۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش‌از ۳۰ محله کم‌برخوردار در سطح استان قزوین شناسایی شد
کد خبر: ۳۶۳۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۹ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری در مصاحبه با صبح قزوین:

بیش‌از ۳۰ محله کم‌برخوردار در سطح استان قزوین شناسایی شد

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه تاکنون ۳۸ محله کم‌برخوردار در استان قزوین شناسایی شده، گفت: ستاد هماهنگی محلات کم برخورداری استان قزوین به منظور هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی خدمت در محلات و دوری از نگاه جزیره‌ای به دنبال حل مسائل محلات کم برخوردار استان است.

بیش‌از ۳۰ محله کم‌برخوردار در سطح استان قزوین شناسایی شد
محمد خورشیدی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با تاکید بر لزوم توجه به محلات کم‌برخوردار استان اظهار کرد: ستاد هماهنگی محلات کم‌برخوردار در استان قزوین با هدف ارتباط با فعالین محلات و مشورت با نخبگان و معتمدین محله و نمایندگان دستگاه‌های خدمت‌رسان در استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این ستاد به منظورهم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی خدمت در محلات و دوری از نگاه جزیره‌ای به دنبال حل مسائل محلات کم‌برخوردار استان است.

خورشیدی با بیان اینکه پیش‌از این معتمدین و فعالین محلات به به دنبال حل مسائل به صورت مسجدی و محلی بودند، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده از این محلات به یک حلقه مفقوده که همان ارتباط تنگاتنگ بین مردم محله و مسئولان بود، دست پیدا کردیم.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بیان کرد: در این بازدیدها دریافتیم که نوع خدمت‌رسانی در محلات استان متفاوت است، به گونه‌ای که یک محله شاید به لحاظ زیرساخت امداد و نجاتی پربارتر و محله دیگر از خدمات بهداشتی بهتری بهره‌مند باشد اما از سایر خدمات محروم است.

 وی افزود: با ایجاد ستاد هماهنگی محلات کم‌برخوردار سعی داریم بین دستگاه‌ها برای حل مشکلات محلات ارتباط برقرار کنیم و با تشکیل این ستاد در دل خود محله با ایجاد بستر تعاملات دوسویه بین مردم و مسئولین هم حس اعتماد را در شهروندان بیشتر کرده و هم مسئولین را در جریان مسائل این مناطق قرار می‌دهیم و با ایجاد هم‌افزایی بین این نهادهای خدمت‌رسان به دنبال رفع و یا تبیین آن در بین مردم باشیم.

خورشیدی گفت: این ستاد با محوریت معاون سیاسی و هماهنگی، دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین و با حضور 13 دستگاه اجرایی در درون محلات کم‌برخوردار استان قزوین یک بار در ماه برگزار خواهد شد، تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی که تکلیف قانونی دارند ضمن پرهیز از موازی کاری و با مشارکت شهروندان و ذی‌نفعان محلی در شناسایی مشکلات، باید در محلات هماهنگ عمل کرده و اقدامات خود را با هدف رفع محرومیت و ایجاد توسعه انجام دهند.

شناسایی 38 محله کم برخوردار در استان قزوین

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآورشد: در واقع به جای آنکه نیاز و مسائل محلات در بین دستگاه‌ها پاسکاری شود، این نیازها با رویکرد هم‌افزایی و دوری از نگاه جزیره‌ای با حضور نمایندگان مردم و معتمدین محله بررسی و پیگیری می‌شود وبرای هر موضوع پرونده‌ای تشکیل شده که قابل پیگیری است.

این مسئول تصریح کرد: مسائل مربوط به مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت و سلامت مهمترین محورهای فعالیت طرح توانمندسازی محلات است و با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های دولتی مرتبط، مسائل و مشکلات محلات شناسایی، دسته بندی و با برنامه‌ریزی مدون نسبت به رفع آنها اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون 38 محله کم‌برخوردار در استان قزوین شناسایی شده، ادامه داد: مسائل محله در ستاد هماهنگی بیان و با حضور مسئول ذی‌ربط بررسی می‌شود که اگر مشکل قابل حل باشد که قول حل و رفع آن طی زمانی مشخص داده می‌شود، و اگر غیرقابل حل باشد دلایل آن برای مردم تبیین شده و مردم را در حل نیازهای محل درگیر می‌کند.

خورشیدی در پایان گفت: تاکنون بازدیدهای گوناگونی از محلات هدف صورت گرفته و یک جلسه هماهنگی در استانداری قزوین با حضور نمایندگان دستگاه‌های خدمت‌رسان برگزار شده و از این پس با توجه به پیگیری محله و احصا مسائل و درخواست مردم، این ستاد در این محلات پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان