۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عملکرد برخی غرب‌زده‌ها سبب نارضایتی معلمان شد
کد خبر: ۳۶۲۴۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۱ ساعت: ۱۵:۲۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

عملکرد برخی غرب‌زده‌ها سبب نارضایتی معلمان شد

امام جمعه قزوین گفت: رتبه‌بندی معلمان طرح خوبی است اما برخی خواسته یا ناخواسته با عملکردشان سبب تلخی کام معلمان شدند البته وزارت آموزش و پرورش و دولت کریمه اقداماتی در راستای جبران آن انجام دادند و از جامعه معلمان عذرخواهی کردند.

عملکرد برخی غرب‌زده‌ها سبب نارضایتی معلمان شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: رای 2/98 درصد در دنیا سابقه نداشته است در حالی که مردم با مقررات و آزادی به تمام معنا پای صندوق‌های رای آمدند و به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: دشمنان در این روز مایوس شدند اما دست از دشمنی برنداشتند و هنوز هم تلاش های خود را ادامه می‌دهند، لذا امام (ره) 12 فروردین را یوم الله نامیدند یعنی ما در این روز عظمت، بزرگی و اراده خدا را که بر اراده دشمنان مسلط شد، مشاهده کردیم.

وی یادآور شد: امیدواریم دولت کریمه با مهار تورم، رشد تولید، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، همراهی و مشارکت عموم مردم بتواند به اقتصاد و سفره مردم سامان دهد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مسئولان ما نسبت به معیشت مردم اهتمام دارند اما باید بیش‌از این‌ها همت کنند، مردم هم باید پشت مسئولان بایستند تا دشمن را مایوس کنند و بتوانند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به آغاز غنی سازی 60 درصد در کشور تاکید کرد: دشمن باور نمی‌کرد ایران به این جایگاه برسد اما به کوری چشم آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همه دشمنان به موقعیت رسیدیم.
 
طرحِ خوب رتبه‌بندی معلمان در اجرا کام معلمان را تلخ کرد

وی اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان یک طرح خوبی بود اما برخی در اجرا این طرح شیرین را در کام معلمان ما تلخ کردند، البته وزارت آموزش و پرورش و دولت کریمه اقداماتی جبرانی را انجام دادند که یک نوع عذرخواهی عملی از جامعه معلمان بود و معلمان فرهیخته ما هم بایستی به این مهم توجه داشته باشند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برخی غرب‌زده‌ها و کسانی که دل در گرو آمریکا را دارند وقتی در پست‌های حساس قرار می‌گیرند برای اجانب نوکری می‌کنند و با این اقدامات سبب تلخ شدن کام مردم می‌شوند، یعنی اگر یک اقدام مثبتی در جهت خدمت به مردم صورت می‌گیرد اما این غرب زده‌ها آن را برای مردم تلخ می‌کنند تا شیرینی‌ها حس نشود که باید حواسمان به این نقشه‌ها و نیرنگ‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: جنوب سوریه مورد حملات شدید موشکی مقاومت اسلامی قرار گرفت و آمریکایی‌ها اعتراف کردند که این حملات تعدادی کشته و مجروح به جا گذاشته است و ادعا کرده‌اند که قصد واکنش ندارند؛ آیا واقعا از روی خلوص قصد حمله ندارند یا می‌دانند که نمی‌توانند حمله کنند؟، چرا که اگر حمله کنند پاسخ محکم‌تری می‌گیرند.

امریکا و اسرائیل جایی در دنیا ندارند

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا رو به افول است و این طلیعه فروپاشی را شاهد هستیم و یقین داریم این فروپاشی مانند شوروی اتفاق خواهد افتاد و رژیم صهیونیستی هم از درون به شدت بحرانی است، بحران دو حزب در مقابل هم نیست که بگوییم اگر یکی از آن‌ها شکست خورد، دیگری آرامش را می‌آورد، بلکه بحران اساسی، مبنایی و لاینحل است.

وی اظهار کرد: آن‌هایی که در گذشته دوست داشتند با اسرائیل هم‌پیمان شوند، حتی از اسرائیل دعوت می‌کردند به کشور آن‌ها برود، یعنی به این خفت و سرافکندگی رضایت می‌دادند، همان‌ها اکنون احساس ننگ می‌کنند که با اسرائیل همراه باشند، کشورهای پرجمعیتی مثل اندونزی که پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی است، اجازه نداد تیم‌های ورزشی صهیونیستی در کشورش وارد شوند.  

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: بنابراین اسرائیل هم در درون خود دچار بحران جدی است و هم از بیرون به انزوا کشیده شده و هر روز این انزوا بیشتر و آن بحران فزون‌تر خواهد بود.  

حفظ حجاب سبب پاکی جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه 19 سوره نور می‌فرماید «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، یعنی (كسانى كه دوست دارند زشتكارى در ميان آنان كه ايمان آورده‏ اند شيوع پيدا كند، براى آنان در دنيا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود و خداست كه مى‏ داند و شما نمی دانید).  

وی عنوان کرد: این آیه می‌گوید آن‌هایی که دلشان می‌خواهد فحشا را در میان مومنین پخش کنند، آن کسی که روسری خود را بر می‌دارد و بی‌حیایی را به نمایش می‌گذارد، این دوست دارد فحشا و بدی را شیوع دهد و همه باید با همدلی و همراهی از این کارها پرهیز کنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: شاید در میان آنها آدم‌هایی هستند که مامور فرهنگ غرب نیستند اما نمی‌فهمند و ما از آنها دعوت می‌کنیم که چشمشان را باز کنند و بفهمند و باعث زحمت و دل‌خوری جامعه ما نشوند؛ جمعیت چند میلیونی که در راهپیمایی میلیونی 22 بهمن به میدان آمدند خواستند که جامعه ما پاک باشد و از بی‌حیایی، بی بندو باری، فساد و فحشا پاک باشد.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: خوشبختانه همین دیشب وزیر کشور بیانیه ای صادر کرده و تاکید کردند که باید قانون حجاب اعمال شود، استانداران، فرمانداران و مدیران کل در هر کجا که هستند باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و در امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از عفت، حیا و شرف همه جدی به میدان باشیم.

وی افزود: جا دارد از وزیر کشور و از مسئولان محترم استانی، استاندار، مدیرکل دادگستری و دادستان تشکر می کنیم که این موضوع را مد نظر داشته و دارند و از آن فعالان فرهنگی که عاقلانه، منصفانه و بر اساس مبانی قرآنی و دینی در مقابل فساد و فحشا با کارشناسی و اثرگذار فعالیت می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مناسبت دیگری که در پیش داریم، روز طبیعت است، ما کشوری داریم که از اقلیم‌های متنوعی برخوردار است، منابع طبیعی بسیار غنی و ارزشمندی در کشور ما وجود دارد، طبیعت را حفظ کنیم و از سرمایه های طبیعی بهره ببریم.

مقام حضرت خدیجه از نظر رسول اکرم(ص)

آیت الله عابدینی افزود: یکی از مناسبت های پیش ‌رو وفات حضرت خدیجه کبری (س) است، ایشان ام‌المؤمنین، ام‌الائمه و ام‌الاسلام هستند که وقتی شخصیت رسول خدا (ص) را شناختند، همه ثروت و دارایی خویش را به پای حضرت ریختند و گفتند در راستای آرمان های ایمانی و الهی از این ثروت استفاده کن.

وی ادامه داد: چقدر این خانم بزرگ بود که توانست موقعیت حضرت را بفهمد، چقدر فهم بالایی داشت، چقدر فداکاری و ایثار داشت که با رسول گرامی اسلام (ص) در آن شرایط سخت همراه شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پیامبر (ص) درباره حضرت خدیجه (س) فرمود: خدیجه (س) اولین زن در عالم بود که به خدا و رسول او ایمان آورد، بنابراین خدیجه در میان خانم‌ها اولین خانمی بود که به آن حضرت ایمان آورد و در میان آقایان نیز امیرالمؤمنین (ع) اولین مردی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: از سوی دیگر ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را پیش رو داریم، ولادت امام زمان (عج) نیز وسط ماه شعبان است، در ماه رمضان نیز همین طور است، وجود نازنین امام حسن مجتبی (ع) به عنوان قرآن ناطق مانند چراغی نورانی است که در وسط ماه مبارک رمضان می درخشد، پیشاپیش میلاد آن حضرت را تبریک عرض می کنم.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) نمونه کامل اخلاق حسنه است، رسول اکرم (ص) درباره اخلاق حسنه فرمودند بیشترین چیزی که باعث می‌شود امت من وارد بهشت شوند، دو چیز اعم از تقوای الهی و اخلاق خوب است؛ نکند یک وقت روزه، تشنگی، گرسنگی و بی خوابی به جای اینکه اخلاق ما را حسنه کند، باعث شود نسبت به همسر و فرزند بداخلاقی کنیم.

تقوای الهی و اخلاق خوب عامل ورود به بهشت است

آیت الله عابدینی تاکید کرد: نکند تشنگی و گرسنگی در جوانان باعث شود حرمت بزرگترها را نگه ندارند، در ماه مبارک رمضان آن چیزی که باید تمرین کنیم این است که قدر بزرگ ترها و پیرها را بدانیم، باید قدر همدیگر و قدر پدران و مادران را بدانیم، همیشه وقت نداریم به آن ها محبت کنیم، یک وقتی می آید که باید برویم دستمان را روی سنگ سرد قبرشان بگذاریم، آنجا دیگر برای محبت دیر است، تا وقتی در این دنیا کنار ما هستند باید دست آن ها را ببوسیم و محبت را به آن ها روا داریم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: همه ما باید به این موارد توجه کنیم، هم فرزندان باید نسبت به والدین محبت و احترام داشته باشند، هم والدین باید نسبت به فرزندان محبت کنند، جوان های ما هم حقی دارند، والدین باید به حقوق فرزندان توجه کنند.

وی در پایان گفت: بنابراین دو چیز بیشترین عامل برای ورود به بهشت است، یکی تقوای الهی و دیگری اخلاق خوب؛ حسن خلق بسیار حائز اهمیت است، لبخند زدن هزینه ای ندارد، لبخند را نسبت به همه روا داریم، این لبخند خیلی قیمتی است، دل ها را شاد می کند و حسن ظن ایجاد می کند، دلخوری ها را شست و شو می دهد، البته این لبخند شروع کار است، از نظر عملیاتی هم باید پیگیری کنیم دلخوری ها کم شوند و حسن ظن ایجاد شود.




انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان