۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فهرست ۱۰ فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار منتشر شد
کد خبر: ۳۶۳۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

توسط کمیته انتخاب فیلم ایرانی

فهرست ۱۰ فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار منتشر شد

کمیته انتخاب فیلم ایرانی، ۱۰ فیلم را واجد شرایط برای بررسی و فرستادن به آکادمی علوم و هنرهای نمایشی آمریکا "اسکار" دانست.

 فهرست ۱۰ فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار منتشر شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین: با انتخاب کمیته انتخاب فیلم ایرانی، 10 فیلم ایرانی به نام های «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «سر به مهر»، «برف»، «چ»، «تنهای تنهای تنها»، «خط ویژه»، «خسته نباشید»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «استرداد» و «امروز» توسط هیأت انتخاب و معرفی شدند.

کمیته انتخاب فیلم ایرانی از بین فیلم هایی که در بازه زمانی 9 مهر 92 تا هشت مهر 93 در سالن های سینمای ایران اکران شده و یا قرار است اجرا شود، این 10 فیلم را واجد شرایط برای بررسی و فرستادن به آکادمی علوم و هنرهای نمایشی آمریکا "اسکار" دانستند.
اما فقط سه فیلم از این فهرست در سطح بین المللی مطرح شده اند.

در شهریور ماه هرسال، طی جلساتی فیلم های ایرانی که شایستگی بررسی برای حضور در اسکار را دارند، انتخاب می شوند.
این لیست پس از انتشار نارضایتی هایی را به دنبال داشت.
هر یک از این 10 فیلم فضا و ساختار متفاوتی دارند.
معیارهایی مانند نوآوری های تکنیکی و هنری و پرفروش بودن از جمله دلایل این هیأت برای انتخاب فیلم ها بود.

هیأت انتخاب  متشکل از؛ مجید میرفخرایی (مدیر هنری)، احمد امینی (کارگردان)، امین تارخ (بازیگر و مدرس سینما)، پرویز شیخ طادی (نویسنده و کارگردان)، محمد باقر قهرمانی (مدرس دانشگاه)، آرش امینی (مدیرکل حوزه ریاستی و امور بین الملل سازمان سینمایی) و حبیب احمدزاده (نویسنده و استادیار دانشگاه) است.

برخی اصل شرکت در اسکار را زیر سوال می برند اما کمیته انتخاب فیلم ایرانی بر این باور است که این فرصت مناسبی برای سینمای ایران است و طی این سه دهه در انقلاب اسلامی، سینمای ایران، مورد توجه دنیا قرار گرفته است.
اوضاع سینمای ایران در مقایسه با برخی کشورهای دارای سابقه طولانی در زمینه سینما، از لحاظ جایگاهی که به دست آورده است، موفق به کسب اسکار شده است.

منبع: شرق
انتهای پیام/8002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان