۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین امام خمینی (ره) به دنبال بیداری اسلامی جهانی بود
کد خبر: ۳۶۳۵۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۱۴ ساعت: ۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

امام خمینی (ره) به دنبال بیداری اسلامی جهانی بود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: امام خمینی (ره) تنها به ایران فکر نمی‌کرد بلکه به دنبال بیداری اسلامی جهانی بود.

امام خمینی (ره) به دنبال بیداری اسلامی جهانی بود
حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: تاکنون اقدامات فراوانی در مورد شخصیت امام خمینی (ره) از سوی محققان انجام شده اما به نظر می‌رسد که جنبه‌های از حیات و سیاست ایشان تاکنون به صورت عمومی تشریح نشده چه بسا که زمان ظرفیت شناخت برخی شخصیت‌ها را ندارد و امام نیز جزو این دسته افراد هستند.
 
وی افزود: با توجه به ویژگی‌های شناخته شده امام ‌راحل چند ویژگی خاص ایشان موجب تحقق بیداری اسلامی در جهان شد گرچه در ابتدا به عنوان انقلاب اسلامی ایران مطرح شد اما در واقع انقلاب اسلامی جهانی است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: امروز می‌بینم که مقام معظم رهبری هم به دنبال همین مسیر هستند لذا تکیه بر ایرانی بودن نیست بلکه تکیه بر بیداری اسلامی در جهان است.
 
کاظم‌لو با اشاره به چند ویژگی شخصیتی امام خمینی (ره) ابراز کرد: امام(ره) از یک خانواده متدین، مبارز و بدون تعلق به قوم و گروهی خاص بودند و امام از همان جوانی به دنبال گسترش حق بود و حقانیت بود و همین امر موجب شد که در این مسئله فائق شود.
 
وی ابراز کرد: امام همواره تابع قانون بودند به طوریکه نقل شده روزی گوسفندی را بر اساس ذبح شرعی در حیات منزلشان ذبح می‌کنند اما امام‌(ره) به محض اطلاع از این موضوع علی رغم اینکه آن گوشت هیچ مشکل شرعی نداشته از نمی‌خورند چون معتقد هستند که ذبح گوسفند باید مطابق قانون در کشتارگاه انجام می‌شده است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار کرد: امروز آنچه اهمیت دارد عمل به قانون است چه بسا که ما قانون کم نداریم اما عمل به قانون کم شده است در حالیکه امام بسیار به قوانین و حق پایبند بودند و به قوم خاص، گزارش و جنبه‌های دیگر توجه نمی‌کردند.
 
کاظم‌لو تصریح کرد: جایگاه علمی امام(ره) به عنوان دومین ویژگی برجسته ایشان است چون امام به عنوان یک عالم و مرجع تقلید در محضر علما و دانشمندان دنیا پذیرفته شده بود و این پذیرش کار امام را به یک معنا آسان می‌کرد و امام زمانی که قیام می‌کنند همه می‌دانند که امام به دنبال ثروت اندوزی و مدرک نیست بلکه مدارج علمی را طی و از اینها عبور کرده است و همین موارد موجب یاری ایشان می‌شد.
 
وی عنوان کرد: اعتقاد جامع امام (ره) سبب این حرکت بود و در مورد مقام معظم رهبری نیز همین اعتقاد را داریم و ویژگی بارز و متمایز مقام‌معظم رهبری امید اوست که بسیار بر آینده امیدوار هستند و امید ایشان بر اساس اعتقاد ایشان نه امید واهی است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت به بیداری اسلامی ایرانی و جهانی بسیار امیدوار هستند و این امیدواری ایشان منشأ اعتقادی و علمی دارد در حالیکه برخی در داخل کشور با کوچکترین چالش امید خود را از دست داده و از کشور خارج می‌شوند اما مقام معظم رهبری در بحرانی‌ترین چالش کشور در میدان بوده و با اشرافیت و جدیت راهنمایی داعیانه خود را انجام می‌دهند.
 
کاظم‌لو بیان کرد: امام خمینی (ره) تنها به ایران فکر نمی‌کرد بلکه به دنبال بیداری اسلامی جهانی بود اما شروع انقلاب به صورت جدی از ایران شروع شد درحالیکه اندیشه ایشان به یک حصار خاص محدود نمی‌شد بلکه به عنوان جانشین امامین معصوم از یک نقطه آغاز به کار کرده اما برای تمام جهان پیام داشتند کمااینکه بر اساس روایت داریم که امام عصر از مکه ظهور کرده و حرکاتش در تمام جهان هویدا می‌شود‌.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم از خط و منش و گفتار امام‌ راحل و شاگرد ایشان که عمر خود را در محضر امام سپری کرده و پرورش یافته ایشان هستند، پیروی کنیم تا علم بیداری را به دست صاحب اعلم بسپاریم.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان