۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نبود مسکن مانع اصلی حضور پزشکان متخصص در قزوین است
کد خبر: ۳۶۲۵۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۷ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

نبود مسکن مانع اصلی حضور پزشکان متخصص در قزوین است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس از اختصاص جذب ۱۳۰ پزشک متخصص در قزوین خبر داد و افزود: یکی از عوامل اصلی عدم حضور پزشکان متخصص در استان نبود مسکن است ولی نبود مسکن عامل اصلی حضور پزشکان متخصص در قزوین علی‌رغم قول مساعد استاندار این مشکل لاینحل مانده است.

نبود مسکن مانع اصلی حضور پزشکان متخصص در قزوین است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در جلسه هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طی رایزنی در کمیسیون بهداشت مجلس از 130 پزشک متخصصی که به استان قزوین سهمیه داده شد، جذب 41 پزشک محقق شد که 13 پزشک به علت عدم تامین مسکن برای آن‌ها در استان، جذب نشدند.

وی افزود: باتوجه به شرایط موجود مراحل بکارگیری 32 پزشک قطعی شده و تا زمانی که پزشکان با مشکلاتی از قبیل تامین مسکن و برخی شرایط رفاهی در استان مواجه باشند بدون شک جذب آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس بیان کرد: وقتی فرصت جذب پزشک متخصص را از دست می‌دهیم در واقع جمع کثیری از شهروندان از خدمات دریافت خدمات پزشکی محروم می‌شوند.

محمدبیگی ادامه داد: اگر پزشکان به لحاظ تامین مسکن از علوم پزشکی قزوین حمایت شوند، می‌توانیم میزان ماندگاری پزشکان متخصص را بین 10 الی 21 سال در استان افزایش دهیم.

این مسئول گفت: این مطالبه را از استاندار قزوین داشتیم که حداقل بودجه چهار میلیاردی و وام‌های 50 الی 100 میلیونی برای تامین مسکن پزشکان متخصص در نظر بگیرند و یا از محل مولد سازی این نیازمندی را تامین کنند که ایشان قول مساعد دادند اما با گذشت حدود سه ماه هنوز محقق نشده است.

وی تصریح کرد: رفاه کارگران از جمله تامین مسکن و ایجاد تعاونی مسکن باید از اولویت‌های مهم اداره کار باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تاکید کرد: شناسایی واحدهای تولیدی مشکل‌دار باید پررنگ‌تر از سال گذشته اتفاق بیفتد تا از شرکت‌های دارای مشکلات حمایت شود.

محمدبیگی تصریح کرد: رشد تولید، عاملی برای مهار تورم است از این رو رسیدگی به مسائل شرکت‌ها باید جزو اولویت‌های مهم اداره کار در استان باشد.

وی تاکید کرد: کارگران طی مراجعات به دفتر نمایندگان، از سختی کار و مسائل زیان‌آوری که با آن مواجه هستند گلایه دارند و انتظار می‌رود اداره کار تعداد بازرسی‌ها را افزایش دهد و امکانات رفاه، ورزشی و سلامت کارگران بهبود یابد.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان