۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین نمایندگان در نظارت بر قانون عفاف و حجاب کارشناسانه عمل کنند
کد خبر: ۳۶۳۵۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۱۲ ساعت: ۲۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

نمایندگان در نظارت بر قانون عفاف و حجاب کارشناسانه عمل کنند

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تشریح مکتب امام خمینی (ره) به موضوعات سیاسی روز و مسئله حجاب پرداختند.

نمایندگان در نظارت بر قانون عفاف و حجاب کارشناسانه عمل کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تشریح مکتب امام خمینی (ره) به موضوعات سیاسی روز و مسئله حجاب پرداختند
 
حجت‌الاسلام حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی با اشاره به تحولات منطقه به انتخابات ترکیه اظهار کرد: انتخاب اردوغان به عنوان رئیس جمهور ترکیه که در گردش قدرت به سمت چین و روسیه بوده، در مناسبات سیاسی منطقه‌ای برای ما بهتر از قلیچدار اوغلو است که یک‌مهره تمام غربی می‌باشد و از طرفی اردوغان با اختلاف درصدی ناچیز پیروز شد. 
 
امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به مقابله نیروهای جبهه مقاومت در منطقه و قدرت موشکی آن‌ها و همچنین کشورمان ایران افزود: به فضل الهی نفس‌های آخر اسرائیل را شاهد هستیم و نابودی آن نزدیک است.  
 
حجت‌الاسلام میرامینی ابراز کرد: انتخاب فرمانداری از جنس نیروهای انقلابی که اهل نماز جمعه و جماعات، هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی با روحیه کار جهادی است، موجب ایجاد امید و دلگرمی در بین نیروهای انقلابی شده است .
 
وی افزود: امیدواریم همه نیروهای انقلابی مومن همچون گذشته با تمام توان به ایشان مساعدت کنند.
 
امام جمعه شهرستان آبیک در ادامه خاطرنشان کرد: به گفته نماینده ریاست جمهور در امور روحانیت از ۷۵هزار مسجد کشور درب ۵۰ هزار مسجد کشور بسته است!
 
وی افزود: علی‌رغم همه زحمات در حوزه انتقال آب و درمان در شهرستان آبیک، اما جز تامین قسمتی از هزینه مراسم اعتکاف، متاسفانه دست آورد دولت آیت‌الله رئیسی در حوزه فرهنگ دینی، مساجد و روحانیت شهرستان آبیک چیزی نزدیک به صفر است!.
 
حسینی میرامینی در پایان گفت: امیدواریم فرماندار جدید با عنایت ویژه عقب ماندگی‌های در این حوزه را جبران بفرمایند .
 
 
انقلاب اسلامی تهدیدی برای دنیای غرب به شمار می‌رود
 
حجت‌الاسلام رضوانی امام جمعه شهرستان بوئین زهرا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک فرهنگ با زیر بنای فکری و عقیدتی، دنیای غرب را به چالش کشیده و تهدیدی جدی برای بقای آنان به شمار می‌رود.
 
وی افزود: حضرت امام(ره) با ایمان راسخ به عواملی همچون نصرت خداوند، هدف، استقامت در راه و توانایی ملت شریف ایران، توانست انقلاب شکوهمند اسلامی را محقق نماید.
 
امام جمعه شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد آثار و نتایجی ارزشمند همچون تثبیت مرجعیت و رهبری بلامنازع حضرت امام(ره) و افشای ماهیت ضد اسلامی شاه و وابستگی او به بیگانگان را برای امت اسلام به همراه داشت.
 
حجت‌الاسلام رضوانی ادامه داد: ما گروه انحرافی و با تفکر وهابی به نام طالبان را به رسمیت نمیشناسیم اما مردم غیور افغانستان که حقیقتا خدمات مضاعفی را برای کشور ما داشته‌اند را برادران خود می‌دانیم.
 
مدارس غیر دولتی مطابق با بخشنامه شهریه تعیین کنند
 
وی ادامه داد: دشمنان در تلاشند تا با انجام برخی توطئه‌ها و همچنین هزینه‌های بسیار، ملت ایران را در مقابل برادران افغانستانی قرار دهند.
 
امام جمعه بوئین‌زهرا ابراز کرد: مدارس غیر دولتی موظف‌اند مطابق دستور العمل‌ها و بخشنامه‌های الگوی تعیین شهریه اقدام به اخذ هزینه‌های آموزشی از والدین دانش آموزان نمایند.
 
حجت‌الاسلام‌ رضوانی تصریح کرد: سخت‌گیری برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات به متقاضیان، موجب ایجاد نارضایتی در مردم عزیز شده است.
 
وی در پایان گفت: سفر پادشاه عمان به ایران با اهداف مختلفی همچون گسترش همکاری‌ها و ایجاد تحولات در منطقه صورت گرفته است.
 
کسی حق ندارد با بدحجابی موجب اشاعه فحشاء و فساد در جامعه شود
 
حجت‌الاسلام سید ابراهیم موسوی امام جمعه آوج در خطبه‌های نماز ضمن دعوت مومنان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد:حجاب مصونیت انسان است لذا با رعایت مساله عفاف و حجاب امنیت اجتماعی در جامعه بیشتر می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در مساله بد حجابی دو نفر مسئول هستند، افزود: علاوه بر خود شخص بد حجاب، والدین او هم مسئول بوده و در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشند.
 
امام جمعه آوج بیان کرد: متاسفانه بر برخی موارد شاهد هستیم برای تبلیغات اجناس بی‌ارزش از زنان بد حجاب استفاده می‌کنند در حالی که باید بدانیم زنان نیز مانند مردان خلیفه ا... هستند.
 
حجت‌الاسلام موسوی متذکر شد: هیچ کسی حق ندارد با بدحجابی موجب اشاعه فحشاء و فساد در جامعه شود.
 
وی با بیان اینکه تقوا متابعت محض از پروردگار متعال می‌باشد، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان خود را برای سربازی در پادگان امام زمان(عج) که همان حوزه های علمیه است دعوت نمائید.
 
امام جمعه آوج با اشاره به مکتب امام خمینی (ره) ابراز کرد: امام عابدی والا بود که در طول عمر گرانبهای خود تغییری نکرد زیرا همه حرکت و تلاش ایشان برای خدا و بر مبنای اخلاص بود.
 
حجت‌الاسلام موسوی شخصیت امام عظیم شان را تالی تلو معصومین دانست و افزود: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء الهی است و نهادهای تاسیس شده بعد از انقلاب از ثمرات امام بزرگوار بود.
 
خطیب نماز جمعه آوج دیدگاه غرب و استکبار جهانی را تسلط بر منافع کشورها دانست و گفت: از الطاف بزرگ الهی این بود که رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین امام(ره) انتخاف شدند که با بصیرت و درایت خود جامعه را در حوادث و فتنه‌ها به خوبی هدایت کرده‌اند.
 
امام جمعه آوج خاطر نشان کردند: شجاعت، بصیرت و ایستادگی رمز عبور از فتنه‌ها می‌باشد که تجلی آن را در رهبر فرزانه انقلاب شاهد هستیم.
 
حجت‌الاسلام موسوی با درخواست از نمایندگان مجلس مبنی بر نظارت و دقت بیشتر بر قانون عفاف و حجاب تاکید کرد: باید مبنای کار نمایندگان کارشناسی در این موضوع باشد. 
 
امام جمعه آوج در پایان با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد بیان کردند:این روز برای همیشه از سوی امام بزرگوار عزای عمومی اعلام شد و منشاء انقلاب اسلامی شد.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان