تومان بوده است که برای سال جاری این مبلغ به 15 هزار میلیارد تعریف شده است که مبلغ بالایی است.

وکیلی ادامه داد: با پیگیری استانداری قزوین این مبلغ به 9 و نیم میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد تا فشاری مضاعف بر روی فعالین اقتصادی متحمل نشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین  تصریح کرد: در خصوص بودجه هزینه‌ای یا همان میزان حقوق و مزایایی که به دستگاه‌های اجرایی تخصیص می‌دهیم، سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان هزینه کردیم و در سال 1402 با رشد 44 درصدی به مبلغ 702 میلیارد تومان رتبه دوم کشوری بعد از خراسان شمالی را دارا هستیم.

وی در خصوص اعتبارات عمرانی بیان کرد: استان‌هایی مانند قزوین، قم، خراسان شمالی که اخیرالتاسیس هستند، مبنای بودجه‌ای ضعیفی دارند، چرا که از ابتدا پایه بودجه کمتری برای آنان در نظر گرفته شده و همواره در قعر جدول بودجه قرار دارند.

وکیلی ادامه داد: با این وجود از نظر رشد افزایش بودجه و اعتبارات استانی، جزو استان‌های اول کشور هستیم و این مهم به بهتر شدن وضعیت بودجه‌ای استان کمک خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اعتبارات عمرانی استان قزوین، تاکید کرد: این اعتبارات شامل دو بخش استانی و اعتبارات مربوط به سفر ریاست جمهوری است، که در بخش اعتبارات استانی سال گذشته یکهزار و 72 میلیارد تومان به استان تزریق شد که از این مقدار 907 میلیارد تومان معادل 85 درصد آن به پروژه‌های عمرانی استان تخصیص پیدا کرد که در 25 سال گذشته کم نظیر بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری مقرر است یکهزار و 589 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شود که نسبت به سال گذشته رشد 48 درصدی داشته است.

وکیلی با اشاره به اعتبارات عمرانی سفر ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به استان قزوین مقرر شد برای سال‌های 1401، 1402 و 1403 بیش‌از 10 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی استان تزریق شود که از 197 مصوبه این سفر 147 مصوبه جنسش اعتباری و بودجه‌ای است.

وی افزود: در سال گذشته قرار بود سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار تزریق شود که حدود 58 درصد آن تخصیص پیدا کرد که انتظار داریم از اواسط سال جاری با تخصیص مجدد این اعتبارات، پیشرفت پروژه‌های عمرانی استان شتاب بیشتری بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین با بیان اینکه در توزیع بودجه سه اصل را در نظر گرفته‌ایم، گفت: توزیع بودجه باید عادلانه باشد، توجه بودجه به سمت مناطق محروم و همچنین توجه به مسائل اساسی استان مانند مساله آب، دشت قزوین، کشاورزی، بهداشت و درمان باشد.

وکیلی در پایان گفت: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین سه امر توجه دادن دستگاه‌های اجرایی به موضوع  سند و برنامه دانش بنیان، تحقق سند آمایش سرزمینی و در نهایت شاخص‌های کلیدی توسعه هر بخش را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان