۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عوامل فساد در چرخه توزیع آرد و پخت نان نقره‌داغ می‌شوند
کد خبر: ۳۶۲۶۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۳ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین:

عوامل فساد در چرخه توزیع آرد و پخت نان نقره‌داغ می‌شوند

فرماندار قزوین با تاکید بر اینکه شگردهای تخلفات نانوایان شناسایی و نظارت‌های میدانی و هوشمند در این زمینه تشدید شده است، افزود: برخی صاحبان جواز در اقدامی غیرقانونی به ازای دریافت ۱۵ الی ۳۰ میلیون تومان سهمیه آرد دولتی را در اختیار افراد غیرمجاز قرار می‌دهند.

عوامل فساد در چرخه توزیع آرد و پخت نان نقره‌داغ می‌شوند

عباس کاظمی، فرماندار قزوین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین گفت: بیش‌از 740 واحد نانوایی در شهرستان قزوین فعال هستند و شاهد هستیم برخی نانوایان در این زمینه تخلفاتی دارند که برخورد با آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نظارت‌های میدانی محسوس و غیرمحسوس از نحوه فعالیت واحدهای نانوایی در قزوین، افزود: شگردهای تخلفات نانوایان شناسایی و نظارت‌های میدانی و هوشمند در این زمینه تشدید شده است و متخلفان باید بدانند در برخورد با آن‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

فرماندار قزوین گفت: تخلفات واحدهای نانوایی سبب نارضایتی شهروندان شده و روزانه حجم قابل توجهی از گزارشات مردمی و بازرسان به همین موضوع اختصاص دارد.

کاظمی در ادامه افزود: یکی از تخلفات عمده واحدهای نانوایی، اجاره دادن سهمیه آرد دولتی به افراد فاقد مجوز است؛ برخی صاحبان جواز در اقدامی غیرقانونی سهمیه آرد دولتی را به ازای ماهانه مبلغ 15 الی 30 میلیون تومان در اختیار افراد غیر قرار می‌دهند.

فرماندار قزوین گفت: عمده تخلفات نانوایی‌ها مربوط به همین واگذاری آرد دولتی به افراد فاقد صلاحیت است و بهره‌برداران واحدهای نانوایی نیز به منظور جبران هزینه‌ها دائماً به گران‌فروشی نان ، آرد فروشی و کم فروشی اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: اجاره سهمیه آرد دولتی به افراد فاقد مجوز توسط صاحبان جواز، یکی از دلایل اصلی تخلف نانوایان در شهرستان بوده و همین مسئله سبب آغاز چرخه فساد و ظلم به مردم شده است.

وی تاکید کرد: هیچ‌گونه تصمیمی برای افزایش نرخ نان وجود ندارد و دولت سیزدهم تلاش دارد تا هزینه‌های منطقی تولید نان را جبران و از نانوایان زحمتکش حمایت کند ولی برخی واحدهای متخلف شبکه فساد ایجاد کرده و سبب نارضایتی شهروندان می‌شوند.

کاظمی در پایان افزود: عملکرد واحدهای نانوایی دائماً در حال رصد و پایش قرار دارد و در صورت احراز تخلف، سهمیه نانوایی‌های متخلف قطع و با متخلفین برخورد موثر و بازدارنده خواهد شد.

فرماندار قزوین با اعلام اینکه سهمیه نانوایی‌های متخلف به واحدهای همجوار اختصاص داده می‌شود، افزود: مردم چشم بینای دستگاه‌های نظارتی هستند و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه آرد فروشی ، گران‌فروشی و کم‌فروشی، مراتب را به فرمانداری قزوین اطلاع دهند.

وی در پایان گفت: اتحادیه نانوایان موظف است متخلفانی که سهمیه آرد را به افراد فاقد جواز نانوایی اجاره می‌دهند، شناسایی و برای اعمال قانون به مراجع مرتبط معرفی نماید .

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان