۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اعزام ۵ تیم از قزوین به هفدهمین مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
کد خبر: ۳۶۲۸۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۵ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین خبر داد:

اعزام ۵ تیم از قزوین به هفدهمین مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

مدیر مرکز مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با پنج تیم در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران حضور دارد.

اعزام ۵ تیم از قزوین به هفدهمین مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
 محمد نوروزی، مدیر مرکز مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ با اشاره به هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران اظهار کرد: برگزاری این مسابقات در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی از امروز آغاز شده است که مراسم اختتامیه در روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش دانش‌آموزی مسابقات شامل 15 لیگ و بخش دانشجویی شامل 10 لیگ بوده که دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با پنج تیم در مسابقات ربات‌های پرنده صنعتی، ربات انسان‌نما، ربات‌های خودروی خودران، ربات شبیه ساز و ربات فوتبال دو بعدی شرکت کرده است و در قالب کمیته فنی و سرپرستی لیگ در پنج لیگ مشارکت و همکاری می‌کند.

مدیر مرکز مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین عنوان کرد: ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در برگزاری هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران مشارکت دارند که این مسابقات در 14 لیگ برگزار می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ربوکاپ فرصتی برای بروز توانمندی‌های نیروهای جوان و استفاده از ظرفیت آنها در حوزه‌های دیگر است؛ برای نمونه پژوهشگری که در حوزه بینایی خودرو و هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، می‌تواند ظرفیت‌های خود را برای سایر حوزه‌ها مانند کنترل کیفیت میوه به کار بگیرد.

وی اذعان کرد: هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در لیگ‌های انسان‌نمای کوچک، دموی دانش‌آموزی، ربات‌های سرویس‌رسان در کار، ربات پرنده، خودروی خودران، شبیه‌سازی سه بعدی فوتبال، شبیه‌سازی دو بعدی فوتبال، شبیه‌سازی فوتبالیست دوبعدی، استارتر و شبیه‌سازی امدادگر برگزار می‌شود.

تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق به کسب رتبه در سال گذشته شد

مدیر مرکز مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بیان کرد: مسابقات کشوری در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، مکاترونیک و بینایی ماشین در شاخه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و برنامه‌های جانبی علمی اجرا می‌شود.

نوروزی ادامه داد: سه تیم از دانشگاه آزاد واحد اسلامی قزوین در شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در سال گذشته اعزام شده بودند که دو تیم موفق به کسب رتبه و یک تیم هم در بخش ارائه فنی به عنوان برگزیده انتخاب شد.

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران سال جاری گفت: نتایج در روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه اعلام و نهایی می‌شود.

مدیرمرکز مکاتیرونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در پایان یادآور شد: پیشنهاد می‌کنیم متولیان فرهنگی و آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را برای بازدید از مسابقات تشوق کنند تا سبب ایجاد انگیزه‌ برای فعالیت آنها در این حوزه در سال‌های آتی فراهم شود.

انتهای پیام/4006
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان