۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری بیش‌از ۱۲۰ مراسم جزخوانی در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۲۴۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۰ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خبرداد:

برگزاری بیش‌از ۱۲۰ مراسم جزخوانی در استان قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بیش‌از ۱۲۰ مراسم جزء خوانی قرآن کریم با مشارکت ۵۰ مؤسسه و خانه قرآنی شاخص و با حضور ۳۰۰ قاری برجسته و صحیح خوان در رشته ترتیل در سراسر استان برگزاری می‌شود.

برگزاری بیش‌از ۱۲۰ مراسم جزخوانی در استان قزوین
حجت الاسلام یوسف پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین با اشاره به ویژه برنامه‌های دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان پویش «حال خوب» با محوریت سوره مبارکه محمد (ص) در سه رده سنی کودک (زیر 9 سال)، نوجوان (9 تا 18 سال) و جوان و بزرگسال با محتوای متناسب با هر گروه سنی به صورت مجزا برگزار می‌‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: در این پویش، مخاطبین بعد از مشاهده محتواهای تولید شده از سوره در بستر فضای مجازی، دعوت به ارسال «روایت حال خوب خود یا دیگران» می‌شوند که این روایتگری می‌تواند در قالب فیلم یا صوت کوتاه (زیر یک دقیقه)، نقاشی، کلیپ کوتاه و غیره باشد.

وی بیان کرد: روش شرکت در این پویش با شماره گیری کد دستوری #313* برای مشترکین همراه اول و یا مراجعه به سایت www.pooyeshtelavat.ir  می‌باشد.

پویش محله همدل با محوریت فعالیت‌های قرآنی

پورآرین ادامه داد: از دیگر ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان  پویش «محله همدل» است که در ذیل این پویش برنامه‌هایی همچون برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی در مساجد محله و با محوریت آسیب‌های اجتماعی، فراخوان و جمع‌آوری قرآن‌های مازاد در منازل و توزیع آن بین خانواده‌های علاقمند محله، برپایی 15 موکب قرانی در لیالی قدر در مقابل مساجد محلات برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری 30 محفل انس با قرآن در اماکن عمومی محلات با تأکید بر مشکلات کلان محله، ایجاد 15 مرکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی محله و توزیع آن بین نیازمندان محله، زمینه‌سازی برای تقویت توان علمی دانش‌آموزان محله با مشارکت عموم مردم محله و در نهایت تکریم از 40 مسجد برتر و همیاران قرآنی محله در مساجد محله از دیگر برنامه‌های حول محور پویش «محله همدل» خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به کرسی‌های تفسیر قرآن‌کریم و آموزش‌های مجازی تدبر در قرآن، عنوان کرد: ویژه برنامه «آموزش‌های مجازی تدبر در قرآن» و»کرسی‌های تفسیر» برای ماه مبارک رمضان باهماهنگی سایر دستگاه‌های استان شامل صداوسیما، آموزش‌وپرورش و نیروی مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

پورآرین تصریح کرد: از آن جهت که سوره محوری ماه رمضان، سوره مبارکه «محمد» می‌باشد، هدف بر آن است که تلاوت و بیان معارف این سوره در قالب‌های مختلف آموزشی و تبلیغی و گفتمانی به صورت هماهنگ در سراسر استان برگزار شود؛ بر این اساس محتوای لازم از کتاب آینده روشن همه روزه توسط هیئت اندیشه‌ورز قرآنی دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین آماده و تقطیع شده و برای بیش از 40 کرسی تفسیر در ماه مبارک رمضان در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارسال شده است.

وی افزود: برگزاری جلسه محوری کرسی تفسیر در سطح استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و چهره‌های شاخص و برجسته حوزوی استانی با محوریت سوره محمد)ص( که این جلسه هر شب در ماه رمضان ساعت 22 در مسجد شیخ الاسلام توسط آیت اله عابدینی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در موضوع مباحث تفسیری، منبعی آموزشی با عنوان«تبیین با تبیان» از سوی دارالقرآن این سازمان تهیه و تدوین شده است که فایل pdf کتاب در اختیار رسانه‌ها و کانال‌ها گذاشته شده تا این محتوا بصورت روزانه و در قالب سی موضوع به روز مردم در اختیار مفسرین و عموم علاقمندان قرار بگیرد.

برگزاری بیش‌از 120 مراسم جزخوانی در سراسر استان

پورآرین با اشاره به برگزاری مراسم جزخوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان بیش‌از 120 مراسم جزء خوانی قرآن کریم با مشارکت 50 مؤسسه و خانه قرآنی شاخص و با حضور300 قاری برجسته و صحیح خوان در رشته ترتیل در سراسر استان برگزاری می‌شود.

وی افزود: همچنین طرح جزء‌خوانی بطور خاص و ویژه به صورت پخش زنده و روزانه از صداوسیمای استان هر روز از ساعت 14 با اجرای 30  قاری ممتاز کشوری در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در فلکه دوم شهرک کوثر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در همین راستا برگزاری 30 محفل قرآنی سیار و محله محور در سطح استان با محوریت قاریان ممتاز بین‌المللی و استانی و سخنرانان برگزیده استان، با استفاده از ظرفیت و مشارکت شهرداران و شوراهای اسلامی شهری و نیز دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در برگزاری محافل انس با قرآن صورت می‌گیرد.

پورآرین یادآور شد: طی هماهنگی صورت گرفته با مدیران مراکز قرآنی موجود در هر محل، از ظرفیت مراسم جزءخوانی ، محافل انس، کرسی‌های تلاوت و محافل قرآنی سیار و محله محور در برگزاری و اجرای طرح «محله همدل» استفاده می‌شود.

برنامه‌های تلویزیونی با محوریت سوره مبارک حضرت محمد(ص) اجرا می‌شود

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت رسانه ملی، نهادهای حوزوی در ماه مبارک رمضان بصورت گسترده نسبت به تولید محصولات رسانه‌ای و برنامه‌های تلویزیونی با محوریت سوره مبارک حضرت محمد(ص) اقدام نموده که این محصولات از طریق درگاه‌های فضای مجازی از قبیل سایت تلاوت، کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم در پیام‌رسان ایتا، کانال آپارات و غیره در اختیار رسانه‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اهم تولیدات رسانه‌ای این سازمان در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: تولید محتوا و مشارکت در برنامه محفل شبکه سوم سیما ( برنامه تلویزیونی) که هرشب قبل از اذان مغرب پخش می‌شود، تولید 30 پادکست صوتی و تصویری و عکس نوشت از کتاب آداب انس با قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی (توزیع بصورت روزانه در فضای مجازی و رسانه ملی)، برنامه تلویزیونی منبر قرآنی تفسیر سوره مبارکه حضرت محمد(ص) توسط حجت الاسلام پناهیان از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده برای این ماه است.

وی ادامه داد: از دیگر تولیدات رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی می‌توان به تولید پوسترهای عکس نوشته و نکات پررنگ و کلیدی از محتوای سوره مبارکه محمد(ص) و نشر در کانال‌های مجازی، تولید آیتم‌های کوتاه رادیویی برگرفته از سوره مبارکه حضرت محمد(ص) اشاره کرد.

پورآرین در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان برای حضور بیش از30 مؤذن برتر نوجوان و 30  قاری ممتاز برای پخش زنده قرآن و اذان در رادیو و تلویزیون قزوین در زمان اذان مغرب هماهنگی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان