۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و صهیونیسم بین‌المللی است
کد خبر: ۳۶۲۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۵ ساعت: ۱۷:۱۰ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و صهیونیسم بین‌المللی است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به تحولات در منطقه مطرح کردند که روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی علیه صهیونیسم بین‌المللی است.

روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و صهیونیسم بین‌المللی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به تحولات در منطقه مطرح کردند که روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی علیه صهیونیسم بین‌المللی است.
 
آیت‌الله علی اسلامی با اشاره به بزرگداشت روز قدس اظهار کرد: قدس و بیت‌المقدس بقعه‌ای از بهشت و قبله اول مسلمین است که پیامبر اکرم(ص در دوران رسالت خود رو به بیت المقدس نماز خوانده در معراج پیامبر نیز دخیل بوده است.
 
وی افزود: داستان تاریخی تشکیل این غده سرطانی و رژیم جعلی از سوی کشورهای استعمارگر اروپا به خاطر منافع و ایجاد پایگاهی در منطقه و در قلب دنیای اسلام است. 
 
امام جمعه شهرستان تاکستان بیان کرد: طرح پیشنهادی رهبر انقلاب برای حل مسئله فلسطین، نظر جمهوری اسلامی و نظام برگزاری انتخابات آزاد در فلسطین است. 
 
وی ادامه داد: صهیونیست‌ها نقشه خاورمیانه جدید را داشتند که اسرائیل قدرت و ژاندارم منطقه باشد و کشورهای اسلامی بهخصوص ایران و عربستان هرکدام را به سه کشور جداگانه تقسیم کنند.
 
مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالتی داشته باشد
 
آیت‌الله اسلامی عنوان کرد: اکنون رژیم جعلی اسرائیل به دیوار حائل و گنبد آهنین بسنده می‌کنند و این یعنی نیروهای مقاومت، حزب الله و ایران اسلامی توانسته پیروز میدان شده و دشمن را وادار به عقب نشینی کنند. 
 
امام جمعه شهرستان تاکستان تاکید کرد: دشمن نباید در داخل کشور نفوذ کند در حالیکه برخی‌ها تحت هر شرایطی می‌خواهند افرادی را در پست‌های مدیریتی منصوب کنند، در صورتی که مقام معظم رهبری تاکید دارند، مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالتی داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه مطالبات اصلی رهبر انقلاب اقتصاد و معیشت جامعه است، گفت:از دولت خدوم سیزدهم انتظار داریم که با این ولنگاری‌ها مقابله کنند و پست‌های مدیریتی کشور باتوجه به شایستگی‌ها و در طراز انقلاب و نظام اسلامی صورت گیرد.
 
حضور پرشور امت در راهپیمایی روز قدس نشان از عظمت روحی مردم دارد 
 
حجت‌الاسلام سید محمد حسینی میر امینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد:حضور مردم روزه‌دار در میدان، برای دفاع از مظلومان به ویژه مردم مظلوم فلسطین نشان از عظمت روحی ملت صبور دارد.
 
وی افزود: حضور مدیران و مسئولان در بین مردم به ویژه در نماز جمعه زمینه حضور سایر نیروها و هم قطاران آن‌ها را فراهم نموده و موجبات دلگرمی مردم ما است.
 
 حجت‌الاسلام میر امینی بیان کرد: قاطبه امت حزب‌الله پای کار این دولت انقلابی بوده و به آن رای داده‌اند و زمانی که مسئولان دولت را دربین صفوف خود می‌بینند به ادامه مسیر حمایت از این دولت امیدوار می‌شوند و قاطعانه پای در میدان خواهند گذاشت.
 
امام جمعه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، مسئولین خدمتگزاران و نوکران مردم هستند، اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز جمعه زمینه‌ای را فراهم می‌کند که خدمتگزار آن بتوانند بدون واسطه به محضر مردم ارائه گزارش نمایند و مستقیماً به سوالات و مطالبات پاسخ بدهند از برکات نظام اسلامی ماست.
 
معادن پیغمبرکوه آبیک زودتر تعیین تکلیف شوند
 
وی با اشاره به موضوع پیغمبرکوه نیز اظهار کرد: تعداد بالایی از معادن در پیغمبرکوه تعریف شده که اگر کار شروع شود چیزی از آن باقی نمی‌ماند و این در حالی است که این معادن استراتژیک نبوده و معادن شن و ماسه هستند و به دلیل نزدیکی به بزرگراه برای معدن‌داران به صرفه می‌باشد. 
 
حجت‌الاسلام‌ میرامینی افزود: انتظار داریم که نماینده مردم قزوین آبیک و البرز به عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه با استاندار و مسئولان به زودی مصوبه توقف فعالیت معدنی و عدم تعریف معادن جدید را اخذ و در نماز جمعه آن را به مردم اعلام نمایند .
 
وی افزود: راضی به ضرر کسی نیستیم لذا مسئولان تدبیر نمایند معادنی که مجوزشان به اتمام رسیده، متوقف و معادنی که آغاز به کار نکرده‌اند نیز در مکان دیگر محل جدیدی را تعریف نمایند.
 
وی با اشاره به سیر تحولات منطقه اظهار کرد: به زود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و با ایستادگی ملت ایران، آقایی آمریکا در حال پایان است و افول آمریکا و اسرائیل را خواهیم دید.
 
گفتنی است در راهپیمایی پرشور روز قدس در شهرستان آبیک پیکر مطهر یک شهید گمنام که در عملیات والفجر یک و منطقه فکه به شهادت رسیده بود، بر روی دوش مردم تشییع شد.
 
مسیر تحقق عفاف و حجاب به درستی طی شود
 
حجت‌الاسلام رضوانی امام جمعه شهرستان بوئین زهرا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوئین زهرا با اشاره به چهل و سومین سالروز ابتکار مبارک حضرت امام(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن و سنت انبیاء و ائمه معصومین، مقابله با تهدید و ارعاب دشمن و دفاع از مظلوم وظیفه‌ای همگانی است‌.
 
وی افزود: روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی علیه صهیونیسم بین‌المللی است.
 
امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا ادامه داد: عفاف و حجاب به عنوان یک امر اجتماعی در جامعه اسلامی است که باید مسیر تحقق آن به درستی طی شود.
 
حجت‌الاسلام رضوانی ابراز کرد: تمام نهادها و فعالان فرهنگی از جمله صدا و سیما و هنرمندان باید در راستای تحقق امر عفاف و حجاب، فعالیت‌های اقناعی و روشنگری بر مبنای جهاد تبیین داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: امروزه حذف دلار از مبادلات جهانی به یک مسئله مهم روز جهان تبدیل شده و مورد استقبال دولت‌ها قرار گرفته است.
 
روز جهانی قدس موجب وحدت جهان اسلام شده است 
 
حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان آوج ضمن دعوت روزه داران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد د: راه برون رفت از مشکلات رعایت تقوا و پرهیز از گناه است.
 
وی با اشاره به روز جهانی قدس بیان کرد: این روز موجب وحدت جهان اسلام شده و مساله فلسطین به عنوان مساله اول دنیا مطرح می‌کند.
 
امام جمعه آوج با اشاره به افول قدرت اسرائیل در منطقه تاکید کرد: تغییرات حاصل در منطقه، به‌ویژه قدرت گرفتن فلسطینیان موجب شده است که زوال و نابودی اسرائیل زودتر اتفاق خواهد افتاد.
 
حجت‌الاسلام‌ موسوی با بیان اینکه سران رژیم صهیونیستی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که نابودیشان نزدیک است، گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.
 
وی تاکید کرد: هیچ کشوری دیگر حاضر نیست با اسرائیل طرح دوستی ببندد زیرا به نیرنگ و حیله آن‌ها پی برده‌اند.
 
امام جمعه آوج ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم و مسئولین این شهرستان یادآور شد: امیدواریم روزی برسد که در آخرین جمعه ماه رمضان جشن پیروزی مردم فلسطین را بگیریم.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان