۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تفاهم‌نامه «بورسیه صنعتی دانشجو» در استان قزوین امضا شد
کد خبر: ۳۶۳۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۱۱ ساعت: ۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

با محوریت مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا؛

تفاهم‌نامه «بورسیه صنعتی دانشجو» در استان قزوین امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه بورسیه صنعتی دانشجو با ۶ طرف قرارداد و در هشت بند و دو تبصره توسط نمایندگان شورای ۶جانبه صنعتی استان با محوریت مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا به امضا رسید.

تفاهم‌نامه «بورسیه صنعتی دانشجو» در استان قزوین امضا شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه بورسیه دانشجو «طرح شهید فخری‌زاده» فی ما بین شورای 6جانبه صنعتی استان شامگاه چهارشنبه 10 خردادماه مصادف با سالروز میلاد بابرکت امام رضا(ع) در دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین امضا شد.

با اجرای طرح فخری‌زاده آینده شغلی دانشجو تضمین خواهد شد

حامد قربانی، رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین‌زهرا در این جلسه اظهار کرد: یکی از چالش‌های همیشگی فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌ها، نبود شرایط اشتغال متناسب با تخصص آنهاست که امضای این تفاهم‌نامه و شروع همکاری فی ما بین دانشگاه و صنعت شاهد اتفاقات مبارکی در زمینه جذب و نگهداری نخبگان در استان رقم خواهد خورد.

وی افزود: این طرح با هدف ایجاد دانشگاه‌های نسل چهارم، تامین نیروی انسانی ماهر منطبق با نیاز صنعت و کاهش فرار نیروی کارآمد و جذب جمعیت نخبه از سراسر کشور از طریق اشتغال و سکونت در قزوین و استان‌های همجوار تحت عنوان «طرح بورسیه صنعتی» میان نهادهای شش‌گانه اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین‌زهرا تصریح کرد: نهاد شورای 6جانبه صنعتی در این تفاهم‌نامه مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌‌‌زهرا‌، استانداری قزوین، بنیاد نخبگان استان، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین هستند.

قربانی با بیان اینکه با اجرای این طرح آینده شغلی دانشجو تضمین خواهد شد، ادامه داد: در این طرح استانداری قزوین به عنوان ناظر بر حسن اجرای طرح و نهادهای صنعتی چون سازمان صمت، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی به انتقال نیاز صنعت به دانشگاه و همچنین نظارت بر حسن اجرای طرح خواهند پرداخت و دانشگاه و بنیادعلمی نخبگان خوراک علمی این طرح را با گنجاندن بیش‌از 40 واحد درسی مطابق با نیاز صنعت طراحی می‌کند.



وی بیان کرد: گام اول شناسایی و جذب دانشجویان مستعد در مقاطع کارشناسی از طریق آزمون سراسری به شکل نیمه متمرکز و چندین برابر ظرفیت و همچنین گردآوری نیازهای مراکز صنعتی و تولیدی در زمینه نیروی انسانی کارآموخته و در نهایت هدایت دانشجویان به مراکز صنعتی و تولیدی با عقد قرارداد بورسیه است.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین‌زهرا افزود: گام دوم تربیت نیروی متخصص، ارتباط مستمر دانشجو با صنعت از طریق مهارت آموزی حضوری در محیط صنعت، رفع چالش‌های صنایع و در نهایت تضمین جایگاه شغلی مناسب و متناسب از جانب صنعت برای فارغ‌التحصیلان است.

قربانی در پایان گفت: اگر این مدل به خوبی اجرا شود بسیاری از مشکلات نخبگان نیز حل خواهد شد، چرا که دانشجوپس از اتمام دوران تحصیلی‌اش به لحاظ علمی و تخصصی و مهارت آمادگی تصدی شغل را دارد و هم لحاظ شغلی تامین خواهد بود.

بورسیه دانشجو مانع خروج نخبگان از استان

در این جلسه همچنین علی رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: پیشنهادی از طرف مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا مبنی بر بورسیه دانشجو در صنایع بزرگ استان به این معاونت داده شد، به گونه‌ای که دانشجو از بدو ورود بورسیه شود و چند روز در هفته و بخشی از واحدهای درسی خود را متناسب با صنعت مورد نیاز آموزش ببیند.

وی تصریح کرد: استان قزوین به عنوان دومین استان بعد از یزد این طرح را طبق تفاهم‌نامه در شورای 6گانه اجرا خواهد کرد، از دانشگاه‌های بزرگی همچون آزاد قزوین و بین‌المللی امام خمینی (ره) درخواست داریم که مانند بوئین‌زهرا در این طرح ورود پیدا کنند، چرا که به این طرح امید داریم.

رحمانی در پایان با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه آغاز راهی میمون است، تاکید کرد: اگر طرح بورسیه صنعتی به خوبی شکل بگیرد دیگر شاهد خروج نیروی متخصص و نخبه از کشور نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه بورسیه صنعتی دانشجو با 6 طرف قرارداد و در هشت بند و دو تبصره توسط نمایندگان شورای 6جانبه صنعتی استان به امضا رسید.  

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان