۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اولویت اصلی مسئولین مهار تورم و حل مسائل اقتصادی باشد
کد خبر: ۳۶۲۴۸۹ نویسنده: سمیه چگینی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۱ ساعت: ۲۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

اولویت اصلی مسئولین مهار تورم و حل مسائل اقتصادی باشد

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین تاکید کردند: امروز باید اولویت مسئولان کشور در جهت مهار تورم و بالا بردن سطح رضایتمندی مردم و رفاه جامعه باشد.

اولویت اصلی مسئولین مهار تورم و حل مسائل اقتصادی باشد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله علی اسلامی امام جمعه تاکستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: آری مردم به جمهوری اسلامی خط بطلانی بر خیانت‌ها و ظلم‌های شاهان و رژیم پهلوی بود.

وی افزود: ایران اسلامی با هیچ کشوری جنگ ندارد اما اگر کسی نگاه چپ به آن داشته باشد، نیروهای نظامی و دفاعی ما آن را در نطفه خفه خواهند کرد.
 
خطیب جمعه تاکستان در مورد روز طبیعت اظهار کرد: مردم باید آگاه باشند و به بهانه تفریح و انس با طبیعت، باغات و درختان کشاورزان و باغداران را از بین نبرند چه بسا که این موارد جزو حق‌الناس است که باید مراقبت شود.
 
برخورد عبرت آموز با خاطیان موضوع تاخیر در پرداخت حقوق شب عید معلمان
 
حجت‌الاسلام‌ حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به قضیه اخیر پرداختی‌های معلمان اظهار کرد: اثر تخریبی بعضی سوء تدبیرها در داخل از بعضی تدبیرهای سوء دشمنان بیشتر است؛ موضوع تاخیر در پرداخت حقوق شب عید معلمان هم از این دست مسائل است.
 
وی افزود: از مسئولان و متولیان امر درخواست داریم ضمن عذرخواهی از طلایه‌داران امر تربیت نوجوانان و جوانان جامعه با خاطیان برخورد عبرت‌آموز داشته باشند.

میرامینی ادامه داد: در بحث عفاف و حجاب شاهد مطالبه جدی عموم جامعه از متولیان امر برای چاره‌اندیشی هستیم.
 
وی با بیان اینکه عموم جامعه عفیف هستند، ابراز کرد: آسیب اجتماعی بدحجابی با جبران کوتاهی‌های فرهنگی قابل اصلاح است اما برخی با عناد و برنامه به دنبال ترویج باطل خود و انحطاط جامعه هستند که باید با این افراد برخورد محکم و بازدارنده‌ای صورت گیرد.
 
تکلیف ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک زودتر مشخص شود
 
وی افزود: از ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین تقاضا داریم تکلیف ستاد شهرستان آبیک را زودتر مشخص کنند و در خصوص صدور احکام، شیوه‌های بیان و آموزش‌های لازم اقدامات شایسته صورت پذیرد.
 
 امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به تجمعات اعتراضی در اسرائیل ابراز کرد: موضوع اخیر شروع نابودی اسرائیل است و فروپاشی صهیونیست را ظرف کمتر از پنج سال خواهیم دید.
 
میرامینی ادامه داد: بناست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در نماز جمعه به ارائه گزارش و برنامه‌های سال پیش رو بپردازند امیدواریم که پایان فعالیت معدنی برای پیغمبرکوه در آبیک را به عنوان یک خبر خوب برای مردم به ارمغان آورند.
 
وی در پایان گفت: ما قائل به ضایع شدن حق کسی نیستیم اما به ضایع شدن حق مردم هم قائل نیستیم و محکم ایستاده‌ایم.
 
رعایت عفاف و حجاب موجب در امان ماندن خود فرد می‌شود
 
حجت‌الاسلام سید ابراهیم موسوی ضمن دعوت روزه‌داران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: اگر در انجام امورات از خطا و گناه پرهیز کنیم نعمت‌های خداوند شامل حالمان می‌شود لذا در این ماه فرصت استغفار را از دست ندهیم.

امام جمعه شهرستان آوج با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ادامه داد: آن حضرت ثروت و اموال خود را همواره وقف دین می‌نمود و پیامبر اکرم (ص) از ایشان به نیکی یاد می‌کردند.

موسوی با اشاره به سالروز ۱۲ فروردین بیان کرد: بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند تا برگ زرین دیگری در این انقلاب زده شده باشد و پایانی بر سلطه حکومت پهلوی اتفاق افتاد.
 
امام جمعه آوج خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب موجب در امان ماندن خودِ فرد می‌شود چه بسا که زمانی که افراد وارد اجتماع می‌شوند، نباید دست به ناهنجاری اجتماعی بزنند چون محیط اجتماعی متعلق به همگان است.
 
موسوی در پایان با اشاره به رای دادگاه بین‌المللی لاهه در مورد ایران گفت: همدستی آمریکا با نهادهای بین‌المللی و جنایاتی که مرتکب شده‌اند برای همه کشورها علنی شده بنابراین حضور آنها در منطقه که خودشان تروریست بین‌المللی هستند، قابل قبول نیست.
 
لزوم بر خورد مردم و دستگاه قضاء باید با بی‌حجاب‌هایی که چهره شهرها را آلوده می‌کنند
 
حجت‌الاسلام رضوانی امام‌جمعه شهرستان بوئین زهرا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم همسران پیامبر(ص) را به عنوان ام‌المؤمنین معرفی کرده و ملاک و معیار کامل این مصداق حضرت خدیجه(س) است.
 
وی افزود: به گواهی تاریخ، زنان مسلمان به عنوان پرچمداران دین اسلام، در میادین جهاد سخت و جهاد نردم، دوشا دوش مردان، خود را اثبات کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا بیان کرد: سرویس‌های امنیتی دشمنان، توسط افراد خود فروخته با شعار عوام فریبی و با اهداف شوم، تلاش می‌کنند چهره زنان را در جامعه مخدوش کنند.
 
وی ادامه داد: حجاب از زیر ساخت‌های بنای خانواده‌ها و از ضروریات دین اسلام است و مردم، پیوسته بر تحقق کامل آن پافشاری دارند.
 
امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا بیان کرد: جمهوری اسلامی شجره طیبه‌ای است که بیش‌از ۹۸ درصد مردم در پای صندوق‌های رای به آن رای آری دادند و به ملزومات آن نیز پایبند هستند.
 
وی اذعان کرد: عدالت و مبارزه با فساد از مهمترین نعمت الهی است و مسئولین جمهوری اسلامی برای تحقق آن باید شبانه‌روز تلاش کنند.
 
رضوانی اضافه کرد: امروز باید اولویت مسئولان کشور در جهت مهار تورم و بالا بردن سطح رضایتمندی مردم و رفاه جامعه باشد.

امام جمعه بوئین‌زهرا اظهار کرد: از دولت انقلابی انتظار داریم با مقصرین عدم پرداخت به موقع حقوق رتبه‌بندی معلمان برخورد و از این زحمت‌کشان عرصه تعلیم و تربیت دلجوئی نمایند.
 
وی در پایان گفت: به فضل الهی، عمر نحس رژیم صهیونیستی و جعلی اسرائیل در آینده نزدیک پایان خواهد یافت و ملل جهان و امت اسلام به زودی دنیای بدون اسرائیل را جشن خواهند گرفت.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان