۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انسان باید با شناخت در راه خدا شهید شود
کد خبر: ۳۶۳۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۵ ساعت: ۰:۵ ↗ لینک کوتاه

فرازی از وصیت‌نامه شهید سید محمد کاظمی؛

انسان باید با شناخت در راه خدا شهید شود

در وصیت‌نامه شهید کاظمی می‌خوانیم: «آخر کار ما بازگشت به سوی خدا است و چه بهتر انسان با شناخت و با هدف، برای خداوند به شهادت برسد ...»  

انسان باید با شناخت در راه خدا شهید شود
به گزارش حوزه ایثار و شهادت صبح قزوین؛ شهید سیدمحمد کاظمی، سی‌ام فروردین ماه سال ۱۳۴۱، در روستای آقچه‌مزار از توابع شهر بوئین‌زهرا به دنیا آمد، پدرش سیدکاظم، کشاورز بود و مادرش زهرا نام داشت و تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت، بیست و هفتم مهر ماه سال ۱۳۶۱، در سردشت توسط اشرار و قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و مزار مطهرش در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
 
متن وصیت‌نامه شهید سیدمحمد کاظمی:
 
گر چه اهدافی و تعهدی به شما ندارم که این وصیت‌نامه را می‌خوانید یا می‌شنوید؛ اما می‌گویم تقوا پیشه کنید و به دوستان هم می‌گویم که در راه خدا حرکت کنند. من به همه شما وصیت می‌کنم که هیچ موقع از امام امت دور نشوید. این مکتب، نعمت است؛ قدر آن را بدانید. ما زیر سایه امام زندگی می‌کنیم و همه دنیا از او حساب می‌بَرند؛ چون با امام زمان (عج) در رابطه است.
 
به پدرم، برادر‌ها و خواهرهایم می‌گویم که زیاد خودشان را ناراحت نکنند؛ چرا که همه ما روزی پیش خداوند قادر متعال خواهیم رفت و هیچ کس در این دنیا نمی‌ماند. مادر جان! می‌دانم که با الهام گرفتن از زینب کبری (س) در سوگ من گریه و زاری نمی‌کنی و نباید هم غصه بخوری؛ چون با استقامت و تحمل ناراحتی‌ها، دشمن شکست می‌خورد.
می‌دانم که چقدر زحمت مرا کشیدی و من می‌بایست زحمات شما را جبران می‌کردم؛ ولی، چون انقلاب، مکتب و وجدانم اجازه نشستن و کنارکشیدن را نمی‌دهد، مقدور نشد. می‌دانید که آخر کار ما بازگشت به سوی خدا است و چه بهتر انسان با شناخت و با هدف، برای خداوند به شهادت برسد. امیدوارم از گناهان و اشتباهاتم درگذری و مرا حلال کنی.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان