۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۲۴۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۸ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی قزوین خبر داد:

ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در استان قزوین

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: از روز جمعه به تدریج سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می‌شود که پیامد آن افزایش ابر و در برخی ساعات بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر احتمال بارش برف خواهد بود.

ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در استان قزوین
مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که برای امروز همچنان باتوجه به گذر امواج تراز میانی جو در پاره‌ای از مناطق افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده را خواهیم داشت.
 
وی افزود: برای دو روز آینده وضعیت جوی به نسبت پایدار خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که تنها پدیده غالب در منطقه، وزش بادهای نسبتا شدید غربی باشد که در پاره‌ای از مناطق با گردوغبار محلی همراه خواهد بود.
 
کارشناس هواشناسی استان قزوین بیان کرد: از روز جمعه به تدریج سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می‌شود که پیامد آن افزایش ابر و در برخی ساعات بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر احتمال بارش برف خواهد بود.
 
آخوندی اضافه کرد: از بعدازظهر روز جمعه کاهش دما را پیش‌بینی می‌کنیم که ممکن است با احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در روزهای شنبه تا بامداد یکشنبه همراه باشیم‌.
 
وی تصریح کرد: برای بارش‌های روز جمعه هشدار سطح زرد و برای کاهش دمای روزهای شنبه و یکشنبه هشدار سطح نارنجی کشاورزی صادر شده است.
 
کارشناس هواشناسی استان قزوین ادامه داد: بامداد امروز شهر آوج با ۴ درجه سانتیگراد حداقل دما، روز گذشته رازمیان با ۲۱ درجه حداکثر دما را به خود اختصاص داده‌اند و دمای شهر قزوین هم بین ۷ و ۱۷ در نوسان بوده است.
 
آخوندی در پایان گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم که تدابیر لازم را در رابطه با سرمازدگی محصولات کشاورزی داشته و اقدامات لازم را برای بامداد شنبه و یکشنبه دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه انجام دهند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان