۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین گره‌گشایی مشکلات چندین ساله با سفر رییس‌جمهور به قزوین
کد خبر: ۳۶۲۹۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۷ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین تشریح کرد؛

گره‌گشایی مشکلات چندین ساله با سفر رییس‌جمهور به قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین از گره‌گشایی مشکلات لاینحل با سفر اخیر رییس‌جمهور به قزوین گفت: تاکنون دو هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته است.

گره‌گشایی مشکلات چندین ساله با سفر رییس‌جمهور به قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مهدی رجحانی معاون عمرانی استاندار قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد در تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اظهار کرد: نتایج سفر ریاست جمهوری در استان قزوین نسبت به بسیاری از استان‌ها که به لحاظ گستردگی و جمعیت دارای شاخص‌های بالاتری هستند، چشمگیر بوده و نشان می‌دهد که بستر جهش در استان فراهم شده و امیدوارکننده خواهد بود.

وی افزود: ۱۰هزار ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبات ریالی  و ۲۵۰ میلیون یورو مصوبات ارزی سفر ریاست جمهوری به قزوین بوده که در مجموع و با در نظر گرفتن تسهیلات، این اعتبارات ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: سفر ریاست محترم جمهور در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ انجام و باتوجه به اینکه یک چرخه اداری برای ابلاغ مصوبات نیاز بود، با فرصت سه ماهه در مردادماه اولین تخصیص‌ها صادر شده است.

این مسئول با اشاره به عملکرد ۹ ماهه در تحقق مصوبات عنوان کرد: مصوبات ریالی سفر از سه بخش شامل سازمان برنامه‌ریزی کشور ، بودجه استانی و سهم دستگاه‌ها از اعتبارات ملی تامین می‌شود.

بسیاری از تصمیمات سفر ریاست جمهوری آثار اقتصادی دارد 

رجحانی بیان کرد: برخی مصوبات هم ریالی نیست اما نقش مهمی در توسعه استان دارد به عنوان مثال پروژه ایجاد شهرک تولید محتوا از مصوبات سفر ریاست جمهوری است که با چند هزار میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی و دولتی اجرا می‌شود که در مراحل نهایی خود است.

معاون استاندار قزوین افزود: مشکلات دیرینه‌ای مانند زمین‌های عظیمیه هم از جمله موضوعاتی بود که با تصمیمات سفر ریاست جمهوری گره‌گشایی شد و بسیاری از تصمیمات هم در آینده آثار اقتصادی خواهد داشت.

وی تاکید کرد : از ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری، یکهزار و ۹۴۷ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه‌ریزی کشور و حدود  ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی تامین شده اما از اعتبارات دستگاه‌های ملی در حال حاضر گزارشی در دست نیست و به طور کلی تاکنون دو هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری باید سه ساله انجام شود

معاون استاندار ابراز کرد: یک بازه زمانی سه ساله برای اجرای مصوبات تدوین شده‌ و‌ هر سال باید ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌ها تخصیص یابد تا بتوانیم در زمان تعیین شده مصوبات را محقق سازیم، در اولین سال توانستیم دو هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان اعتبار جذب نماییم.

رجحانی تصریح کرد:  تمامی پروژه‌ها در حال حاضر فعال هستند و پروژه تعطیل یا غیرفعال نداریم به طوری که پیش‌از سفر ریاست جمهوری عملا این پروژه‌ها به خاطر مشکلات مالی متوقف شده بود.

این مسئول در پایان عنوان کرد: پروژه‌های راه، بهداشت و درمان استان در حال اجرا بوده و سرعت پیشرفت پروژه‌ها نسبت به قبل مطلوب ارزیابی شده ولی در تلاش هستیم روند کار را تسریع نماییم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان