۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مسئولین نگاه ابزاری به مردم نداشته باشند
کد خبر: ۳۶۳۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۹ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدرس دانشگاه:

مسئولین نگاه ابزاری به مردم نداشته باشند

مدرس دانشگاه گفت: امروز شاید برخی مسئولین و افراد نگاه ابزاری به مردم داشته باشند اما امام خمینی (ره) جایگاه ویژه‌ای برای مردم قائل بودند و انقلاب را بر پایه مردم پایه‌گذاری و به پیروزی رساندند.

مسئولین نگاه ابزاری به مردم نداشته باشند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ طیب ملکی‌پور، مدرس دانشگاه در نشست فرهنگی و تخصصی «مردم در نظام فکری امامین انقلاب» که با حضور اصحاب رسانه استان قزوین ظهر امروز در سالن جلسات اقشار سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اولین موضوع که امام راحل در ابتدای نهضت خود تاکید و نهادینه کردند بحث حاکمیت محض خداوند بود و اینکه نباید برای پادشاهان و قدرت‌های دیگر جایگاه کدخدایی قائل شویم.

وی افزود: ما نباید انقلاب را بدهکار خود بدانیم بلکه باید خود را بدهکار انقلاب محسوب کنیم و مسئولین بیشتر از همه بدهکار انقلاب اسلامی و نظام هستند.

ملکی‌پور بیان کرد: مسئولین باید بدانند صندلی‌هایی که اشغال کرده‌اند حاصل خون هزاران شهید و امانتی در نزد آنها است.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: عده‌ای این تعبیر را دارند که انقلاب به پایان خودش رسیده و باید به موزه برود در حالی که انقلاب اسلامی پایان‌ناپذیر است و زایش و رویش دارد.

مردم در مسیر بحران‌ها چاره‌ساز بودند

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در مسیر خود با بحران‌های زیادی مواجه بوده اما بلوغ سیاسی مردم تا اندازه‌ای رشد داشته که تمامی این بحران‌ها را سربلند پشت سر گذاشتیم.

ملکی پور اذعان کرد: امروز شاید برخی مسئولین و افراد نگاه ابزاری به مردم داشته باشند اما امام خمینی (ره) جایگاه ویژه‌ای برای مردم قائل بودند و انقلاب را بر پایه مردم پایه‌گذاری و به پیروزی رساندند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: امام(ره) سه اعتقاد ویژه داشتند؛ یکی اعتقاد به خداوند بود که خدا را در همه امور ناضر دیدند؛ دوم اعتقاد راسخ به راه و روش و دکترینی که در پیش‌ گرفته بودند و سوم اعتقاد به مردم که تا آخر عمر خود بر این اعتقاد پایبند بودند و فرمودند: یک تار موی مردم را به عالم نمی‌دهم.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: مردم همواره در فتنه‌های مختلفی که گذراندیم پای کار بوده و خوب درخشیدند به طوری که مقام معظم رهبری از آنها تشکر و تکریم کردند؛ از این رو از ابتدای انقلاب اسلامی هر موفقیتی که کسب شده به برکت حضور مردم بوده است.

وی تاکید کرد: مردم هم باید توجه کنند که اگر بخواهند کارها را متوقف به امکانات دولتی بدانند هیچ کاری پیش نمی‌رود.

ملکی‌پور در پایان گفت: امامین انقلاب اسلامی عامل سقوط پهلوی را عدم تکیه بر مردم دانستند و به مردم هم توصیه کردند که از مسئولین مطالبه کنند.

انتهای پیام/ 1300 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان