۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین استادان نقش مهمی در تحول حوزه تربیتی و آموزشی دارند
کد خبر: ۳۶۳۱۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۱۹ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین:

استادان نقش مهمی در تحول حوزه تربیتی و آموزشی دارند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: استادان در مقام و جایگاهی قرار دارند که می‌توانند تجارب علمی، آموزشی و مسائل تربیتی و پرورشی را با تکنولوژی، هوشمندی و شکل نو به نسل جدید انتقال دهند و تحول بزرگ را در حوزه‌های مختلف تربیتی و آموزشی در عرصه‌های مختلف ایجاد کنند.

استادان نقش مهمی در تحول حوزه تربیتی و آموزشی دارند
به گزارش حوزه دانشگاه صبح قزوین؛ علی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه که در تالار اجتماعات امیر کبیر پژوهشکده آینده پژوهی برگزار شد، اظهار کرد: استادان در عرصه مسائل آموزشی و تربیتی، تحول‌گرا هستند.

وی افزود: استادان در مقام و جایگاهی قرار دارند که می‌توانند تجارب علمی، آموزشی و مسائل تربیتی و پرورشی را با تکنولوژی، هوشمندی و شکل نو به نسل جدید انتقال دهند و تحول بزرگ را در حوزه‌های مختلف تربیتی و آموزشی در عرصه‌های مختلف ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ابراز کرد: اولین معلم خداوند بود که به بشر و حضرت آدم اولین کلمات را آموخت و می‌توان گفت معلم و معلمی تجلی و مظهر خداوند در زمین است و ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح انتخاب استادان سرآمد آموزشی جزو طرح‌های هوشمندانه وزارت علوم است، افزود: طرح استادان سرآمد آموزشی برای اولین بار بعد از ابلاع وزارتخانه در راستای تشویق جایگاه معلمی به دانشگاه‌ها ابلاع شد و این طرح، پایه تشویقی اساتید است که به عنوان یک حرکت ارزشمند، با درایت تصویب و تدوین شده است تا تشویق استادان سرآمد بیش‌از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

قاسم‌زاده ادامه داد: امیدواریم با وجود استادان سرآمد بتوانیم مسئله تربیت اثربخش را که متاسفانه چندی است مغفول مانده به عرصه تجلی رسانده و مظهر دانایی و هدایتگری را در عرصه جنگ شناختی به تجلی و ظهور برسانند و با اسوه‌های اخلاقی و عملی روایت درست را به دانشجویان انتقال دهند.

رئیس دانشگاه در پایان گفت: باتوجه به هزینه‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌شود ما باید بتوانیم در سطح اهداف کلان نظام گام برداریم و تربیت را به قله رفیع انسانیت و معنویت برسانیم و یاری گر دانشجویان برای طی کردن مرزهای دانش و فناوری باشیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان