۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اعزام پنج هزار زائر قزوینی به مرقد امام خمینی (ره)
کد خبر: ۳۶۳۵۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۱۱ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین عنوان کرد:

اعزام پنج هزار زائر قزوینی به مرقد امام خمینی (ره)

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین با بیان اینکه پنج هزار زائر از استان به مرقد امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند، گفت: سهمیه اعزام شهرستان قزوین شامل یکهزار و ۷۰۰ نفر، تاکستان ۷۰۰ نفر، البرز ۸۸۰ نفر، آوج ۲۶۴ نفر، بوئین‌زهرا ۷۴۸ نفر و آبیک ۶۶۰ نفر است.

اعزام پنج هزار زائر قزوینی به مرقد امام خمینی (ره)
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حمزه برین معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در این راستا از جمله اعزام پنج هزار زائر از استان به مرقد امام پیش‌بینی شده است.

وی افزود: براساس اولویت‌های سپاه در اعزام زائران، پیش‌بینی شده از این میزان60 درصد بانوان و 40 درصد شامل آقایان باشند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین بیان کرد: 130 دستگاه اتوبوس از سپاه استان برای اعزام زائران مرقد امام(ره) در نظرگرفته شده که سهمیه اعزام شهرستان قزوین شامل یکهزار و 700 نفر، تاکستان 700 نفر، البرز 880 نفر، آوج 264 نفر، بوئین‌زهرا 748 نفر و آبیک 660 نفر است.

برگزاری مراسم سالگرد امام راحل زودتر از سال‌های گذشته در سال جاری

برین ادامه داد: تمام زائران اعزامی به مرقد امام راحل بیمه بوده و هزینه‌ای برای حضور آنها دریافت نمی‌شود بلکه تنها هزینه بیمه دریافت می‌شود.

وی اذعان کرد: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در سال جاری زودتر از سال‌های گذشته آغاز می‌شود و زائران می‌توانند از این فرصت استفاده مناسبی داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین تصریح کرد: زمان اعزام زائران به مرقد امام خمینی(ره) در ساعت پایانی روز شنبه سیزدهم خردادماه سال جاری پیش‌بینی شده و اقشار مختلف امکان حضور در این برنامه‌ریزی را دارند؛ البته بیشترین اولویت‌گذاری در ثبت‌نامی‌ها معطوف به اعزام اولی‌ها، جوانان و نوجوانان است.

برین عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ضمن فضاسازی محیطی و استفاده از مضامین امام راحل در راستای روشنگری از ظرفیت راویان مکتب امام استفاده می‌شود.

قزوین میزبان زائران پیاده مرقد امام خمینی می‌شود

وی گفت: فرصت مناسبی در طول مسیر رفت و برگشت برای بیان ابعاد شخصیتی مختلف امام برای زائران فراهم شده زیرا لازم است گنجینه تمام ناشدنی امام به آنها بیان شود.

این مسئول بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های مناسبی توسط رده‌های مختلف بسیج در استان قزوین انجام شده که از موارد آن می‌توان به پخش فیلم‌های کوتاه درباره امام راحل، تولید محتوا و انتشار آن در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی سپاه با قابلیت استفاده برای آحاد مردم اشاره کرد.

برین ابراز کرد: استان قزوین توفیق میزبانی از زائرانی که از استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی با پای پیاده و دوچرخه سواران به سمت حرم مطهر امام راحل راهی هستند را به مدت چند شب دارد.

وی یادآور شد: برگزاری برنامه‌های میدانی، برنامه‌های روشنگرانه در بسیج هنرمندان و اجرای آن در محلات، برنامه فرهنگی در مسجد امام خمینی(ره) غیاث‌آباد و مسجد امام حسن عسکری شهرک کوثر پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین تصریح کرد: همکاری مناسبی بین دستگاه‌های مختلف استان اعم از استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، اداره‌کل صمت، دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی برای اعزام زائران به مرقد امام انجام شده است.

سیاست سپاه حرکت در مسیر مکتب امام راحل است

برین گفت: «امام، محور وحدت» به عنوان شعار محوری در سالروز رحلت امام خمینی (ره) عنوان شده زیرا ویژگی وحدت آفرینی ایشان منشا اتفاقات بزرگ در کشور و جهان اسلام شد؛ امام(ره) بیان کردند بنا داریم انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم و این صدور در ذهن مستضعفان جهان نشسته و در دفاع از آن به پا خواسته‌‎اند زیرا انقلاب اسلامی مختص یک گروه و دین مذهبی نیست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در راستای تحقق حقوق مستضعفان در برابر مستکبران شکل گرفت و نظام وحدت آفرینی امام راحل توانست بسیاری از مستضعفان را پای کار بیاورد که در طول چهل گذشته آثار این نگاه را مشاهده می‌کنیم.

این مسئول بیان کرد: نسل کنونی انقلاب به ویژه نسل جوان شناخت کافی از امام خمینی (ره) ندارند؛ اگر قرار است نسل جوان این انقلاب را به پیش برده و در مسیر گام دوم انقلاب گام بردارد باید پشتوانه مکتب، راه، شخصیت و راهبرد امام خمینی (ره) باشد چراکه سعادت و پیشرفت مادی این انقلاب به مکتب امام گره خورده است.

برین افزود: در طول چهل و چهار سال گذشته وقتی جریان‌های متکی بر راه امام استقامت کرده و به شعارهای کلیدی امام مانند «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» جامه عمل پوشاندند و دستاوردهای چشمگیری برای انقلاب حاصل شد اما در جایی که به راه امام بی توجهی شد ذلت، خواری و عقب ماندگی در آن روی داد.

وی بیان کرد: سپاه مدعی در سربازی، ولایت‌مداری و رهبری است و سعی کردیم در مسیر مکتب امام گام برداریم؛ عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیج و سپاه ملموس بوده و کارنامه درخشانی دارد زیرا امام راحل و رهبری به عملکرد آن اذعان داشته‌اند.

سپاه در کنار سازمان‌های دیگر نقش‌آفرینی می‌کند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین افزود: حضور معنادار و موثر شخصیت شهید سلیمانی در مرزهای فراتر از مرزهای داخلی و نقش‌آفرینی در تحقق ارتش جهانی اسلام، کمک به مردم در روزهای سخت مانند زلزله و حوادث غیرطبیعی، تلاش در حوزه‌های موضوعات فرهنگی اعم از فرزندآوری، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از مصادیق ولایت مداری و تبعیت محض از آن توسط سپاه است و امروز دشمنان به ولایت پذیری این نهاد اذعان دارند.

برین عنوان کرد: سپاه در مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی مدعی است و به عنوان یک سازمان در کنار سازمان‌های رسمی نقش‌آفرینی می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: آحاد ملت بسیجی و پشتیبان اصلی سپاه بوده که طبیعتا نیازمند دریافت خدمات هستند؛ سپاه برای ارائه خدمات به آنها تلاش می‌کند و توفیق خادمی ملت وظیفه اصلی بسیج و سپاه است.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان