۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آرامش به محله ادیب مجابی قزوین بازگشت
کد خبر: ۳۶۳۴۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۷ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

با پیگیری‌ صبح قزوین؛

آرامش به محله ادیب مجابی قزوین بازگشت

ساختمان بلاتکلیفی که چندی پیش در محله ادیب مجابی خیابان مولوی قزوین به محل امنی برای معتادین تبدیل شده بود با پیگیری‌های صبح قزوین، با دستور دادستان قزوین تخریب و بخشی از مشکلات ساکنان محله حل شده است.

آرامش به محله ادیب مجابی قزوین بازگشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ چندی پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که از گلایه شهروندان ساکنان محله ادیب مجابی خیابان مولوی قزوین حکایت می‌کرد.

آنچه که از پیگیری‌های خبرنگار ما حاصل شد این بود که به اذعان ساکنان محله، در کوچه ادیب مجابی خیابان مولوی قزوین ساختمانی از سالیان گذشته در تملک دانشگاه علوم پزشکی بوده که به علت تعیین تکلیف نشدن و خالی شدن از سکنه به محل امنی برای معتادین و ارازل و اوباش تبدیل شده است.

ساکنان این محله اذعان کرده بودند که ساختمان قرار بوده به خانه بهداشت تبدیل شود و با گذشت سالیان هنوز اتفاقی حاصل نشده و به مخروبه‌ تبدیل شده است که زمینه مشکلات جدی همچون ناامن شدن محله برای ساکنان و به ویژه کودکان را فراهم کرده است.

 به اذعان شهروندان، پیشنهاد فروش ساختمان به عنوان اموال مازاد به دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده و رایزنی‌هایی با اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانداری برای تخریب کامل آن ساختمان انجام شده بود؛ فرماندار سابق شهرستان قزوین بعد از بازدید از منطقه و با نامه‌نگاری به دانشگاه علوم پزشکی درخواست تخریب این ساختمان را صادر کرده بود اما اجرای آن با تغییر فرماندار متوقف شده بود.

باتوجه به مطالبه ساکنین و مشکلاتی که مردم با آن سروکار داشتند سبب شد موضوع را به طوری جدی پیگیری کنیم و گزارشی در این خصوص در سایت صبح قزوین تحت عنوان آسایش شهروندان ممنوع؛ اینجا محلی امن برای معتادان است! منتشر شد.



بررسی‌های صورت گرفته خبرنگار صبح قزوین از آخرین وضعیت ساختمان یاد شده نشان می‌دهد، با صدور دستور مقام قضائی قزوین، ساختمان خطرساز در کوچه ادیب مجابی که به پاتوقی برای معتادین تبدیل شده بود نیز تخریب و بخشی از مشکلات ساکنان حل شده است.

برحسب این دستور عنوان شده: با عنایت به درخواست‌های مردمی و در راستای جلوگیری از ایجاد حادثه و آسیب به ساکنان محل و به جهت احیای حقوق عامه و با صدور دستور مقام قضائی از سوی دادستانی نسبت به تخریب و رفع خطر ساختمان خطرساز واقع در کوچه ادیب محله مولوی بعد از بررسی و حل اختلاف فی ما بین اداره میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام شد.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان