۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کاروان زیرسایه خورشید فرصت خادمی به وسعت ایران
کد خبر: ۳۶۳۴۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۱۰ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

خادمین امام رضا(ع) در مصاحبه با صبح قزوین:

کاروان زیرسایه خورشید فرصت خادمی به وسعت ایران است

پرچم‌گردانی کاروان زیر سایه خورشید این فرصت را فراهم می‌کند که زائرین عزیزی که مشتاق اهل بیت هستند و اما امکان حضور و زیارت مرقد مطهر آن حضرت برایشان فراهم نیست، امام خود را از راه دور زیارت کنند.

کاروان زیرسایه خورشید فرصت خادمی به وسعت ایران
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ همه ساله در آستانه میلاد حضرت شمس‌الشموس علی بن موسی‌الرضا(ع) خادمان رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم آستان قدس رضوی در مناطق مختلف کشور حضور می‌یابند و زمينه را برای زيارت از راه دور مردم در استان‌های مختلف فراهم می‌سازند.
 
این کاروان در زندان‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری معلولین، سالمندان، دیدار با اقشار مختلف مردم، جشن‌های مردمی حضور پیدا می‌کنند تا مشتاقان آن حضرت از راه دور ایشان را زیارت کنند.
 
قزوین نیز چند سالی است که میزبان این کاروان خورشید تابناک امام هشتم است؛ در همین ایام فرصت را غنیمت شمردیم که دقایقی با این میهمانان ویژه هم‌کلام شویم؛
 
حجت‌الاسلام هادی نورانی مبلغ کاروان زیرسایه خورشید در قزوین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: جریان تبلیغی کاروان‌های زیر سایه خورشید؛ معرفت‌افزایی، امام شناسی و نگاه و توجه ویژه به وجود مقدس حضرت رضا (ع) را به دنبال دارد.
 
وی عطرافشانی و معطر کردن فضاهای استان‌های مختلف را یکی از رسالت‌های کاروان زیر سایه خورشید عنوان کرد و گفت: با انجام این اقدام، زائرین عزیزی که مشتاق اهل بیت هستند و نسبت به امام رضا (ع) ارادت و مودت دارند اما امکان حضور و زیارت مرقد مطهر آن حضرت برایشان فراهم نیست، امام خود را از راه دور زیارت می‌کنند.



مبلغ کاروان زیرسایه خورشید در قزوین ادامه داد: طی سالیان اخیر زمانی که از سوی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به سوی زائرین و مشتاقان ایشان می‌رویم، شاهد اثرگذاری بیشتر، کرامات و عنایات در شهر‌ها می‌شویم.
 
حجت‌الاسلام نورانی معرفت افزایی در قالب اما‌م‌شناسی را از دیگر رسالت‌های این کاروان دانست و افزود: وجود و معرفت امام یکی از اساسی‌ترین کارهای تبلیغ در این کاروان است که به واسطه شناخت امام در دل‌ها محبت و در نهایت اطاعت ایجاد کند.
 
وی تشریح کرد: بنابر فرموده امیرالمومنین (ع)؛ حضرت پیامبر (ص) "طبیب دوار بطبه" بودند به طوری که سعی داشتند که با دیدار چهره به چهره با انسان‌ها بر اساس درد‌ها و نیازهای خاص و موقعیت شغلی و اجتماعی و خانوادگی با آن‌ها برخورد داشته باشند.
 
مبلغ کاروان زیرسایه خورشید در قزوین عنوان کرد: در کاروان‌های زیر سایه خورشید نیز سعی بر این شده که از این رفتار پیامبر اکرم(ص) الگوگیرش شود به طوری که زمانی که در بیمارستان حاضر می‌شویم با پرستاران، پزشکان و کادر بیمارستان بر اساس محور فعالیت‌های معنوی خاص آن‌ها برخورد کنیم و اگر به زندان می‌رویم بر اساس محور فعالیت‌های خاص خودشان با آن‌ها به گفتگو بپردازیم و در واقع تلاش می‌کنیم که در مجموعه‌‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌های مختلف آن‌ها، بحث معرفت شناسی‌ها و معرفت‌افزایی‌ها را مطرح کنیم‌.
 
حجت‌الاسلام نورانی ادامه کرد: در همین راستا مبلغین اختصاصی برای کاروان زیر سایه خورشید نظر گرفته شده که در حیطه‌های مختلف بتوانند کلام اهل بیت را استخراج و به اعضا انتقال دهند که امیدواریم این انتقال معارف موجب شود که اشخاص مختلف به امام نزدیک‌تر شوند.

علیرضا رجبی‌راد خادم دربان علی ‌ابن موسی‌الرضا (ع) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در رابطه با انگیزه خود از خادم شدن گفت: عشق والایی که به علی ابن موسی الرضا داشتم مرا در این مسیر قرار دارد چرا که عشق به این امام معصوم از همان کودکی در خانوده ما موج می‌زد و از آنجایی که نامم علیرضا است از بچگی علاقه زیادی به آقا داشتم.

خادمی برای زائرین حرم لیاقت می‌خواهد
 
وی افزود: پذیرش من به عنوان یک خادم با یک روند خاصی همراه بود به طوری که همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان، سفره‌های 10 هزار نفری در صحن هدایت قدیم «امام حسن مجتبی فعلی» برای زائرین و مجاوران پهن می‌شد و بنده از طریق همین سفره‌های رضوی و ماه رمضان به این سمت کشیده شدم و ۱۲ سال در مهمان سرای حضرت در خدمت زائرین و‌ مجاورین امام رضا(ع) انجام وظیفه می کردم.
 
این خادم امام رضا (ع) تصریح کرد: لباس خادمی بر تن کردن قابل وصف نیست چون پوشیدن این لباس و خدمتگزار زائرین امام رضا شدن لیاقت می‌خواهد و شاید بتوان گفت هر کسی که به این کسوت و لباس در می‌آید برایش قابل باور نیست.
 
رجبی‌راد اذعان کرد: یک خادم همواره حضور آقا علی ابن موسی الرضا را بر اعمال خود احساس می‌کند و همانطور که امام رئوف فرمودند با زائرین با عطوفت، رأفت و مهربانی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان