۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هنر مند باید هنرش را نشان دهد نه خودش را/ رعایت اخلاق، انسانیت و حجاب اولویت جذب هنرجو موسیقی است
کد خبر: ۳۶۲۷۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کانون گیتار استان قزوین:

هنر مند باید هنرش را نشان دهد نه خودش را/ رعایت اخلاق، انسانیت و حجاب اولویت جذب هنرجو موسیقی است

پیمان ریاحی گفت:من بر این عقیده هستم که هنرمند وقتی بر روی صحنه می آید باید هنرش را ارائه دهد نه خودش را و همیشه هنگام جذب هنرجو چه دختر و چه پسر بر رعایت اخلاق، انسانیت، حجاب و احترام به پدر و مادر تأکید دارم.

هنر مند باید هنرش را نشان دهد نه خودش را/ رعایت اخلاق، انسانیت و حجاب اولویت جذب هنرجو موسیقی است
پیمان ریاحی رئیس کانون گیتار استان قزوین و مدرس گیتار، دارای لیسانس نوازندگی گیتار کلاسیک بوده و علاقه فراوانی به گیتار فلامنکو دارد، تا کنون کتاب "ده قطعه زیبا برای گیتار" از او به چاپ رسیده و می توان گفت بیش از نود درصد مدرسان گیتار در قزوین از هنرجویان ریاحی بوده اند.
وی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنرصبح قزوین، اظهار کرد: هنر و نوازندگی در اصل، هنر انسان بودن است و ساز یک بهانه است.
تمام تلاش من و همکارانم رواج اخلاق در جامعه است.
من با حمایت پدر و مادرم و همین طور برادر بزرگم از 15 سالگی آموزش گیتار را به صورت حرفه ای آغاز کردم و در 20 سالگی به تدریس گیتار پرداختم.
ریاحی افزود: من اولین خانه گیتار را در ایران تأسیس کردم.
می توان گفت اگر حمایت های انجمن موسیقی و اداره کل ارشاد نبود، شاید کانون گیتار به اینجا نمی رسید که در عرض حدود 6 سال، 31 نشست داشته باشد.
آن روزی که آمدم کانون گیتار را تأسیس کنم به خاطر اینکه همه دیدگاه بدی نسبت به نوازندگان گیتار داشتند و من از این موضوع بسیار زجر می کشیدم، همه به من می گفتند برای تغییر دیدگاه و فرهنگ مردم کار بسیار سختی در پیش داری، اما می گفتم  تلاش خودم را خواهم کرد.
کانون گیتار استان قزوین وی خاطر نشان کرد: پس از گذشت نزدیک به شش سال از تأسیس کانون گیتار، کسی فکرش را هم نمی کرد که یک کودک 10 ساله بیاید و آثار بزرگترین گیتاریست های دنیا را بنوازد و امروز می بینیم که چنین چیزی میسر شده است و البته هم چنان راه درازی در پیش داریم.
ما برای به اینجا رسیدن، بسیار زحمت کشیده ایم و رنج بردیم.
فعالان کانون گیتار استان قزوین رایگان کار می کنند و فقط به خاطر قزوین که بسیار این شهر را دوست داریم در اینجا مشغول کار هستیم.
رئیس کانون گیتار استان قزوین، گفت: پنج نفر از جمع هفت نفری کارکنان کانون گیتار، تحصیلات موسیقی دارند و از این بابت است که تا این حد کانون گیتار بالنده شده و رشد می کند.
برای پیشرفت این کانون همه دست به دست هم داده اند و امیدوارم که بتوانیم سطح بینش مردم نسبت به موسیقی به خصوص گیتار را حداقل ذره ای تغییر دهیم.
Picture 969 وی افزود: سطح گیتار استان قزوین بسیار پیشرفت کرده است.
با هفت نفر از مدرسان استان برای پیشرفت گیتار در سطح استان، دست به دست هم داده ایم .
حتی از شهرهای اطراف مانند زنجان، دانسفهان، آبیک، الوند و بوئین زهرا هم برای برای یادگیری نوازندگی گیتار پیش ما می آیند در حالی که در گذشته اینطور نبود.
تمام سعی ما بر این است که شعاع گسترده ای باشد و برای اینها حتی یک رزومه کاری هم باشد تا بتوانند از بیمه هنرمندان، بهره مند شوند.
ریاحی با اشاره به استقبال خوب مردم از برنامه های کانون گیتار از استعداد جوانان ایرانی گفته و یاد آور شد: اداره ارشاد از آن روزی که کانون گیتار به راه افتاد همیشه با ما همکاری داشته و می توان گفت تنها مشکل ما، مشکل مادی است.
وی با تأکید فراوان در رعایت اخلاق در هنر، تصریح کرد: من بر این عقیده هستم که هنرمند وقتی بر روی صحنه می آید باید هنرش را ارائه دهد نه خودش را.
متأسفانه در خارج از ایران حتی استفاده ابزاری از یک انسان می کنند و همیشه به هنرجویانم چه دختر و چه پسر بر رعایت اخلاق، انسانیت، حجاب و احترام به پدر و مادر تأکید دارم.
Picture 955 ریاحی اذعان کرد: من مدام به دخترانی که به آموزشگاه می آیند و دختر بچه های هفت یا هشت ساله می گویم که دخترم تو بسیار با ارزشی، تو خود ایرانی و آینده ایران به تو وابسته است و این همیشه درذهنش دیکته می شود.
بارها گفته ام اگر دختران ایران زمین بدانند که چقدر باارزشند، ایران چه شود.
یک دختر قوی، یک دختر تحصیلکرده، یعنی یک جامعه قوی، یک جامعه تحصیلکرده، جامعه ای که بتواند استوار روی پای خودش بایستد.
مادر، رکن بسیار مهمی است.
همین تأکید را بر پسران هم دارم.
تمام سعیم را می کنم تا فرهنگ سازی بشود.
رئیس کانون گیتار استان قزوین در پایان خواستار حمایت هرچه بیشتر از کانون و کارکنان آن شد که خالصانه برای گسترش هنر متعهد در استان در تلاش اند.
انتهای پیام/8002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان