۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کوچک‌سازی دولت در حد شعار باقی‌مانده است
کد خبر: ۳۶۲۵۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۷ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

کوچک‌سازی دولت در حد شعار باقی‌مانده است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: به جای اینکه وظایف دولت و عاملان اجرای آن را کاهش داده و حذف کنیم، صرفا شرکت‌های جدیدی را ایجاد و کارکنان جدید را اضافه کردیم و نه تنها دولت کوچک نشده بلکه بزرگ‌تر هم شده است.

کوچک‌سازی دولت در حد شعار باقی‌مانده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ لطف‌اله سیاهکلی در جلسه هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شعار کوچک‌سازی دولت را می‌دهیم اما در عمل نتیجه عکس آن را شاهد هستیم.

وی افزود: دولت بودجه جاری را 74 درصد و بودجه عمرانی را 26 درصد در نظر گرفته در حالی که اگر می‌خواهیم کوچک‌سازی دولت اتفاق بیفتد باید بودجه عمرانی را افزایش و بودجه جاری را کاهش دهیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس عنوان کرد: به جای اینکه وظایف دولت و عاملان اجرای آن را کاهش داده و حذف کنیم، صرفا شرکت‌های جدیدی را ایجاد و کارکنان جدید را اضافه کردیم و نه تنها دولت کوچک نشده بلکه بزرگ‌تر هم شده است.

کمبود نیروی کارشناس در ادارات یک دغدغه است

این مسئول گفت: شرکت‌های واسطه که برای انجام وظایف دولت شکل گرفته، خود یک هزینه سربار است و از طرفی به لحاظ اینکه کارکنان آن براساس استانداردهای مدیران اداری انتخاب نمی‌شوند سبب چالش‌های مدیریتی هم شده است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دولت را کوچک کنیم باید به طور کلی چارت اداری تغییر و برخی وظایف از دولت منفک شود.

سیاهکلی افزود: در حال حاضر به نام کوچک‌سازی دولت عدم جذب نیرو تا جایی پیش‌ رفته که امروز با کمبود نیروی کارشناس در ادارات مواجه بوده و بیشتر دستگاه‌ها با 50درصد نیرو یا کمتر کار می‌کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اذعان کرد: اگر با این روند پیش برویم در آینده دولت با کمبود نیرو مواجه خواهد شد و نبود نیروی کارشناس و متخصص یکی از چالش‌ها خواهد بود.

ناترازی بودجه با افزایش درآمد قابل حل است

وی بیان کرد: مهمترین مسئله کشور و استان پایین بودن درآمد و منابع درآمدی است چون در حال حاضر درآمدها پایین بوده اما هزینه‌های جاری پابرجاست که سبب ناترازی بودجه می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: ناترازی بودجه از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است که در دیدار با مسئولین و دولت هم مطرح کردند و همه باید تلاش کنیم میزان درآمد را افزایش دهیم.

سیاهکلی افزود: کاهش هزینه‌های دولت تنها یک فاکتور برای مدیریت بودجه است در حالی که فاکتور اصلی، افزایش درآمد و منابع است که در این صورت هم امور کشور و استان به راحتی اداره می‌شود و هم مشکل ناترازی بودجه حل خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان با اشاره به لزوم برخورد جدی با فرار مالیاتی گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر درآمدهای استان قزوین دو برابر شده و به 10 هزار میلیارد تومان رسیده که این میزان باید تا دو برابر ارتقاء یابد تا بتوانیم استان را به راحتی مدیریت کرده و پروژه‌های عمرانی را تکمیل کنیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان