۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بهره‌مندی تمامی روستاهای قزوین از اینترنت پرسرعت
کد خبر: ۳۶۲۵۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۴ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبر داد؛

بهره‌مندی تمامی روستاهای قزوین از اینترنت پرسرعت

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: پوشش فیبر نوری با سرعت بالایی در مناطق شهری و روستایی استان در حال انجام است و تا شهریور ۱۴۰۲ تقریبا تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از پوشش کامل اینترنت بهره‌مند خواهند شد.

بهره‌مندی تمامی روستاهای قزوین از اینترنت پرسرعت
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: با پیگیری‌های نمایندگان و زحمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوشبختانه در دو موضوع شاهد پیشرفت‌های ویژه هستیم.

وی افزود: در زمینه پوشش اینترنت و افزایش سطح آنتن‌دهی تلفن‌های همراه اول و ایرانسل در مناطق محروم استان به ویژه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور شاهد افزایش سطح پوشش خواهیم بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق الموت، کوهین، طارم سفلی و بخش مرکزی از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول عنوان کرد: پوشش فیبر نوری با سرعت بالایی در مناطق شهری و روستایی استان در حال انجام است و تا شهریور 1402 تقریبا تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از پوشش کامل اینترنت بهره‌مند خواهند شد.

محمدبیگی بیان کرد: مناطق روستایی استان با توسعه شبکه فیبر نوری از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

ایجاد شهر هوشمند در قزوین

نماینده مردم قزوین در مجلس یادآور شد: در سطح کشور هم استان قزوین به لحاظ عملیات فیبر نوری هم در پوشش شهری و هم در پوشش روستایی جزو استان‌های اول است.

وی با بیان اینکه به زودی شهر هوشمند را در قزوین خواهیم داشت، گفت: توسعه شبکه فیبر نوروی در شهر قزوین با بیش‌از 25درصد پیشرفت در حال انجام است و امیدواریم مراکز ارائه خدمات به مردم مثل بیمارستان‌ها، ادارات و مراکز عمومی خدمات اینترنتی به زودی از این خدمات بهره‌مند شوند.

محمدبیگی با بیان اینکه منازل مسکونی هم به زودی تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند، گفت: به دنبال کنترل و مدیریت شهری به روش هوشمند با استفاده از ابزار جدید فناوری اطلاعات هستیم که قزوین به عنوان شهر هوشمند در کشور مطرح خواهد شد.

این مسئول افزود: سعی کردیم برای برقراری عدالت نیز مناطق روستایی را هم به همین صورت تحت پوشش فیبر نوری و اینترنت پرسرعت قرار دهیم.

وی در پایان گفت: درمورد صداوسیما هم با افزایش پوشش اینترنت، شبکه‌های صداوسیما در استان با ایجاد ایستگاه‌ها و دکل‌های جدید ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان