۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین راه‌یابی نمایش «روی‌داد» به جشنواره تئاتر رضوی
کد خبر: ۳۶۳۱۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۲۱ ساعت: ۹:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین عنوان کرد:

راه‌یابی نمایش «روی‌داد» به جشنواره تئاتر رضوی

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: نمایش صحنه‌ای"روی داد" به کارگردانی علی رئیسی تولیدشده در حوزه هنری قزوین به بخش رقابتی شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی راه یافت.

راه‌یابی نمایش «روی‌داد» به جشنواره تئاتر رضوی
محمدرضا امامقلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره نمایش «روی‌داد» که سال گذشته در قزوین روی صحنه رفت، گفت: ماجرای نمایش روی‌داد درباره شخصی به نام یوسف‌خان هراتی است، این فرد در مشهد شورش به پا کرده است و قوای بیگانه به بهانه اینکه جان اتباعش درخطر است، وارد مشهد می‌شوند و برای تهدید دولت ایران و دستیابی به منابع‌مالی حرم‌ امام‌ رضا(ع) را به توپ می‌بندند.

وی افزود: این ماجرای تاریخی مربوط به بمباران حرم‌ امام‌ر ضا(ع) در سال ۱۲۹۱ شمسی است که روس‌ها به بهانه سرکوب‌ شورش‌ها به مسجد گوهرشاد و حرم امام رضا(ع) حمله کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: این نمایش به نویسندگی پویان اصغری، کارگردانی علی رئیسی، دستیار کارگردان سعید چگینی، آهنگ‌ساز رضا چگینی تهیه‌شده است؛ بازیگران نمایش علی رئیسی، ابراهیم میرقاسمی، سعید چگینی و داود امامقلی هستند.

گفتنی است؛ 14 اثر نمایشی در این رویداد فرهنگی- ملی برای رقابت به روی صحنه می‌رود و شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اول تا پنجم خرداد به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان