۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حضور ۴۰۰ تیم از قزوین در شانزدهمین دوره لیگ علمی پایا
کد خبر: ۳۶۲۹۲۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۹ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

حضور ۴۰۰ تیم از قزوین در شانزدهمین دوره لیگ علمی پایا

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: شانزدهمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پایا با حضور ۴۰۰ تیم از دانش آموزان استان قزوین از ۱۴ لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه در سطح مدارس استان قزوین برگزار می‌شود.

حضور ۴۰۰ تیم از قزوین در شانزدهمین دوره لیگ علمی پایا
ابراهیم رسولی‌فر مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: شانزدهمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پایا با حضور ۴۰۰ تیم از دانش‌آموزان استان قزوین از ۱۴ لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه در سطح مدارس استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: با استقبال دانش‌آموزان در شانزدهمین دوره لیگ علمی پایا شاهد افزایش ۳۰ درصدی تیم‌ها نسبت به دوره قبل هستیم که در این امر مدیران و معلمان مدارس نقش بسزایی در ثبت‌نام تیم‌ها داشته‌اند که ما قدردان زحمات انها هستیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این لیگ اظهار کرد: لیگ علمی پایا با هدف گسترش سطوح خدمت‌رسانی، اشاعه فرهنگ کار گروهی، ترویج روحیه خودباوری در عرصه علم و دانش‌،ایجاد پویایی و رونق و تبادل علمی در میان دانش‌آموزان و همچنین پایه‌ریزی و طراحی برنامه‌ها و مسابقات علمی جهت شناسایی و حمایت نخبگان جهت جلوگیری از فرار مغزها در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و کشوری (بین‌المللی) برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: المپیاد بین‌المللی پایا به عنوان بزرگ‌ترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی- علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته‌های علوم ریاضی، تجربی و علوم انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه اول(مشترک در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم) و مقطع متوسطه دوم(مشترک در پایه‌های دهم و یازدهم) برگزار می‌شود.

رسولی‌فر تصریح کرد: در هر یک از رشته‌ها، ۵ نفر از دانش‌آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی به سئوالات می‌پردازند که نخستین مرحله از پانزدهمين دوره مسابقات علمی بین‌المللی پایا با مشارکت ۴۰۰ تیم پنج نفره از استان از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان