۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اولین پرواز حجاج قزوینی در سوم خرداد انجام می‌شود
کد خبر: ۳۶۳۲۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۲۸ ساعت: ۹:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین:

اولین پرواز حجاج قزوینی در سوم خرداد انجام می‌شود

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه اولین پرواز زائرین حج استان سوم خردادماه انجام می‌شود، گفت: همایش متمرکز سراسری زائرین حج برای حج‌گزاران استان فردا جمعه ۲۹ اردیبهشت از ساعت هشت و نیم صبح تا دوازده در سالن هلال‌احمر برگزار خواهد شد.

اولین پرواز حجاج قزوینی در سوم خرداد انجام می‌شود
بشیر سلیمی مدیرکل حج و زیارت استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در خصوص آغاز صدور روادید الکترونیکی حج تمتع ۱۴۰۲ بیان کرد: صدور روادید الکترونیکی عوامل اجرایی و حجاج توسط سازمان حج و زیارت در حال انجام است و به مرور ویزاهای الکترونیکی زائرین حج ۱۴۰۲ صادر خواهد شد و نیازی به هیچ اقدامی از سوی زائرین نیست.
 
وی با بیان اینکه اولین پرواز زائرین حج استان قزوین، سوم خردادماه صورت می‌گیرد، گفت: همایش متمرکز سراسری زائرین حج برای حج‌گزاران استان فردا جمعه ۲۹ اردیبهشت از ساعت هشت و نیم صبح تا دوازده در سالن هلال‌احمر برگزار خواهد شد.
 
این مسئول در رابطه با زمان نام‌نویسی و اعزام نخستین گروه زائرین اربعین به عتبات اظهار کرد: همه ساله زیرساخت‌های پذیرش زائرین عتبات از سوی کشور عراق از دهم ماه صفر رسمیت پیدا می‌کند به طوریکه تجربه نشان داده اگر زائری زودتر از موعد اعلام شده در عراق حاضر شوند، نمی‌تواند از خدمات میزبانی آن‌ها بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: سال گذشته برخی از زائرین زودتر از موعد اعلام شده در کشور عراق حاضر شده بودند که با توجه به عدم آمادگی موکب‌های تغذیه و اسکان عراقی، بیشتر بار اسکان و تغذیه بر عهده موکب‌های ایرانی بود.
 
مدیرکل حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: توصیه ما به زائرین استان قزوین این است که زودتر از موعد اعلام شده توسط کشور عراق، سفر خود را آغاز نکنند.
 
سلیمی عنوان کرد: ثبت‌نام سفر عتبات از طریق سامانه اینترنتی سماح samah.haj.ir صورت می‌گیرد و همچنین ثبت‌نام در این سامانه به منزله خروج و ثبت بیمه همانند سال‌های گذشته است اما برای سال جاری تاکنون نحوه و جزئیات ثبت‌نام در سامانه سماح به صورت رسمی و کتبی از سوی سازمان مرکزی اعلام نشده و به محض اعلام شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
وی در خصوص صدور گذرنامه موقت زوار اربعین گفت: سازمان حج و زیارت یکی از متولیان کارگروه ستاد اربعین بوده و صدور روادید بر عهده فراجا است.

گفتنی است امسال در مجموع یک هزار و ۱۰۵ زائر در قالب هفت کاروان به تفکیک سه کاروان ۱۸۰ نفره، یک کاروان ۱۶۰ نفره و سه کاروان ۱۳۵ نفره از استان قزوین به حج تمتع اعزام خواهند شد که بعد از حدود پنج سال شاهد رشد ۲۹ درصدی اعزام حجاج از این استان هستیم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان